Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imigran, sumatriptan
De fungerar inte, jag mår bara dåligt av dem istället.
Tar Alvedon mot huvudvärk och när det är värre Diklofenak supp. Även Paraflex och när jag har migrän tar jag Oxynorm och Alvedon, ibland även Paraflex och Diklofenak också när det är riktigt illa. Brukar dämpa värken men tar ju inte bort anfallet, det är därför jag för förebyggande medicinering.
 
Ja det var det nog! Flytande Kåvepenin till barn är känd att smaka väldigt illa och vara svår att dölja smaken på, kvittar vad man blandar det i så smakar det fruktansvärt.

Dock-min dotter hade lunginflammation som 1,5 åring och tyckte om sin Kåvepenin :D Märklig unge, första jag hört talas om som glatt slevar in dosen varje gång och ber om mer :D

Jag fick det mycket som liten och hatade det. Mamma fick muta med massor av pepparkakor. Min farmor fick i mig det blandat i 3 matskedar lingonsylt, vilket tydligen var riktigt gott.
 
Att de inte tillverkar grimskaftshakar som tål att hästen rycker lite i dem. I det här fallet ett 8 månader gammalt islandsföl, hur ska jag få den ledtam när skiten går sönder hela tiden?
Jo då, sådana hakar finns.

Ett exempel: https://ponnytravprylar.se/product/...MI1sS3zYG9hAMV7keRBR1IawA_EAQYAiABEgL11fD_BwE

Man får dock själv splitsa fast haken i ett lämpligt rep.

12 eller 14 mm treslaget tågvirke för båtar (polyestersilke), eller om man gillar det bättre, 12 eller 14 mm naturhampa (skönare i handen)

Pistolhakarna som kommer med grimskaft i bomull håller aldrig för en häst som inte vill...
 
Det beror vad du menar med riktig migränmedicin? Jag har botox som profylax och även Candesartan som profylax.
Används candesartan mot migrän? :eek: Jag har nyligen börjat ta den mot högt blodtryck.
Jag trodde migrän orsakas av vidgade blodkärl (sagt av läkare för länge sen så jag kan minnas fel).
Candesartan vidgar ju kärlen och Sumatriptan är kärlsammandragande. :confused:
 
Dök upp ett inlägg i en lokal grupp av en snubbe som tydligen, enligt honom själv, blir både hemlös och arbetslös snart. Då har han alltså inte fått sparken och blivit av med lägenheten utan han har själv valt att hyra ut sin bostadsrätt och dra iväg ut i världen istället. Som extra utmaning ska han låta bli att använda sina besparingar och istället förlita sig på främlingars välvilja.

Det är så jävla många lager av total blindhet inför sina egna privilegier att jag baxnar.
 
Dök upp ett inlägg i en lokal grupp av en snubbe som tydligen, enligt honom själv, blir både hemlös och arbetslös snart. Då har han alltså inte fått sparken och blivit av med lägenheten utan han har själv valt att hyra ut sin bostadsrätt och dra iväg ut i världen istället. Som extra utmaning ska han låta bli att använda sina besparingar och istället förlita sig på främlingars välvilja.

Det är så jävla många lager av total blindhet inför sina egna privilegier att jag baxnar.
Tror att jag sett samma snubbe, alternativt finns det två dårar med samma idé. (Hans namn börjar på J?)

Den jag såg har tänkt sig att få mat och husrum i utbyte mot tjänster. De tjänster han erbjuder:
• Spela en trudelutt på sitt instrument
• Sitt sällskap
• Hålla andningsövningar


🫠
 
Tror att jag sett samma snubbe, alternativt finns det två dårar med samma idé. (Hans namn börjar på J?)

Den jag såg har tänkt sig att få mat och husrum i utbyte mot tjänster. De tjänster han erbjuder:
• Spela en trudelutt på sitt instrument
• Sitt sällskap
• Hålla andningsövningar


🫠

Snacka om att ha höga tankar om sig själv! "Jag betalar med min närvaro!" för nåt annat kan man inte kalla de där tre punkterna! :rofl::banghead:

Jag hade förstått om han hade erbjudit sig att faktiskt jobba för det t.ex. genom riktigt arbete i trädgården och huset. Bygga trädäck, klippa häckar, rensa ogräs, måla hus etc. Då hade jag kunnat se det som en intressant experiment i att betala med tjänster istället för med pengar. Men den snubben du beskriver vill ju bara betala med sin närvaro!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 885
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 158
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp