Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bussbolag som ändrade min resplan med byta sittplats för mig? Enda som såg ut, till en helt random och givetvis tog bort så inte hade utan sittgranne. :rage: Än värre så fanns platsen kvar jag bokade utan sittgranne, så bara trassla och boka om eländet, för samma j*vla sittplats :rage:
En gång till, och blir tåget jag ratade för detta. :cautious:
 
Vecka 9. En av årets värsta veckor. Och att sportloven är utspridda på FYRA veckor. Helt värdelöst. En förjävlig hade varit bättre. Människor som kissar, kräks och bajsar mitt i byn. Människor som är svinfulla kl 18. Fulla pappor på typ 50 år med 10 åriga ungen med sig. Hatar alkohol och hatar sportlov. Och snart är det påsk. Kul.
 
På telefontemat så var det ett prank utfört av min syster och min ena son. Det skulle ringa någon och förklara att min hund skäller klockan 3 på natten. Men jag hade ju inte telefonen med mig när jag var ute med min hund så jag svarade inte på pranket-som tur var. De gjorde samma mot mamma, som vägrade svara för hennes första tanke var exakt samma som min "Vem har nu dött?", så hon ville inte veta svaret, men blev förstås orolig, som jag.
Rätt störigt faktiskt, dels att inte tänka längre än att vi faktiskt reagerar så (de känner oss ju) och dels just "din hund skäller klockan 3 på natten" när jag har en hund som jag mått väldigt dåligt över pga inte kan vara hemma själv... Nu sover han på rygg med 4 ben rakt upp i luften klockan 3 på natten så jag skulle troligen be personen fara och flyga istället, men ändå.
 
Jag verkar ha hittat en glitch i universum. Hur kommer det sig att så fort jag sökt ett jobb så ringer typ alla jävla telefonförsäljare? Inte en jävel ringer mig när jag inte sökt ett jobb? Så fort jag trycker på knappen ”skicka ansökan” verkar telefonförsäljare få en pling i huvudet och ba ”NU JÄVLAR HÖRNI NU ÄR BUTTERFLYFLIP PÅ SPÄNN FÖR ETT STAMTAL SÅ NU RINGER VI!!!!!!” :banghead:
 
Idioter som ska kommentera priset på andrahands-bostadsrätter. Folk har noll koll men arga är de 😅
VARFÖR ALLTSÅ VARFÖR skulle ngn hyra ut en bostadsrätt i andra hand och inte gör avdrag för kapitalkostnader??
Dessa idioter tänker alltså att de ska betala avgiften men att personen som hyr ut ska sponsra dom med säg 10 000 sek i månaden i löpande räntekostnader :rofl: JAG.ORKAR.INTE. Blir så provocerad av detta tänk.

Och JA buhuuuu det är jättedyrt att bo på toppläge på Östermalm, men en kan ändå inte anta att folk sysslar med ngt slags välgörenhet.
 
Jag verkar ha hittat en glitch i universum. Hur kommer det sig att så fort jag sökt ett jobb så ringer typ alla jävla telefonförsäljare? Inte en jävel ringer mig när jag inte sökt ett jobb? Så fort jag trycker på knappen ”skicka ansökan” verkar telefonförsäljare få en pling i huvudet och ba ”NU JÄVLAR HÖRNI NU ÄR BUTTERFLYFLIP PÅ SPÄNN FÖR ETT STAMTAL SÅ NU RINGER VI!!!!!!” :banghead:
Håller med helt!! Känner mig otroligt dum som bara klickar försäljningssamtal, men jag orkar inte.
 
Jag stör mig på dessa konservativa antiliberala idiotvindar som blåser över en värld som har riktiga problem att hantera.

https://www.svt.se/kultur/argentina...er-konsneutralt-sprak-i-officiella-sammanhang
Jobbade intill länsstyrelsen en gång.
Vi hade en landshövding som la sig i vilket torkpaper det skulle vara på deras toaletter och dessutom försökte strida till sig våra P-platser.

Världen har varit och kommer att vara full av inkompetenta personer. Överallt och på alla nivåer. :meh:
 
Idioter som ska kommentera priset på andrahands-bostadsrätter. Folk har noll koll men arga är de 😅
VARFÖR ALLTSÅ VARFÖR skulle ngn hyra ut en bostadsrätt i andra hand och inte gör avdrag för kapitalkostnader??
Dessa idioter tänker alltså att de ska betala avgiften men att personen som hyr ut ska sponsra dom med säg 10 000 sek i månaden i löpande räntekostnader :rofl: JAG.ORKAR.INTE. Blir så provocerad av detta tänk.

Och JA buhuuuu det är jättedyrt att bo på toppläge på Östermalm, men en kan ändå inte anta att folk sysslar med ngt slags välgörenhet.
Jisses.
Det där är väl vad en inte saknar med att vara ung inflyttning innanför tull. Den där jävla hysterin kring hur att göra/vara/tycka om en bostadskarriär. Eller att kunna bo iöht. Efter ett par (bra sådana, skall tilläggas) 2ahandskontrakt därnere slår det an en kall kår längs ryggraden att bara tänka på det. Gissar att det hela är ännu märkligare idag än för 20 år sen.
 
Jisses.
Det där är väl vad en inte saknar med att vara ung inflyttning innanför tull. Den där jävla hysterin kring hur att göra/vara/tycka om en bostadskarriär. Eller att kunna bo iöht. Efter ett par (bra sådana, skall tilläggas) 2ahandskontrakt därnere slår det an en kall kår längs ryggraden att bara tänka på det. Gissar att det hela är ännu märkligare idag än för 20 år sen.

Jag förstår inte riktigt ditt svar. Håller med om att bostadsmarknaden är tuff för många, speciellt unga. Men det gör inte att folk som belånat sig för att köpa en bostad ska sponsra andra genom att stå för merparten av kostnaderna om de behöver hyra ut i andra hand- så att ngn annan kan bo i stort sett gratis?
 
Jag förstår inte riktigt ditt svar. Håller med om att bostadsmarknaden är tuff för många, speciellt unga. Men det gör inte att folk som belånat sig för att köpa en bostad ska sponsra andra genom att stå för merparten av kostnaderna om de behöver hyra ut i andra hand- så att ngn annan kan bo i stort sett gratis?
Frågan är kanske snarare varför man köper bostäder man inte tänker bo i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp