Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har länge funderat på att säga upp mitt tele2-abonnemang för att de då kanske erbjuder lägre pris men det finns inte fiber i huset så jag kan liksom inte säga till dem att jag byter till nån billigare leverantör ...internetleverantörer med lockpriser och sedan blir det dubbelt så dyrt om man inte ringer in och tänker säga upp abonnemanget. Då kan dom sänka priset i ett år igen.
Mest ledsen blir jag för alla dom som inte vet om att man kan köpslå eller som inte kan ringa in utan som bara snällt betalar högre pris!
Fjärrlån?Har en lista med favoritböcker på min sida på biblos hemsida. Nu tänkte jag reservera en bok som jag länge tänkt låna men inte orkat pga att jag har svårt för att läsa böcker. Så nu när jag gick in på den boken så finns den inte längre på biblioteket?!
Kollade i Libris och den finns på andra bibliotek men då måste jag skaffa lånekort där först. Så det blev genast krångligare.
Stör mig på att jag inte reserverade den tidigare, innan de hann gallra den.
De innehåller inget insulin.
Eller hur menar du?
Stadsbiblioteket (alla bibliotek inom SSB) fjärrlånar inte in böcker som finns på andra bibliotek i länet/kommunen, verkar lite oklart om man kan göra det från andra kommuner inom länet för det står:Fjärrlån?
Stadsbiblioteket (alla bibliotek inom SSB) fjärrlånar inte in böcker som finns på andra bibliotek i länet.
Stadsbibliotekets bibliotek ja men de har ju inte boken längre. Den finns för utlån på Universitetsbiblioteket men det hör inte till Stadsbiblioteket. Det finns fler bibliotek som inte hör till Stadsbiblioteket.Men har de ingen transport av böcker mellan biblioteken om de ingår i samma samarbete?
Vilken söt brödrost
Vilken söt brödrost
Skriva ut den är inget problemMen hur får de den utskriven? Som jag har förstått det är det en allmän brist och den skrivs ut till diabetiker 2 och inte till andra.
De med obesitas får inte i högkostnadsskyddet.Skriva ut den är inget problem
Dock får de betala fullpris
Endast diabetiker och obesitas patienter kan få den i högkostnadsskyddet
Aha trodde detDe med obesitas får inte i högkostnadsskyddet.
De med obesitas får inte i högkostnadsskyddet.
Vad konstigt, har en bekant som fått det som ej har diabetes
Man får det men får betala själv.Vad konstigt, har en bekant som fått det som ej har diabetes
Man får det men får betala själv.
Det är säkert bidragande. Hen är inte en "överviktig standardpatient"Inte denna person.
Jag vet inte om det kan påverka att hen har Downs Syndom. Det kan medfölja vissa problem kopplade till just obesitas (ofta sköldkörtelproblematik samt svajigt med lipidnivåer osv).
Två uppklarade mord i Sverige.Tittar på 3'e delen om Peter Magns och stör mig på att ca alla amerikanska poliser/fd poliser + han som "leder" programmet är så imponerade och nästan blir exalterade av honom som seriemördare.
Inget fan av mördare såklart, men nog fasiken är man en urkass sådan när man inte lyckas mörda fler än 2 under såpass många år som han härjade runt.
Speciellt mtp att definitionen av en seriemördare är att man faktiskt ska ha mördat minst 3 personer.