Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Föräldrar. Var ute med hunden, går längs en smal trottoar, helt plötsligt så vänder sig min hund om och hoppar upp och pussar ett barn i en vagn. Då har en mamma sprungit in i hälarna på mig med sin barnvagn (dom var typ 20 cm ifrån mig). Som tur var blev min hund bara glad och barnet inte rädd och mamman inte arg, hon sa bara glatt att det inte var någon fara när jag sa "Hoppsan, förlåt, han älskar barn" och sprang vidare, men är man inte mer rädd om sina barn? Min hund kunde ju ha varit jätterädd för barn och huggit ungen när vi nästan blev påkörda? :eek:
Barnägare är inte ett dugg rädda om sina barn, låter man bli att fråga utan bara låter en typ 3 åring ränna fram till 4a dobbisar så är man inte ett dugg rädd om ungen, eller skriker i sista sek :går det bra att den klappar (2 m från en dobbis) svaret på den frågan blev : Ja om du inte vill ha armen kvar på ungen !

Barnägare är inte ett dugg rädda om sina barn, låter man bli att fråga utan bara låter en typ 3 åring ränna fram till 4a dobbisar så är man inte ett dugg rädd om ungen, eller skriker i sista sek :går det bra att den klappar (2 m från en dobbis) svaret på den frågan blev : Ja om du inte vill ha armen kvar på ungen !
Tänker att dom har mentaliteten "If it dies, it dies" 😅

Påminner mig om när jag en morgon gick framför Svante, lite i mina egna tankar, och helt plötsligt hörde "appa vovve" bakom mig. När jag vände mig om kom en kille i 1 1/2-års åldern springande och kastade sig runt halsen på Svante. Nu råkar Svante tycka att sådant är toppen så han stod kvar med viftande svans och lät sig kelas med.

Barnets mamma tittade ungefär då upp från sin mobil och sprang fram och 1) grabbade bryskt tag i sitt barn 2) gav mig värsta dödsblicken och 3) vände på klacken och klampade iväg. Med tanke på att vi befann oss på en trottoar i centrala Malmö ska hon vara glad att barnet sprang fram till världens snällaste hund och inte rakt ut i bilväg eller cykelbana.

Min favorit parkering på sjukhuset är avstängd, vilket betyder att jag måste ställa mig någon annanstans 😬 Hoppas det finns plats på vanliga parkering så jag slipper åka till parkeringshuset, ångest!
Det är trånga platser, jag har stor bil med bebis som ska ut och jag blir så stressad 😬😮‍💨

Om du skickar bilder på det trasiga och säger att du behöver den NU pga uppkörning, så kan de säkert skicka en ny. Det är inte ens säkert att de vill ha den trasiga tillbaks, det kanske kostar mer för dem med frakt osv.

Du fick mig att prova ;) . Är så van vid att varan ska skickas tillbaka vid reklamation. Mailade bilder, förklarade läget och har fått tillbaka att de kan skicka en ny bok. Det vore faktiskt väldigt uppskattat, så nu hoppas och väntar jag.

Påminner mig om när jag en morgon gick framför Svante, lite i mina egna tankar, och helt plötsligt hörde "appa vovve" bakom mig. När jag vände mig om kom en kille i 1 1/2-års åldern springande och kastade sig runt halsen på Svante. Nu råkar Svante tycka att sådant är toppen så han stod kvar med viftande svans och lät sig kelas med.

Barnets mamma tittade ungefär då upp från sin mobil och sprang fram och 1) grabbade bryskt tag i sitt barn 2) gav mig värsta dödsblicken och 3) vände på klacken och klampade iväg. Med tanke på att vi befann oss på en trottoar i centrala Malmö ska hon vara glad att barnet sprang fram till världens snällaste hund och inte rakt ut i bilväg eller cykelbana.

Gud, min mor hade blivit vansinnig.. Hon drillade mig och syrran stenhårt från det att vi föddes. Låta djuren vara ifred, djuret bestämmer om det vill hälsa, osv. Blev vi klösta av en katt för att vi inte lyssnat på att katten fräste i tid, så ryckte hon på axlarna typ. Regeln, som upprepades så fort vi såg ett djur, var: fråga matte/husse om lov, fråga sen hunden/katten om lov. Kom inte djuret fram till den utsträckta handen så betydde det nej, då skulle vi säga hejdå och gå - utan att röra!

Sveriges regering! :devil: :yuck: :devil:

Skogarna längs med den svenska fjällkedjan, från Finlandsgränsen i norr till Dalafjällen i söder, hyser stora naturvärden.

Tillsammans med myrar och fjäll utgör de enligt Naturvårdsverket ett unikt ekosystem – inte bara för Sverige, utan för hela västra Europa.

Samtidigt utsätts de för ett växande tryck från skogsindustrin, något som granskningar av bland annat Sveriges Radio Ekot har visat.

Eftersom det råder brist på uppvuxna, avverkningsmogna träd i Sverige rullar skogsmaskinerna nu in i fjällskogar som kan ha stått i tusentals år. Det förklarar skogsforskaren Per Angelstam, professor vid norska Högskolen i Innlandet.

– All fjällskog som inte är formellt skyddad försvinner väldigt fort. Översiktskartor över hyggesanmälningar liknar i dag en krigsfront, med hyggen som ligger precis intill varandra. :rage::rage::rage:
Klaga inte bara på regeringen (som jag inte är någon supporter av - surprise :meh: )
Ge en känga åt de stora skogsbolagen också. Det är deras avverkningar vi diskuterar.

Gud, min mor hade blivit vansinnig.. Hon drillade mig och syrran stenhårt från det att vi föddes. Låta djuren vara ifred, djuret bestämmer om det vill hälsa, osv. Blev vi klösta av en katt för att vi inte lyssnat på att katten fräste i tid, så ryckte hon på axlarna typ. Regeln, som upprepades så fort vi såg ett djur, var: fråga matte/husse om lov, fråga sen hunden/katten om lov. Kom inte djuret fram till den utsträckta handen så betydde det nej, då skulle vi säga hejdå och gå - utan att röra!
Tyvärr verkar väldigt många sakna förståelse för att alla hundar inte älskar människor. Den yngre hunden är mycket mer reserverad och folk verkar nästan ta det personligt när han inte vill hälsa på dem.

Gränsbevakarna Sverige. Kvinna säger att hon blir utsatt för våld från sin man. Polisen frågar mannen om han slår.

Vad tror de att de ska få för svar från mannen? Att det ska stå ”våldsam” i pannan?
Det var ju inte det enda hon sa, hon vill ju prata med Ukrainas president , inga barn fast hon hade 2 o en del annat blaha...........
Dom körde henne helt klart till rätt ställe

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 599
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 979
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 849
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 034
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar