*dammig brunPuderrosa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*dammig brunPuderrosa
Visst är den det!
*dammig brun
Ja, "få bukt med" heter det väl?Uttrycket ”komma till bukt med ...”
Det låter så fel! Fast språket förändras väl.
”Få bukt med ...” tycker jag det ska heta.
Verkar vara nåt som går nu. Jag har käkat samma medicin hur länge som helst utan att någon brytt sig, och nu helt plötsligt får jag varken ta ut den som jag vill eller förnya när jag vill..Receptförnyelse... Liksom, jag har ätit medicinen i 10+ år, kommer behöva äta skiten livet ut... Varför detta krångel med att förnya recept?! Ja, det finns säkert vettiga anledningar, men det är störande ändå.
Sätta dit ett vinterhjul tillfälligt, och åka till däckverkstaden med det punkade hjulet?Lämnade in min bil på verkstaden igår, samtidigt får mammas bil punka, går inte att pumpa nog att köra dom typ 200 meter till verkstaden och det finns inget reservhjul. Så nu sitter man liksom fast hemma och har så jävla tråkigt att jag typ avlider
Sätta dit ett vinterhjul tillfälligt, och åka till däckverkstaden med det punkade hjulet?
Eller ta lös det punkade hjulet och rulla det för hand eller på en skottkärra till verkstaden?Har inte vinterdäcken hemma
Samma här. Har fått utskrivet för ett år i taget i typ 15 år, så får jag plötsligt ett halvår istället. Gången därpå skriver jag ”önskar recept för ett år” och får ETT UTTAG (tre mån) Frågar varför och får till motivering att det behövde följas upp och utvärderas. Det är väl bra, men har det funkat bra i 15 år kanske det räcker att följa upp och utvärdera en gång om året framöver också, det är inte som att nåt ändrats (uppföljningen består av ”hur tycker du det funkar”). Så nä, inte så vettig anledning ändå.Receptförnyelse... Liksom, jag har ätit medicinen i 10+ år, kommer behöva äta skiten livet ut... Varför detta krångel med att förnya recept?! Ja, det finns säkert vettiga anledningar, men det är störande ändå.