Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Bra när en skriver klart :p . Hade det inte varit för att jag känner att jag behöver ha den nu (uppkörning om några veckor) så hade jag nog faktiskt reklamerat. Men jag vill inte riskera att bli utan nu, så då får den duga..den går ju att läsa i nuvarande skick också, därav att jag tänker att jag lär behöva skicka tillbaka den om jag reklamerar.
Om du skickar bilder på det trasiga och säger att du behöver den NU pga uppkörning, så kan de säkert skicka en ny. Det är inte ens säkert att de vill ha den trasiga tillbaks, det kanske kostar mer för dem med frakt osv.

Fick frågan av en bekant idag om jag var gravid ”för han såg mig i profil”. Tack för den 😒 pucko! Varför kan män aldrig fatta att det inte är en fråga man ställer, någonsin? Trodde verkligen mer om honom dessutom..
Hen kunde formulerat det bättre.

Är du gravid eller bara proppmätt? :D

Om du skickar bilder på det trasiga och säger att du behöver den NU pga uppkörning, så kan de säkert skicka en ny. Det är inte ens säkert att de vill ha den trasiga tillbaks, det kanske kostar mer för dem med frakt osv.
Jag har hört av mig till förlag ett par gånger med böcker som saknat sidor. Har fått ny utan att behöva skicka tillbaka. Borde vara likande om den är i dålig bindning?

Eller också kan folk bara ge fan i att kommentera andras kroppar. Punkt.
Tack. Det är som att alla tycker sig ha rätt att kommentera mig nu när jag rasat så mycket i vikt på ett år. Men liksom, det var ju inte med flit så jag känner mig inte duktig? Det är en tumör som orsakat allt. Visst, första operationen var för viktnedgång, men jag gillade att det inte gick så fort.

Vintertid. Varje år vi går över till det så spenderar jag ett antal veckor med att må dåligt och inte kunna sova ordentligt (ena kan ju ge andra där). Det är inte så att det blir ljusare på morgonen på något märkbart sätt heller, det är fortfarande mörkt när vi släpper ut hästarna, utan det ger bara att det blir mörkare på eftermiddagen. Utöver då att jag mår absolut skit av det.

Övergången till sommartid brukar jag ta med en klackspark.

Webshopar som är otydliga om vilken frakt de använder, eller inte ger någon info alls.
Hur ska jag kunna handla om jag inte kan avgöra ifall jag kommer att kunna hämta paketet?
Tycker det har blivit vanligare på sista tiden, även hos rätt stora butiker.
Jag tycker att det är rätt ovanligt att man inte får en lång lista av fraktalternativ i kassan.

Webshopar som är otydliga om vilken frakt de använder, eller inte ger någon info alls.
Hur ska jag kunna handla om jag inte kan avgöra ifall jag kommer att kunna hämta paketet?
Tycker det har blivit vanligare på sista tiden, även hos rätt stora butiker.
Håller med och lägger till de som ändå visar vilka de använder men inte låter en välja uthämtningsställe. På mitt postnummer kan det hamna lite varstans åt olika håll.

Håller med och lägger till de som ändå visar vilka de använder men inte låter en välja uthämtningsställe. På mitt postnummer kan det hamna lite varstans åt olika håll.
"till ditt närmsta ombud"

Fortfarande är det inte alla firmor som räknar närmast via farbar väg. Det kan bli på andra sidan skog och berg, eller på andra sidan älven. Men nära är det - för en brevduva.

Och 3 mil i riktning in mot stan eller 3 mil ut mot obygden är inte riktigt jämförbart. Även om det är 400 meter längre till ombudet i stan så är det för 99% av kunderna väldigt mycket bättre...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 599
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 980
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 849
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 035
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar