Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Stör mig på att mitt syskon med familj aldrig har tid att träffas. Det är uteslutande jag och barnen som åker dit, inte tvärtom, dock bor även våra föräldrar på samma ort men ändå.
Flaggade för två veckor sedan att vi nog kommer hem på höstlovet och sa vilka dagar vi isf kommer. Svävande svar om att ja visst kan vi kanske ses, men hör av dig när det närmar sig. Nu messade jag och frågade om dom vill ses i veckan men nej då är dom uppbokade alla dagarna...

När man kommer hem från stallet och så är min parkeringsplats upptagen :confused::mad: en granne som hade lånat ut sin egen plats till en besökare -och tog min då. Hallå eller… fråga gärna först.

Hänt en gång tidigare, en annan granne hade tagit min plats medan jag var iväg en kväll och dessutom började tjafsa när jag knackade på och ville ha tillbaka den ”för hennes låg längre bort”. Jaha? Men det är min tilldelade parkeringsplats.
Det där var det värsta med att bo i lägenhet tyckte jag. Bodde i ett hus där det sällan var svårt att hitta parkeringsplatser på gatan utanför kontorstider, trots det så var det ofta så när jag kom hem kvällstid att min plats var upptagen. Endera av gäster till någon boende, eller någon kund till t.ex. pizzerian eller frisören i samma hus.
Var lagom kul på vintern att själv vara tvungen att parkera på gatan, då man gärna skulle haft tillgång till sin motorvärmarplats :meh:

Parkerade inne i ett parkeringshus. När jag skulle betala fungerade inte den första automaten. Bytte och då gick det. Sen gick det inte att köra ut. Automaten kunde inte läsa min biljett. Ringde till parkeringsbolaget så jag blev utsläppt. Inte min bästa dag idag.

Har lite svårt att dricka vatten på jobbet, har nu hittat en lösning med kolsyrat vatten som jag tycker funkar! Inser nu att det är därför jag blir så uppblåst i magen :grin:

Måste hitta ny lösning. Behöver hitta en lagom stor vattenflaska som man kan diska i diskmaskinen… suck.

Har lite svårt att dricka vatten på jobbet, har nu hittat en lösning med kolsyrat vatten som jag tycker funkar! Inser nu att det är därför jag blir så uppblåst i magen :grin:

Måste hitta ny lösning. Behöver hitta en lagom stor vattenflaska som man kan diska i diskmaskinen… suck.
Jag använder köpeflaskor för 0,45 cl. Använder några ggr- en vecka
Pantsr sedan och tar en ny.

Stör mig på att när jag bestämde mig för att njuta av en varm choklad på café så var det inte som vanligt. Fick den skummade mjölken och choklad på en pinne som skulle smälta. Hon som serverade sa att det var exakt samma sak och samma choklad bara att man fick ha i chokladen själv. Men det var det INTE! Smakade bara stark choklad.

Senast ändrad:
Stör mig på att när jag bestämde mig för att njuta av en varm choklad på café så var det inte som vanligt. Fick den skummade mjölken och choklad på en pinne som skulle smälta. Hon som serverade sa att det var exakt samma sak och samma choklad bara att man fick ha i chokladen själv. Men det var det INTE! Smakade bara stark choklad.
Har aldrig förstått choklad på en pinne. Det blir aldrig lika gott eller lika bra som vanlig. Bara en dum modegrej.

Fast det beror inte på pinnen eller tillagningssättet.

Folk som är lättstötta.
Jag fick syn på en facebookpost som publicerades för ett par timmar sen, om ett evenemang i kväll. Det hade varit roligt att gå.

Jag kommenterade att oj så roligt, men tyvärr kan jag inte komma då det hela krävde en del förberedelser och tiden blir för knapp.

Fick ett surt svar om att de faktiskt publicerade en post för en månad sedan, det borde väl vara mer än tillräcklig tid för att förbereda sig.

Men ursäkta då att jag inte såg det de skrev för en månad sedan :crazy:

Har aldrig förstått choklad på en pinne. Det blir aldrig lika gott eller lika bra som vanlig. Bara en dum modmodegrej
Beställer jag varm choklad vill jag ha gammal hederlig, inte varm choklad gjord på choklad 😅😬

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 599
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 980
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 849
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 035
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar