Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på elementet i mitt sovrum. Det är helt kasst! När det är kallt ute (och därmed inne) så värmer de inte - men när det är plusgrader ute och därmed ganska varmt inne, DÅ BRASSAR DET JÄRNET.
Alla inställningar på det (nåt modernt helvete med olika symboler och skit, fel med av/på och temp liksom…) är inställda enligt konstens alla regler. Men det lever sitt eget liv. Blir galen.
Så just nu står det och brassar utav satan medan jag typ 🥵. Men stänger jag av det så kommer jag ju frysa ihjäl.

Störigt!
 
Zofran! Får Ondensatron... Ondansetron, vad det nu heter, utskrivet och den här gången gav de mig Zofran. Insåg när jag tog första att det är den sorten som smakar mer illa än alla de andra. Tillsammans! BLÄ! ska lägga det på minnet till nästa gång de vill dela ut den...nix och nope!

Att inte kunna sova pga tre miljoner tankar. Varför kan man inte bara ta tankarna och lägga undan dem när man ska sova, och ta fram dem vid tillfällen man har tid att fundera på dem för?

Att min vårdcentralsläkare inte har ringt åter trots ett meddelande lämnat om att hon behöver göra det.
 
Att det är hundra år sedan jag gick i skolan vilket gör att det känns hopplöst att lyckas lösa till några kurser. Jag är dummare än dumfan själv. :bag:
Försöker repetera av matte 1 för att kunna läsa till matte 2 till våren och det är som att stirra på trollformler skrivna baklänges på ett annat språk.
Det sorgligaste är att jag var bra på det här, fick ju fasiken MVG i matte A.
Känns helt lönlöst.:banghead:
 
Är det fullmåne eller något? Rötmånad? Planeterna står i någon konstig konstellation?

Fick precis en vänförfrågan på facebook från någon jag var tvungen att fundera ett tag på vem han var.
En man jag träffade som hastigast för ett antal år sedan.
Räcker det inte med honom som skickade meddelande igår om hur synd det är om honom nu när han inte har någon partner mer. Tänker alla jag någonsin dejtat nu ta kontakt en efter en? :cautious:
Nehej, han tänker inte ge upp. Jag ignorerade givetvis meddelandet förra veckan också, men i natt har han skickat samma sak på nytt. Jag hade helst inte velat blockera honom, eftersom jag har en känsla av att det är säkrare att ha ett öga på sådana här människor. Då blir man inte lika överraskad då de en dag står på ens trappa och vill komma in.
Men hur dum måste man vara för att inte inse att inget svar betyder att jag inte vill ha kontakt med honom? :meh:
 
Senast ändrad:
Nehej, han tänker inte ge upp. Jag ignorerade givetvis meddelandet förra veckan också, men i natt har han skickat samma sak på nytt. Jag hade helst inte velat blockera honom, eftersom jag har en känsla av att det är säkrare att ha ett öga på sådana här människor. Då blir man inte lika överraskad då de en dag står på ens trappa och vill komma in.
Men hur dum måste man vara för att inte inse att inget svar betyder att jag inte vill ha kontakt med honom? :meh:

Det är mycket vanligare än en tror att snubbar beter sig sådär. Även till synes hyfsat normalfungerande individer. Hissen går liksom inte hela vägen upp, tanken slår dom inte att uteblivet svar betyder ointresse och borde leda till att kontaktförsöken upphör.
 
Det är mycket vanligare än en tror att snubbar beter sig sådär. Även till synes hyfsat normalfungerande individer. Hissen går liksom inte hela vägen upp, tanken slår dom inte att uteblivet svar betyder ointresse och borde leda till att kontaktförsöken upphör.
Märkligt. Och eftersom jag känner den här mannen så vet jag att om jag svarar och ber honom ge fan i att kontakta mig mer, så börjar han tjafsa och skriva om hur hemsk jag är som inte vill vara vän med honom, och så är cirkusen igång igen :cautious:
 
Märkligt. Och eftersom jag känner den här mannen så vet jag att om jag svarar och ber honom ge fan i att kontakta mig mer, så börjar han tjafsa och skriva om hur hemsk jag är som inte vill vara vän med honom, och så är cirkusen igång igen :cautious:

Ahh en martyr! Klassiskt beteende 😅
Jag hade en snubbe efter mig som blev enormt kränkt när jag bad honom upphöra med oönskade kontaktförsök. Han bara ”buhuuu jag vill ju bara kolla att du mår bra, jag BRYR mig faktiskt”. Man bara 🤢🤢

En annan snubbe ignorerade meddelandet ”om du kontaktar mig igen så ringer jag polisen”. Han bara ”har du ngn kompis som kanske skulle vilja dejta mig?” Man bara MEN GUBBEN…

Sen har vi chefen på en statlig myndighet som la fram ett erbjudande: ”jo alltså min fru är bortrest i helgen, vill du komma förbi på ett glas vin”. Subtilt och bra upplägg!!!
 
Ahh en martyr! Klassiskt beteende 😅
Jag hade en snubbe efter mig som blev enormt kränkt när jag bad honom upphöra med oönskade kontaktförsök. Han bara ”buhuuu jag vill ju bara kolla att du mår bra, jag BRYR mig faktiskt”. Man bara 🤢🤢

En annan snubbe ignorerade meddelandet ”om du kontaktar mig igen så ringer jag polisen”. Han bara ”har du ngn kompis som kanske skulle vilja dejta mig?” Man bara MEN GUBBEN…

Sen har vi chefen på en statlig myndighet som la fram ett erbjudande: ”jo alltså min fru är bortrest i helgen, vill du komma förbi på ett glas vin”. Subtilt och bra upplägg!!!
Japp, en martyr. Bland det som han skrivit ingår en lång klagosång om att han nu förstår att han betett sig helt jäkligt illa (då för 7-8-9 år sedan eller vad det nu är), och att han har tänkt väldigt mycket på mig sedan dess. Men så charmigt, han har varit sambo hela tiden under de här åren så vitt jag vet, jättechysst att tänka på mig hela tiden då :wtf:

Och om jag ska gissa och spekulera helt vilt så vill han nu att vi blir ihop och bli sambor eller något, för han har inte råd att behålla huset och små billiga lägenheter existerar knappt.
Mig stör det inte ifall han bor under en gran någonstans. Så länge det inte är min gran i min skog då förstås :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp