Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte hur stor Göteborgs brevterminal är, men tydligen tillräckligt stor för att man ska kunna cirkulera i 12h och ändå inte komma därifrån :cautious:

IMG_4622.jpeg
 
Ena katten var in till veterinär idag för att ta bort tandsten. Det visade sig att han har forl och behöver dra ut två tänder.

En av tre katter drabbas av forl. Om det inte är i min ägo, då är det två av två :meh:

Ooooch, jag var till tandläkaren idag jag också för att laga tand medan katten låg inne. Visade sig att det var min gamla lagning som kajkat. Ny kunde inte göras pga rejäl tandköttsinflammation kring tanden så jag fick en provisorisk lagning och får åka in igen jag också, precis som katten :grin:
 
Jobbade idag trots förkylning. Alla leveranser är försenade så jag kände att jag inte kan vara hemma. Alla på avdelningen har suttit och snorat sen i måndags. Två är redan sjukskrivna. Men så otacksamt. Jag klarade inte att göra allt jobb som planerats på mig och fick kritik för det. Jobbar inte imorgon om det inte känns bättre. Blir väl uppsagd men jobbet ör ändå fel ställe för mig.
 
Har försökt ansöka om kreditkort men icke, jag blir inte beviljad. Har inget direkt behov eller vilja att springa runt med kreditkort egentligen men med katter som ibland behöver veterinärvård hade det varit skönt med en backup. Pengarna finns ju redan men tar ett tag att få ut genom försäljning av fonder, så jag vill bara ha ett kort för att täcka upp sålänge tills pengarna kommit loss men jag har tydligen för kass kreditvärdighet :arghh:
Jaja. I framtiden kanske.
 
Mitt system för tillbud m.m. verkar ha ballat ur och "känner igen" mig nu (efter ett halvår på jobbet). Så nu får jag ett notismail för varje ärende som finns i systemet...bakåt.. Har fått 25st på 45 min.
Undra hur långt tillbaka i tiden den tänker gå? :confused::bag:
 
Har försökt ansöka om kreditkort men icke, jag blir inte beviljad. Har inget direkt behov eller vilja att springa runt med kreditkort egentligen men med katter som ibland behöver veterinärvård hade det varit skönt med en backup. Pengarna finns ju redan men tar ett tag att få ut genom försäljning av fonder, så jag vill bara ha ett kort för att täcka upp sålänge tills pengarna kommit loss men jag har tydligen för kass kreditvärdighet :arghh:
Jaja. I framtiden kanske.
Har du kollat på Coop Mastercard? Iofs måste man nog vara medlem i Coop men det kostar väl bara nån hundring
Jag hade ett vanligt betalkort där men de bytte kortutgivare och slutade med debetkort, så jag blev typ påtvingad ett kreditkort.
 
Katarinahissen (i Stockholm) byggdes 1935 och har funkat utan större problem. Nu har de renoverat den och någon sensor gör att den stannar när det blåser ”för hårt”. Den verkar stå still mest hela tiden pga detta.
Har det aldrig blåst ”för hårt” innan renoveringen? :cautious:
 
Att jag inte har en katt.

Eller två. :love: :love:
Min katt är gratis just nu. Under sommaren vill hon vara ute hela dagarna och under vintern vill hon inte sätta tassen utanför dörren utan ligger bara och sover på lite olika platser i huset. Men nu är det som att hon plötsligt vaknat till liv ur vinterdvalan så hon har massor av energi men tycker inte vädret är tillräckligt bra för att vara ute ännu så släpper man ut henne står hon och skriker på trappen efter max en kvart = ingen energi som bränns där inte = jäkligt jobbig katt inomhus som bara vill hitta på bus och inte leka med kattvänliga saker 🤪

Så ja, katten är ett störningsmoment just nu - låt våren komma fort :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp