Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
:cautious:
1000035475.jpg
 
internetleverantörer med lockpriser och sedan blir det dubbelt så dyrt om man inte ringer in och tänker säga upp abonnemanget. Då kan dom sänka priset i ett år igen.

Mest ledsen blir jag för alla dom som inte vet om att man kan köpslå eller som inte kan ringa in utan som bara snällt betalar högre pris!
Har länge funderat på att säga upp mitt tele2-abonnemang för att de då kanske erbjuder lägre pris men det finns inte fiber i huset så jag kan liksom inte säga till dem att jag byter till nån billigare leverantör ...
Det finns ett gammalt telejack som jag inte vet om det fungerar.
 
Har en lista med favoritböcker på min sida på biblos hemsida. Nu tänkte jag reservera en bok som jag länge tänkt låna men inte orkat pga att jag har svårt för att läsa böcker. Så nu när jag gick in på den boken så finns den inte längre på biblioteket?! :down:
Kollade i Libris och den finns på andra bibliotek men då måste jag skaffa lånekort där först. Så det blev genast krångligare.
Stör mig på att jag inte reserverade den tidigare, innan de hann gallra den.
 
Har en lista med favoritböcker på min sida på biblos hemsida. Nu tänkte jag reservera en bok som jag länge tänkt låna men inte orkat pga att jag har svårt för att läsa böcker. Så nu när jag gick in på den boken så finns den inte längre på biblioteket?! :down:
Kollade i Libris och den finns på andra bibliotek men då måste jag skaffa lånekort där först. Så det blev genast krångligare.
Stör mig på att jag inte reserverade den tidigare, innan de hann gallra den.
Fjärrlån?
 
Stadsbiblioteket (alla bibliotek inom SSB) fjärrlånar inte in böcker som finns på andra bibliotek i länet/kommunen, verkar lite oklart om man kan göra det från andra kommuner inom länet för det står:
"Observera att vi inte lånar in böcker som finns på andra bibliotek i Stockholm. Detta gäller även specialbibliotek och forskningsbibliotek inom Stockholm."
 
Senast ändrad:
Men har de ingen transport av böcker mellan biblioteken om de ingår i samma samarbete?
Stadsbibliotekets bibliotek ja men de har ju inte boken längre. Den finns för utlån på Universitetsbiblioteket men det hör inte till Stadsbiblioteket. Det finns fler bibliotek som inte hör till Stadsbiblioteket.
 
Tittar på 3'e delen om Peter Magns och stör mig på att ca alla amerikanska poliser/fd poliser + han som "leder" programmet är så imponerade och nästan blir exalterade av honom som seriemördare.

Inget fan av mördare såklart, men nog fasiken är man en urkass sådan när man inte lyckas mörda fler än 2 under såpass många år som han härjade runt.
Speciellt mtp att definitionen av en seriemördare är att man faktiskt ska ha mördat minst 3 personer.
 
Tittar på 3'e delen om Peter Magns och stör mig på att ca alla amerikanska poliser/fd poliser + han som "leder" programmet är så imponerade och nästan blir exalterade av honom som seriemördare.

Inget fan av mördare såklart, men nog fasiken är man en urkass sådan när man inte lyckas mörda fler än 2 under såpass många år som han härjade runt.
Speciellt mtp att definitionen av en seriemördare är att man faktiskt ska ha mördat minst 3 personer.
Två uppklarade mord i Sverige.
De två i USA som de undersöker i serien kanske var han också.
Att de verkar exalterade är väl för att det ska bli bra tv ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 151
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp