Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rådjur. Jag HATAR rådjur.

Gick ut med vovve för en kissrunda runt huset. När jag öppnar ytterdörren skuttar tre odjur iväg några meter ifrån oss.

Hunden blev bindgalen. Tur att han aldrig går lös. Han var knappt kontaktbar. Bara arg på rådjuren. For hit och dit i linan.

Gick en koll och de hade gnagt av bark på mitt rödplommon - över skyddet jag har satt dit.

Kan inte några lodjur komma hit och decimera stammen REJÄLT
:rage::rage::rage:
 
Köpa kläder online. Jag är för dålig på att bedöma passform och funktion på bilderna. ALLT ser ju så bra ut på bilderna och sen när jag tar på mig eländet så ser det bara hemskt ut. Och sen "orkar" jag inte skicka tillbaka utan jag går omkring sen med hemska kläder och vantrivs.

När jag provar kläder i butik så hittar jag ytterst sällan något som duger , ger upp och beställer online och det funkar ju naturligtvis inte alls.
 
Köpa kläder online. Jag är för dålig på att bedöma passform och funktion på bilderna. ALLT ser ju så bra ut på bilderna och sen när jag tar på mig eländet så ser det bara hemskt ut. Och sen "orkar" jag inte skicka tillbaka utan jag går omkring sen med hemska kläder och vantrivs.

När jag provar kläder i butik så hittar jag ytterst sällan något som duger , ger upp och beställer online och det funkar ju naturligtvis inte alls.
Om du vet att majoriteten som du beställer hem intepassar - varför beställer du?

Jag har också svårt att hitta kläder jag kan ha. Men jag handlar i butik ändå eftersom jag kan prova och se om det funkar på min udda kropp.

Beställde en orange collegetröja på nätet. Såg vettig ut men när den kom visade den sig vara midjekort och ha ballongärmar. Nåväl, den funkar att ha hemma...
:rofl:
 
Om du vet att majoriteten som du beställer hem intepassar - varför beställer du?

Jag har också svårt att hitta kläder jag kan ha. Men jag handlar i butik ändå eftersom jag kan prova och se om det funkar på min udda kropp.

Beställde en orange collegetröja på nätet. Såg vettig ut men när den kom visade den sig vara midjekort och ha ballongärmar. Nåväl, den funkar att ha hemma...
:rofl:
För att jag inte har något att ta på mig...Blir smutsig och svettig på jobbet och behöver byta dagligen. Även om jag tvättar så fort jag kan fylla en maskin så återstår problemet att få tvätten torr. Och mina nuvarande kläder har hål och måste bytas ut.
 
Och en ny irritationsgrej. Denna sak dyker upp två gånger varje gång jag går in på sidan.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240303_122832_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240303_122832_Samsung Internet.jpg
    144 KB · Visningar: 66
För att jag inte har något att ta på mig...Blir smutsig och svettig på jobbet och behöver byta dagligen. Även om jag tvättar så fort jag kan fylla en maskin så återstår problemet att få tvätten torr. Och mina nuvarande kläder har hål och måste bytas ut.

Frågan var nog inte: varför behöver du kläder? Det var nog snarare: Varför beställer du på nätet istället för att köpa i butik där du kan prova innan köp?

Jag har en ganska genomsnittlig kropp. Medel. Men jag beställer aldrig kläder på nätet! Det skulle vara för stor risk att det passar för dåligt, tyget känns för trist eller nåt annat. Jag föredrar helt klart att köpa i butik för då kan jag prova och känna på plagget innan.
 
Frågan var nog inte: varför behöver du kläder? Det var nog snarare: Varför beställer du på nätet istället för att köpa i butik där du kan prova innan köp?

Jag har en ganska genomsnittlig kropp. Medel. Men jag beställer aldrig kläder på nätet! Det skulle vara för stor risk att det passar för dåligt, tyget känns för trist eller nåt annat. Jag föredrar helt klart att köpa i butik för då kan jag prova och känna på plagget innan.
Urvalet är ju så mycket större på nätet så därför söker jag där efter att ha dammsugit de butiker som finns i mitt närområde. Jag hade tidigare en Bonprix butik i min stad och där hittade jag oftast något. Numera har Bonprix enbart online försäljning så jag beställer där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
23 502
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 883
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 146
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp