Störiga saker vi stör oss på, del 39

Säljes annonser där det saknas info om vad som säljs. Vill du sälja så får du nog göra omaket att tala om vad som säljs. Senaste är bilder på 10 saker men jag skall tala om vad jag behöver. Nädu då kan du behålla dit skit.
Eller säljesannonser där man ska ange pris själv eller säljesannonser där det står "bara för att kolla intresse". eh...bläddrar vidare....

Grr! Tog en jättesöt bild på sonen, men den verkar inte ha sparats i Google foto :rage: Jag tittade på den efter att jag tagit den, men nu är den puts väck.
Ibland så kan bilder gömma sig i ett samlingsalbum som google gör själv som dom kallar för "de bästa ögonblicken från..."
Kolla om du har ett sånt!

Lite irriterad på mig som döper kontakter som:
Grannen Som Gräver
Hästens namn
Hästras och plats
Elsnubben
Två Hästar
Svara Om Jag Orkar
Osv…

Jag vet ju vilka som menas men det ser ju inte så bra ut 😅
Ett tips:
Testa personernas namn...?

Den enda som inte har namn i min telefonlista är min mamma, där det står "Mamma" helt enkelt.

Grr! Tog en jättesöt bild på sonen, men den verkar inte ha sparats i Google foto :rage: Jag tittade på den efter att jag tagit den, men nu är den puts väck.
Spara på egen dators hårddisk istället. Tar bara några minuter att överföra foton till en dator/laptop.

Vid byte av dator, kopiera bara allt, och backupa på t.ex. USB-stickor.

Molntjänster kan försvinna, ändra hur mycket det kostar, eller upphöra, när som helst.
Molntjänster, hur praktiskt eller enkelt det än verkar, är som att låta molntjänstföretaget hålla ens data/foton/dokument gisslan.

Spara på egen dators hårddisk istället. Tar bara några minuter att överföra foton till en dator/laptop.

Vid byte av dator, kopiera bara allt, och backupa på t.ex. USB-stickor.

Molntjänster kan försvinna, ändra hur mycket det kostar, eller upphöra, när som helst.
Molntjänster, hur praktiskt eller enkelt det än verkar, är som att låta molntjänstföretaget hålla ens data/foton/dokument gisslan.
Min telefon lagrar i två appar, bilder och Google foto. Bilden är borta från båda. Den försvann innan jag ens hann innanför dörren.

Kalas. Jag hatar det. Sitta på en jävla stol och äta. Jag får så fruktansvärt ont i magen. Inte på grund av maten utan för jag sitter rätt upp och ner och bara blir gasig och uppblåst. Det gör skitont och det hjälper inte att om jag inte äter eller om jag rör på mej. Den här gången blev det inte bättre av att jag var uppblåst sen frukost.

Jag la in en "svara ej" på förra jobbets telefon. :angel: Kollegan som oftast svarade i telefon kände ju igen hens nummer, så kunde svara om orken fanns. Men en annan åkte ju alltid dit oavsett.😅
Undra vad dom som jobbar där nu tänker om/när "svara ej" fortfarande ringer. 🤔
På ett tidigare jobb hade vi "Svara ej 1", "Svara ej 2", "Svara ej 3".... Blev så förvirrad första gången jag bemannade telefonen och "Svara ej x" dök upp på skärmen!

Mitt dators rättskrivningsprogram ville just att jag skulle skriva ihop klunk och juice 😳
1744574680836.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
98 816
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 645
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 222
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 104
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Distansritt