Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev bjuden på ett evenemang via mitt fackförbund. För en gångs skull ville jag gå och anmälde mig. Då visar sig utskicket vara felaktigt :meh:

Efter lite mail fram och tillbaka får jag sedan besked att de fixat en plats till mig ändå 😍 bara för att strax efteråt få ett annat mail där det står att det inte går. Motstridigt.

Tillslut blir jag uppringd och de bekräftar att jag inte kommer kunna gå alls. Jahapp, det var det försöket till att vara social :grin:
 
Jag stör mig på att de som sätter uppaffischer på anslagstavlor om evenemang inte tar ned dem efteråt. Ofta hittar man något intressant - som visar sig redan har varit. Ibland för flera veckor sedan.
Jag stör mig på samma sak fast evenemang på Facebook.
- Åh! Det där vill jag vara med på! När är det? *kollar tiden*
... och ser att det var igår eller började för en halvtimme sen.
 
Varför ska jag hela tiden tvingas hantera gravt sjuka människor eller andra småakuta situationer så fort jag kliver utanför dörren (känns det som)? :arghh: Jag vill bara gå till fysioterapeuten i lugn och ro 😓 Jag vet att det är fel att tycka så om sådana situationer men det sker så ofta att jag blir matt. Alternativet är ju att inte göra något men det känns inte heller bra
 
Varför ska jag hela tiden tvingas hantera gravt sjuka människor eller andra småakuta situationer så fort jag kliver utanför dörren (känns det som)? :arghh: Jag vill bara gå till fysioterapeuten i lugn och ro 😓 Jag vet att det är fel att tycka så om sådana situationer men det sker så ofta att jag blir matt. Alternativet är ju att inte göra något men det känns inte heller bra
Alltså främmande människor dyker upp random å du behöver ringa någon etc regelbundet? Eller har jag missförstått?

Kan förstå om det blir jobbigt när man hela tiden måste hantera saker, bara för att man satte foten utanför dörren.
 
Alltså främmande människor dyker upp random å du behöver ringa någon etc regelbundet? Eller har jag missförstått?

Kan förstå om det blir jobbigt när man hela tiden måste hantera saker, bara för att man satte foten utanför dörren.
Som i att behöva hantera och rodda kring att hjälp når alkoholförgiftade personer, drogutlösta psykoser, abstinenskramper, människor som blir trakasserade på gatan, inbrott i bilar, bortsprungna barn etc.
Jag lyckas väldigt ofta med att hamna mitt i sådant av någon anledning. Kanske för att jag har överdriven vaksamhet och svårt att säga nej idk 😅
 
Alltså främmande människor dyker upp random å du behöver ringa någon etc regelbundet? Eller har jag missförstått?

Kan förstå om det blir jobbigt när man hela tiden måste hantera saker, bara för att man satte foten utanför dörren.
Jag "hanterade" en situation idag.Helt frivilligt.

vid infarten till byn står en bil med varningsblinkers och öppen passagerardörr. Jag stannar och går dit och frågar om den äldre kvinnan behöver hjälp. Ser en rullator i bagaget.
Egentligen inte säger hon. Förklarar att hon åkt långt och inte hittat en enda mack eller fik längs vägen (helt sant, det finns ingen!) så när nöden blev total stannade hon , kavade ner byxor och trosor och kissade stående bredvid bilen.
Frågar om hon har våtservetter, och hämar sedan från min bil. Jag hjälpte henne få på sig kläderna och skorna igen medan vi hade ett trevligt samtal.

Detta var självvalt. Antar att jag skulle tänkt annorlunda om det varit ofta och ofrivilligt.
 
Tidsoptimister.
Eller folk med noll sinne för vad är rimlig framförhållning vad gäller stora beställningar.
På vår sida står 1-4 dagar.
Och så beställer folk med 1-4 timmars varsel. Och är smått förvånade då vi säger att det möjligen kan gå, den här gången, om vi slår knut på oss själva, men att de egentligen hade behövt beställa tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
21 824
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 567
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 859
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 227
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp