Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Zofran! Får Ondensatron... Ondansetron, vad det nu heter, utskrivet och den här gången gav de mig Zofran. Insåg när jag tog första att det är den sorten som smakar mer illa än alla de andra. Tillsammans! BLÄ! ska lägga det på minnet till nästa gång de vill dela ut den...nix och nope!

Det är som när jag skall hämta ut Duloxetin och får Aritavi på utbyte. De både luktar och smakar så otroligt vidrigt att jag börjar hulka redan när jag tar upp den ur dosetten för att jag vet vad som komma skall. 🤮 Tolererade det någon gång, sedan blev det bara "Så länge det inte är Aritavi!" när farmaceuten frågar om det går för sig att byta till billigare generika.
 
Det är som när jag skall hämta ut Duloxetin och får Aritavi på utbyte. De både luktar och smakar så otroligt vidrigt att jag börjar hulka redan när jag tar upp den ur dosetten för att jag vet vad som komma skall. 🤮 Tolererade det någon gång, sedan blev det bara "Så länge det inte är Aritavi!" när farmaceuten frågar om det går för sig att byta till billigare generika.
Tips. be läkaren flagga den zom får ej bytas, det har jag på flera av mina.
 
Jag stör mig på att min mobil fått för sig att inte ge ljud ifrån sig vid ankommande SMS.

Det ser ut som att alla inställningar är rätt, men antagligen finns ett ställe som jag inte hittat som stoppar aviseringsljuden...
Jag har en liknande störning, men med datorn. Den aviserar med ljud när något t.ex. händer på instagram, men visar ingen avisering. Så jag vet att något har hänt men inte vad... :cautious: Jag minns inte riktigt om jag har försökt stänga av aviseringar, men i sådana fall menade jag ju inte att ljudet skulle vara kvar... 😬
 
Det är som när jag skall hämta ut Duloxetin och får Aritavi på utbyte. De både luktar och smakar så otroligt vidrigt att jag börjar hulka redan när jag tar upp den ur dosetten för att jag vet vad som komma skall. 🤮 Tolererade det någon gång, sedan blev det bara "Så länge det inte är Aritavi!" när farmaceuten frågar om det går för sig att byta till billigare generika.
Usch ja, förstår precis. Som barn hade jag öroninflammation ständigt och fick flytande Kåvepenin. Det var ett aber att få i mig det till slut, fruktansvärt fruktansvärt illasmakande så jag kräktes upp det till slut.
En gång som vuxen köpte jag en yoghurt med smak av, tror det var persika, och slevade glatt in. Det kom fort ut igen kan jag säga, det smakade EXAKT som Kåvepenin enligt min hjärna! Hade inte fått det på många år i flytande form, men hjärnan kände igen smaken och magen vände sig omedelbart!
 
Jag har haft migränvärk i skallen hela natten och inte sovit. Känner mig inte alls road av att kliva ut i vardagen. Värktabletter har inte hjälpt fullt ut och jag är alldeles matt av sömnbrist och smärta.

Min BH. Snörena, okej, axelbanden, snurrar sig hela tiden för att de är så smala. Varför har jag inte slängt skiten så jag inte står där med bara en sådan ren????????????????:rage:
 
Usch ja, förstår precis. Som barn hade jag öroninflammation ständigt och fick flytande Kåvepenin. Det var ett aber att få i mig det till slut, fruktansvärt fruktansvärt illasmakande så jag kräktes upp det till slut.
En gång som vuxen köpte jag en yoghurt med smak av, tror det var persika, och slevade glatt in. Det kom fort ut igen kan jag säga, det smakade EXAKT som Kåvepenin enligt min hjärna! Hade inte fått det på många år i flytande form, men hjärnan kände igen smaken och magen vände sig omedelbart!
Undra om det är den jag fick när jag var liten. Måste ha varit 6-7 år å kommer fortfarande ihåg hur vidrigt den smakade.
 
Undra om det är den jag fick när jag var liten. Måste ha varit 6-7 år å kommer fortfarande ihåg hur vidrigt den smakade.
Barnet fick dt som liten. Det satte sådana spår att hon inte klarade att vara inomhus när vi kokade hästarnas PC-sprutor. (för den som inte vet så fick -får? - man några få sprutor och kanyler som man sedan kokade så man skulle kunna spruta hela kuren)
 
Personer som verkligen aldrig prioriterar att ses, och när man väl ses (typ på en snabb öl) klagar de på att de har så mycket att göra så att man mest känner sig som ännu en jobbig punkt på deras schema. Har givit upp och tänker att hen får höra av sig om hen vill ses framöver, så gissningsvis typ aldrig mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 488
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 112
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp