Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 569
  • Visningar Visningar 71 164
Visst är han det. Han har alltid kallat mig för fet och fetto pga min vikt, men väger i dag till och med mer än vad jag gjorde när jag vägde som mest och numera 50 kg mer än vad jag gör i dag. Inte heller det är hans fel dock, enligt honom. Det är väldigt sorgligt när man förnekar så stenhårt faktiskt.

samtidigt när vi pratade för en tid sedan sa han till mig att han åt X antal mediciner och hade X antal olika sjukdomar och "slå det om du kan". Jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle svara. Det är ju ingen tävling, inte någon jag vill vinna i alla fall, kommer gärna sist i så fall...

ja lite insikt behövs där. Tyvärr lär den nog inte komma är jag rädd. Det är sorgligt egentligen.

Men vilket beteende! Det där låter lite skrämmande minst sagt ja

Jag var säker på att jag tog med mig tre hårnålar men uppenbarligen har alla trillat ur hoodien. Så nu faller håret ner hela tiden.

Det är mycket avhängt på hur man sköter sin diabetes. Är den välskött och kontrollerad är prognosen relativt god.
Det där har läkare skrämt sina patienter med sedan urminnes tider. Och "relativt god"?

Minns en diabetesläkare soam började hålla föreläsning för mig en lång stund. Sedan klickade han fram mina värden och blev lång i ansiktet och sa tvekande - det här ser ju bra ut. Första gången vi sågs frågade han hur många gånger jag lasrat mina ögon och em som skötte mina fötter.

Det är absolut sant att välskött diabetes ger bättre hälsa. MEN vissa personer får massor av bekymmer trots strikt kost och leverne. Andra sköter sig uselt och blir gamla och friska.

Är så trött på den där föreläsningen. Prata med patienterna istället för att skrämmas. Ofta resulterar det bara i att de blir rädda och skiter i allt eftersom det ändå är kört.

Sitter på jobbet, mår så jävla dåligt men tror tyvärr inte att det blir bättre av att åka hem... mår illa, ont i huvudet, tankarna snurrar, kan inte tänka ordentligt. En kollega kom och frågade något som jag borde kunna svara på bara jag tänker efter lite men det blev bara tomt i skallen. Ironiskt med tanke på att det tydligen var det här jag ville...

Det är absolut sant att välskött diabetes ger bättre hälsa. MEN vissa personer får massor av bekymmer trots strikt kost och leverne. Andra sköter sig uselt och blir gamla och friska.

Ja det finns naturligtvis alltid en risk för allt, även om "du sköter dig". Därför var mitt svar uttryckt som "det är mycket avhängt av...". Det finns naturligtvis undantag. Personer som tränar, äter bra och ändå får en stroke och dör knall fall. Eller personer som aldrig rökt i hela sitt liv som dör i lungcancer. Och tvärtom, personer som missköter sin hälsa och ändå lever till 100. Jag har lite svårt att se vad du far efter i ditt inlägg.

Alltså, man colds? Sorry, jag har fött två barn och kört fem magsjukor de senaste åren och ändå behövt stå på benen och leka tut-tut tåg så det är skralt med sympatier från mitt håll 🤷‍♀️😅

Ja det finns naturligtvis alltid en risk för allt, även om "du sköter dig". Därför var mitt svar uttryckt som "det är mycket avhängt av...". Det finns naturligtvis undantag. Personer som tränar, äter bra och ändå får en stroke och dör knall fall. Eller personer som aldrig rökt i hela sitt liv som dör i lungcancer. Och tvärtom, personer som missköter sin hälsa och ändå lever till 100. Jag har lite svårt att se vad du far efter i ditt inlägg.
Reagerar på pekpinnen.

Det jag far efter är just det att diabetiker ständigt åthutas av människor omkring dem. Som t.ex. på ett forum som inte är diabetesrelaterat...

Du anar inte hur många som kommenterat min tallrik om det t.ex varit en klick sylt på den (som jag inte tänkt äta). Men inte sagt ett ord om potatismoset. Exemplen är oändliga.

Diabetiker är allmänt villebråd. på ett sätt som få andra allmänt sjuka adrabbas av.
Det är min åsikt.

Tolkar @tantens inlägg precis som det är skrivet. Skrämmande föreläsningar är inte hjälpsamt, snarare tvärtom. Har själv fått "föreläsningen" o det hjälpte inte mig ett dugg utan skapade bara rädsla o rädsla hade jag redan utav att ha fått diagnosen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 059
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 102
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 492
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare