Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbade eftermiddag i går och hade HLR-utbldning på jobbet. Lite rörigt med en massa människor ändå och som ett brev på posten i natt kom förstås migrän, lite som svar på tal för intryck och eftermiddagsansträngning. Det har lugnat sig lite nu och är "bara" huvudvärk, men huvudet är verkligen störigt känsligt just nu.
 
Inte superstörigt men lite och rätt fnissigt!

Det är betalningsproblem (kort) på ICA och Apoteket Hjärtat just nu. Orsak: Skottdagen. Man kan ju tycka att de var förvarnade rätt långt i förväg om att det skulle vara den 29 februari i år :rofl:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/betalproblem-pa-ica-kort-funkar-inte

Jag gissar att leverantören inte berättade för ICA att terminalerna inte skulle funka på skottdagar, även om jag också förmodar att ICA inte specade vid inköpet det som ett särskilt viktigt önskemål att stödja :-)
 
Trotsade hurtigt regn o slask mot postbox. Står med appen som laddar, laddar, laddar när två personer kommer fram och frågar om det fungerar för mig. Då är det tydligen något större fel för en polare till dom någonannanstans kan inte heller öppna:arghh: Ingen kris för mig då paketen kom idag ( och ett kommer imorgon errrhm) men lite störigt ändå!

Kom hem med en pantburk som blåste omkring iaf så har tjänat lite på utflykten:rofl::up:
 
Tema telefonsamtal: Det ringer (inte hemligt nr). Telefonnumret känns väldigt bekant. Jag har fullt upp men tänker att det bekanta numret beror nog på att det är någon viktig person, så det är bäst att svara.

En bråkdels sekund efter att jag klickat svara slår det mig "neeeej nu kom jag på vad det var för nummer, det var ju att jag INTE skulle svara på detta". Eftersom det är en person som vill prata om något som jag inte alls har att något göra med längre, men personen är mkt svår att övertyga om detta och fortsätter tala snabbt och länge i cirka 110 decibel. För att överrösta alla mina pedagogiska försök att (igen) nå ut med budskapet "vänligen sluta att ringa till mig pga det leder ingenstans".

Sedan går det ett halvår. Och sedan har jag hunnit glömma telefonnumret precis tillräckligt för att göra om samma misstag igen. (Ej mitt privata nr så kan ej blockera hur som helst.)
 
Tema telefonsamtal: Det ringer (inte hemligt nr). Telefonnumret känns väldigt bekant. Jag har fullt upp men tänker att det bekanta numret beror nog på att det är någon viktig person, så det är bäst att svara.

En bråkdels sekund efter att jag klickat svara slår det mig "neeeej nu kom jag på vad det var för nummer, det var ju att jag INTE skulle svara på detta". Eftersom det är en person som vill prata om något som jag inte alls har att något göra med längre, men personen är mkt svår att övertyga om detta och fortsätter tala snabbt och länge i cirka 110 decibel. För att överrösta alla mina pedagogiska försök att (igen) nå ut med budskapet "vänligen sluta att ringa till mig pga det leder ingenstans".

Sedan går det ett halvår. Och sedan har jag hunnit glömma telefonnumret precis tillräckligt för att göra om samma misstag igen. (Ej mitt privata nr så kan ej blockera hur som helst.)
Spara numret med något fiffigt namn så du förstår vem det är?
 
Ja jag är dålig på att göra det, klarar mig normalt på att känna igen numren. Men här kan det nog vara läge med lite tydligare röd flagga! Kanske "NEEEJ SVARA INTE" funkar som fiffigt namn. :D
Förutom den goda idén med fiffigt namn så är det faktiskt okej att lägga på. Jag brukar köra med att "Jag har sagt att jag inte är intresserad så jag bryter här nu. Ha en bra dag..Klick" Det går att säga in i deras svada och om de inte lyssnar så är det inte mitt problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 151
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp