Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja en summa per månad
Men det hjälper inte när 2850 ska ut.
Svårt att spara 250 kr i månaden även om de anser det.
Men de räknar inte med 4 resor till sjukvården i Örebro varje månad plus då alla läkarfakturor .mm
De har avslagit ökade kostnader förut.
Har du kollat om du har rätt till sjukreseersättning. I de flesta regioner får man hela resan om man åker buss, mer varierande hur de ersätter bil.
 
Har du kollat om du har rätt till sjukreseersättning. I de flesta regioner får man hela resan om man åker buss, mer varierande hur de ersätter bil.
Ja men det ska skrivas ut papper och postas och kvittona ska skrivas ut på tågresan.
Kan inte åka buss längre
 
Ja men det ska skrivas ut papper och postas och kvittona ska skrivas ut på tågresan.
Kan inte åka buss längre
När jag var regelbundet på sjukhuset så fixade de i receptionen med att skriva ut blankett och ta emot förra resans kvitto. Sedan lade hon det i deras internpost.
Behövde fråga om det för att få igång den rutinen, men sedan hjälpte det mig mycket. Alltid en blankett och två kvitton innan varje besök börjar...

Men numera tror jag de vill ha allt elektroniskt via 1177 hos oss, och typ foto/skärmdump på kvittot bara. Kontrollen att man varit på ett besök görs automatiskt mot tidsbokningssystem eller något, tror jag. Det finns inte någon sådan tjänst att använda?
 
När jag var regelbundet på sjukhuset så fixade de i receptionen med att skriva ut blankett och ta emot förra resans kvitto. Sedan lade hon det i deras internpost.
Behövde fråga om det för att få igång den rutinen, men sedan hjälpte det mig mycket. Alltid en blankett och två kvitton innan varje besök börjar...

Men numera tror jag de vill ha allt elektroniskt via 1177 hos oss, och typ foto/skärmdump på kvittot bara. Kontrollen att man varit på ett besök görs automatiskt mot tidsbokningssystem eller något, tror jag. Det finns inte någon sådan tjänst att använda?
Nej
Åker du tåg måste du skicka in papper
 
Att mitt ont i ryggen inte vill försvinna och att kiropraktortiden jag bokade i fredags (på första tid jag hade möjlighet att ta) blev framflyttad en vecka när kiropraktorn blev sjuk själv. Så nu måste jag vänta hela denna vecka också på att förhoppningsvis få hjälp :(

Är så trött på att inte kunna röra mig ordentligt!
 
Att mitt ont i ryggen inte vill försvinna och att kiropraktortiden jag bokade i fredags (på första tid jag hade möjlighet att ta) blev framflyttad en vecka när kiropraktorn blev sjuk själv. Så nu måste jag vänta hela denna vecka också på att förhoppningsvis få hjälp :(

Är så trött på att inte kunna röra mig ordentligt!
Lider med dig! Har precis fått mitt ryggonda under kontroll.
 
Ska sälja en väska som är i nyskick, en snubbe skriver och vill köpa den, "men inte till det priset". Ska man behöva GE bort saker?!
Det låter lite som en person i min närhet som klagade väldigt över att en viss vara hon ville köpa helt enkelt inte gick att få tag på, den fanns ingenstans.
Konstigt tyckte jag, googlade, och hittade på några minuter flera ställen som sålde varan i önskad storlek och utformning.
Men nej, de kostade ju alla över 10.000, men hon vill inte betala mer än 3000.
Ja, då blir det verkligt svårt, om man definierar "finns inte" som "ingen vill ge mig det här nästan gratis" :meh:
 
Hur svårt kan det vara att blända av när man kör genom ett bebyggt område? Måste man köra med extraljusen som är så förbannat starka att dom lyser upp hela socknen i nästan dagsljus bara för att 181an går rakt igenom? Jag blev bländad på över 500m avstånd liksom. Jättekul när hela lägenheten lyser upp som mitt på dagen. Tur att man inte hunnit somna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp