Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag är inne på dag tre av glupande hunger och inte alls vet hur jag ska hantera det. Min kropp, som annars har samma nivå av pålitlighet som Skalmans mat & sovklocka, är helt plötsligt inte alls nöjd med mina vanliga måltider utan kräver att jag äter typ varannan timme för att vara nöjd. Jag har haft någon enstaka sådan dag förut, och det är väl okej, men nu är vi som sagt inne på tredje dagen och det är fruktansvärt jobbigt för mig som har ett ganska komplicerat förhållande till mat och INTE tycker om att frångå planen/rutinen för mycket.

Och innan någon påpekar det så är jag duktig på näringslära och har stenkoll på vad jag behöver äta, så det är liksom inte så att jag äter för lite/för dåligt egentligen. Igår ökade jag mitt proteinintag med 50%, bara för att jag blev så irriterad på att hungerskänslorna aldrig försvann i mer än ett par timmar åt gången, men lik förbaskat var jag hungrig när jag gick och la mig och blev tvungen att äta en riskaka mitt i natten för att kunna somna.
 
På att jag är inne på dag tre av glupande hunger och inte alls vet hur jag ska hantera det. Min kropp, som annars har samma nivå av pålitlighet som Skalmans mat & sovklocka, är helt plötsligt inte alls nöjd med mina vanliga måltider utan kräver att jag äter typ varannan timme för att vara nöjd. Jag har haft någon enstaka sådan dag förut, och det är väl okej, men nu är vi som sagt inne på tredje dagen och det är fruktansvärt jobbigt för mig som har ett ganska komplicerat förhållande till mat och INTE tycker om att frångå planen/rutinen för mycket.

Och innan någon påpekar det så är jag duktig på näringslära och har stenkoll på vad jag behöver äta, så det är liksom inte så att jag äter för lite/för dåligt egentligen. Igår ökade jag mitt proteinintag med 50%, bara för att jag blev så irriterad på att hungerskänslorna aldrig försvann i mer än ett par timmar åt gången, men lik förbaskat var jag hungrig när jag gick och la mig och blev tvungen att äta en riskaka mitt i natten för att kunna somna.
Är inte 80 g protein ungefär det en behöver per dag? I varje fall enligt min Lifesum app, så ska jag äta 85 g protein per dag.
 
Jag har fått en spruta, men den har jag bara sköljt ur mellan gångerna. Och så har andra i min närhet också gjort.

Jag har fått spruta och kanyler i handen av veterinären
På min tid -forntiden- kokades sprutorna.
Tyckte att det kändes säkrare med tanke på var de användes. Gödsel, damm, etc. :)
 
Är inte 80 g protein ungefär det en behöver per dag? I varje fall enligt min Lifesum app, så ska jag äta 85 g protein per dag.
Det beror väldigt mycket på en massa faktorer (ålder, längd, vikt, aktivitetsnivå, ens kosthållning som helhet...). Livsmedelsverket rekommenderar 0,83g per kilo kroppsvikt men eftersom jag tränar en hel del brukar jag försöka sikta på lite drygt 1g per kilo kroppsvikt, vilket för mig blir 50-60 gram.

Oavsett vilket förklarar det ju inte varför kroppen helt plötsligt inte är nöjd med det den fått i alla år hittills :p Men men, jag ska fortsätta öka fokuset på protein lite framöver så får vi se om det ger med sig!
 
Det blir mycket jobb från min sida nu, men idag stör jag mig på att alla tycker sig kunna marknadsföring. I varenda organisation som jag någonsin jobbat i har folk tyckt om kommunikationen. Varför gör de inte ditten eller datten. Varför lyfts inte det här. Varför gör vi inte på det här sättet i stället. Allt från kanaler till färg och form. Och utöver det är det dessutom alltid marknads fel när något inte säljer. Jag vet inte vad det är med vår kompetens som gör att folk tror.. att den inte finns. Idag anlitar vi en utav stans bästa byråer men det finns ändå de som ja.. inte håller med 😅
 
Det blir mycket jobb från min sida nu, men idag stör jag mig på att alla tycker sig kunna marknadsföring. I varenda organisation som jag någonsin jobbat i har folk tyckt om kommunikationen. Varför gör de inte ditten eller datten. Varför lyfts inte det här. Varför gör vi inte på det här sättet i stället. Allt från kanaler till färg och form. Och utöver det är det dessutom alltid marknads fel när något inte säljer. Jag vet inte vad det är med vår kompetens som gör att folk tror.. att den inte finns. Idag anlitar vi en utav stans bästa byråer men det finns ändå de som ja.. inte håller med 😅
Haha! Här är det helt tvärt om. Jag förväntas att göra typ sjukt mycket utöver min arbetsbeskrivning inkl marknadsföring. Så vi skriker efter att få en kommunikatör/marknadsförare som faktiskt kan hjälpa oss i HUR TUSAN MAN GÖR!! MVH hatar Meta, algoritmer och annat man måste kämpa med.
 
Jag har haft migränvärk i skallen hela natten och inte sovit. Känner mig inte alls road av att kliva ut i vardagen. Värktabletter har inte hjälpt fullt ut och jag är alldeles matt av sömnbrist och smärta.

Min BH. Snörena, okej, axelbanden, snurrar sig hela tiden för att de är så smala. Varför har jag inte slängt skiten så jag inte står där med bara en sådan ren????????????????:rage:
Har du ingen riktig migränmedicin?
 
Haha! Här är det helt tvärt om. Jag förväntas att göra typ sjukt mycket utöver min arbetsbeskrivning inkl marknadsföring. Så vi skriker efter att få en kommunikatör/marknadsförare som faktiskt kan hjälpa oss i HUR TUSAN MAN GÖR!! MVH hatar Meta, algoritmer och annat man måste kämpa med.

Ja men precis, när man väl sitter med det själv sen så inser man att ja.. det var ju inte skitenkelt 😅
 
Min bil ska in på omlackering av baklucka för 3:e gången. Det är rätt påfrestande på mig som bor 4 mil från jobbet, samt att det är ett stressmoment psykiskt eftersom jag hoppas kunna använda bilen som inbyte inom snar framtid. Att det då kommer rost hela tiden, är inte kul. Jag frågade lackverkstan som gör garantijobb på min bils märke, om det var vanligt med rost och han sade nej. Det fanns många andra märken som var inne klart oftare.
Skrev att jag var rätt less på problemen på Facebook och genast var folk där och skrev att deras bil minsann inte rostat och att min bils märke var vida känt för rostproblem.

Jag blir bara ledsen. Vad är tanken med sånna svar?
 
Märkligt. Och eftersom jag känner den här mannen så vet jag att om jag svarar och ber honom ge fan i att kontakta mig mer, så börjar han tjafsa och skriva om hur hemsk jag är som inte vill vara vän med honom, och så är cirkusen igång igen :cautious:
Okej. Jag har tydligen blivit med stalker. Jag beslöt mig för att svara trots allt, med att om han verkligen inte förstod att då jag inte svarat honom betyder det att jag inte är intresserad av att prata med honom, och att han ska sluta skicka mig meddelanden.

Idag dök han upp på min arbetsplats, antagligen med något påhittat ärende, och behövde prata väldigt länge med en kollega. 🙄
 
Undra om det är den jag fick när jag var liten. Måste ha varit 6-7 år å kommer fortfarande ihåg hur vidrigt den smakade.
Ja det var det nog! Flytande Kåvepenin till barn är känd att smaka väldigt illa och vara svår att dölja smaken på, kvittar vad man blandar det i så smakar det fruktansvärt.

Dock-min dotter hade lunginflammation som 1,5 åring och tyckte om sin Kåvepenin :D Märklig unge, första jag hört talas om som glatt slevar in dosen varje gång och ber om mer :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 110
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp