Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Naloxon finns receptfritt på apoteket numera. Vem som helst får köpa men de vill att man får info personligen så den finns inte öppet i hyllan.Nånstans stör det mig inte. Han är ju bara tydlig med hur verkligheten ser ut, där folk faktiskt har oskyddat sex. Jag förstår inte varför man inte kan ge förbyggande till människor i riskmiljöer, det kan rädda liv. Samma som med naloxon, bara ge ut det så folk inte dör istället för att moralisera.
Han är förhoppningsvis nykter emellanåt.Naloxon finns receptfritt på apoteket numera. Vem som helst får köpa men de vill att man får info personligen så den finns inte öppet i hyllan.
Tyvärr är den dyr, jag kollade lite snabbt.
Angående killen som glömmer kondom, han kommer ihåg att ta medicin men inte att använda kondom?
Nä.Magkatarr?
Naloxon finns receptfritt på apoteket numera. Vem som helst får köpa men de vill att man får info personligen så den finns inte öppet i hyllan.
Tyvärr är den dyr, jag kollade lite snabbt.
Angående killen som glömmer kondom, han kommer ihåg att ta medicin men inte att använda kondom?
Missbrukare som behöver den får ju den gratis(?)Ja, men det är svårt att ha råd för många i målgruppen. Det borde vara gratis, om du frågar mig. Det gör att människor slipper dö.
https://www.lakemedelsvarlden.se/utdelning-av-naloxon-utanfor-varden-kraver-ny-lag/Sedan 2018 får man dela ut läkemedlet direkt på en mottagning, räddningspersonal får ge det i väntan på ambulans och även sjuksköterskor har rätt att förskriva det.
Alla regioner har också så kallade naloxonprogram vid beroendeenheter. Genom dessa program kan personer som riskerar överdoser få naloxon och utbildning om läkemedlet.
Nu har jag fått kontakt med lokala bankkontoret som ska kontakta arvskiftesgruppen."
" de har många ärenden"
Hur svårt ska det vara, en del ska in för att betala vinstskatt på hus och aktier resterande ska delas 50/50 och in på respektive konton.
Juristen som gjort bouppteckningen har gjort en uträkning redan på allt.
Missbrukare som behöver den får ju den gratis(?)
Hittade denna info vid googling:
https://www.lakemedelsvarlden.se/utdelning-av-naloxon-utanfor-varden-kraver-ny-lag/
Puderrosa