Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Klaga inte bara på regeringen (som jag inte är någon supporter av - surprise :meh: )
Ge en känga åt de stora skogsbolagen också. Det är deras avverkningar vi diskuterar.
Självklart, men Svea skog är en av de värsta skövlarna, tillsammans med svenska kyrkan, fy :devil: vad jag är glad att jag lämnat den jävla sekten och fy :devil: :rage: för skövlandet som utförs av både stora som små markägare! Det är ingen som helst :devil: ordning på skiten! Jag har gråtit över skogen hela mitt liv och hatat det sedan timmerflottningen. Jag har sett skiten förstöra markerna utan någon som helst hänsyn, Baggböleri! Tvi vale!!! :yuck:

Beställde saker från amazon för några veckor sen, två paket anlände som de skulle spårbart och till utlämningsställe. Det tredje skickades från tredje part ej spårbarhet. I natt fick jag ett mejl om att det ska ha levererats till mig i måndags vid 12.49 em, med UPS. Tror ni jag har fått något paket?! :meh: :mad: :(
Det borde ha varit tillräckligt litet för att få plats i brevlådan, men det sitter flera stycken på huskroppar (flerfamiljshus).

Beställde saker från amazon för några veckor sen, två paket anlände som de skulle spårbart och till utlämningsställe. Det tredje skickades från tredje part ej spårbarhet. I natt fick jag ett mejl om att det ska ha levererats till mig i måndags vid 12.49 em, med UPS. Tror ni jag har fått något paket?! :meh: :mad: :(
Det borde ha varit tillräckligt litet för att få plats i brevlådan, men det sitter flera stycken på huskroppar (flerfamiljshus).
UPS i ett nötskal.
Att störa sig på speditionsföretag är absolut lågt hängande frukt, att slå in öppna dörrar, men min livslånga upplevelse är att UPS lirar i en helt egen division av uselhet - på precis alla plan.

Låt mig gissa... det var den yngre förmågan? :crazy: Stort AJ och hoppas det läker snabbt :)

Faktiskt inte. 😅 Hon är smidig som en orm, och gör ytterst sällan någon oöverlagt ens när hon har zoomies. Hon är dessutom rätt rädd om sin matte, om det inte råkar vara mattens fötter under ett täcke. 😇

Hennes dubbelt så gamla bror däremot, han har exakt noll självbevarelsedrift och bryr sig själv inte ett dugg om han dunkar i backen eller råkar bli klämd. Inte för att han är klumpig, utan för att han helt enkelt inte bryr sig. 🤣

Fick sms om att min Amazon leverans är på väg med bud. Tänkte direkt att det var mina tapeter. Toppen!

Nej... Det är mitt andra paket. Med reflexer... Iofs specifika reflexer men inget jag har lust att sitta och vänta på till kl. 22 på ett par jäkla reflexer!
Fattar inte varför det kommer med bud, får alltid till postlåda eller utbud.

Alla butikskedjor som brer ut sig och tar död på enskilda butiker 😡
Var i Köpenhamn i går, och på Ströget finns det knappast en enda butik kvar som inte ingår i en kedja. Skulle gå till en butik där jag tidigare hittat fina klänningar, den lokalen var stängd och tom nu. Har gått runt i Malmö idag och ser samma fenomen. I Stockholm där jag bor är det likadant. Det är så oerhört tråkigt att inte längre kunna hitta intressanta annorlunda saker längre oavsett var man är. Istället är man hänvisad till kedjornas massproducerade utbud.
Ja, och de få som finns i / runt Stockholm klarar inte de höga hyrorna på shoppingstråken så de ligger ofta lite "undangömt" och då blir de ju också svårare att hitta.

Stör mig på okänd person som parkerade sin enorma jeep bredvid min lilla bil på jobbparkeringen idag. Jag fick inte upp dörren på förarsidan tillräckligt mycket för att kunna klämma mig in. Fick ta mig in från passagerar-sidan.
Hade jag haft nåt att skriva på och en penna hade jag satt en arg lapp på hens vindruta. Skaffa en mindre bil eller lär dig parkera 🤬🤬🤬

Stör mig på okänd person som parkerade sin enorma jeep bredvid min lilla bil på jobbparkeringen idag. Jag fick inte upp dörren på förarsidan tillräckligt mycket för att kunna klämma mig in. Fick ta mig in från passagerar-sidan.
Hade jag haft nåt att skriva på och en penna hade jag satt en arg lapp på hens vindruta. Skaffa en mindre bil eller lär dig parkera 🤬🤬🤬
Också varit med om det, mycket irriterande!
Jag var dock vid mataffären, så kunde vänta ut den andra bilisten. Vågade dock inte säga något..

Har ont i området kring mina nyckelben i några dagar nu. Imorse såg jag att ena har svullnat upp mycket och ett stort blåmärke. Det andra har mindre svullnad men också där blåmärke.
Fattar inte har jag gått in i nånting eller vadå :crazy:??

Bilfirman där jag har mina vinterdäck inhyrda för förvaring.
Förra året skickade de däcken till fel verkstad iår verkar jag inte ens lyckas få ut dom. De hänvisar till en sms-länk för bokning av tid, vilket jag inte fått.
Tröttnade och sa ge mig bara däcken så byter jag själv men inte ens det ville de göra utan länken.
Nästa gång jag ringer tänkte jag fråga om de ersätter mig ekonomikst ifall jag inte kan ta mig till jobbet pga väglaget för de strular med min vinterdäck?

Bilverkstaden som har haft min bil inne på felsökning.

Först hade Bilverkstad 1 den inne på felsökning men det var saker som måste programmeras vilket de inte kunde. Vi åkte till Bilverkstad 2 med pappret i handen. Nej men alltså vi måste felsöka igen. Vilket gjordes idag och slutade i att de behövde mer tid de tror att det är som Bilverkstad 1 sa men inte säkert. De bokar en ny tid.

Jag exploderar är bilen inne på felsökning får de ordna det vi skall inte behöva vänta 14 dagar till... sambon ringer dem höjer rösten mm det tar en stund de ringer och berättar att tydligen har de lyckats hitta mer tid så de lyckas köra in bilen idag igen så nu vet de felet.

Bilverkstaden som har haft min bil inne på felsökning.

Först hade Bilverkstad 1 den inne på felsökning men det var saker som måste programmeras vilket de inte kunde. Vi åkte till Bilverkstad 2 med pappret i handen. Nej men alltså vi måste felsöka igen. Vilket gjordes idag och slutade i att de behövde mer tid de tror att det är som Bilverkstad 1 sa men inte säkert. De bokar en ny tid.

Jag exploderar är bilen inne på felsökning får de ordna det vi skall inte behöva vänta 14 dagar till... sambon ringer dem höjer rösten mm det tar en stund de ringer och berättar att tydligen har de lyckats hitta mer tid så de lyckas köra in bilen idag igen så nu vet de felet.
Det normala är ju att behöva vänta en månad bara för att få felsöka på märkesverkstad och sedan få vänta minst en månad på att få felet åtgärdat :down:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 599
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 979
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 849
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 034
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar