Störiga saker vi stör oss på, del 39

Ventilationen där jag sover. Har haft en kudde och en handduk över och det har dämpat en del men var tvungen att ta bort det då ventilationen ska kollas under veckan.
När pappa mätte var det för högt ljud men hyresvärden nekar till det.

På ett tidigare jobb hade vi "Svara ej 1", "Svara ej 2", "Svara ej 3".... Blev så förvirrad första gången jag bemannade telefonen och "Svara ej x" dök upp på skärmen!
I andra änden kan det också vara störande,

Jobbade på ett kafe som tillhörde kommunes växel. När vi behövde felanmäla svarade bostadsbolaget inte. Så vi ringde från min privata mobil istället.

Sjukt att bostadsbolagets felanmälan gör så.

Marodören har inte varit på förskolan sen i torsdags men likförbannat så tokkliar det i hårbotten på mig nu.
1000003032.webp

Egentligen har jag inte med det att göra och det påverkar inte mig, men typ om jag säger att " Vi har lagt x kronor på det här hittills". Så säger nån "Vi har lagt det här" och jag "men... det där är ju bara vad x kostar och ni har väl köpt y och z också?"
"Jo, men det räknar vi inte med".

Eh?
Som att säga att vår resa kostade x kronor, men då räknar vi inte med bensinen och hotellet.

🤦‍♀️

För mig blir det att blunda för vad saker egentligen kostar. Sen, som sagt jag har inte med det att göra, men det stör mig.
Så, nu har jag fått skriva av mig.
Vet att jag hade en liknande störning för ett tag sen, sånt här verkar störa mig.

Uppgraderingen av jobbdatorn till Windows 11. Inte nog med att det är obligatoriskt utan installationsprocessen hängde sig på min dator med. Får se om jag kan få någon hjälp och/eller lånedator tills det är löst.

Tur i oturen så är nästan allt jag gör i webbaserade system (vilket inte är perfekt det heller) så jag kan jobba hemifrån från privata datorn om jag måste.

Försöker få tag i handläggare på Försäkringskassan. Har ringt säkert sju gånger, det bara klickar till och bryts. Försökt med kundtjänst som bara hänvisar till handläggaren. Gah!

Uppgraderingen av jobbdatorn till Windows 11. Inte nog med att det är obligatoriskt utan installationsprocessen hängde sig på min dator med. Får se om jag kan få någon hjälp och/eller lånedator tills det är löst.

Tur i oturen så är nästan allt jag gör i webbaserade system (vilket inte är perfekt det heller) så jag kan jobba hemifrån från privata datorn om jag måste.
IT-teknikern kom hit, tittade på datorn en stund och tog den med sig :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
98 839
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 646
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 222
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 109
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka