Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det fullmåne eller något? Rötmånad? Planeterna står i någon konstig konstellation?

Fick precis en vänförfrågan på facebook från någon jag var tvungen att fundera ett tag på vem han var.
En man jag träffade som hastigast för ett antal år sedan.
Räcker det inte med honom som skickade meddelande igår om hur synd det är om honom nu när han inte har någon partner mer. Tänker alla jag någonsin dejtat nu ta kontakt en efter en? :cautious:
 
Att jag i veckan ödslat en massa tid på att undersöka vilken dammsugare vi ska köpa för att ersätta den som gick sönder häromveckan - trodde vi ja. I själva verket visade sig problemet vara en sketen strumpa som fastnat i röret 🙄

Egentligen är jag såklart glad över att inte behöva lägga flera tusenlappar på en ny dammsugare, men det känns så dråpligt att vi inte upptäckte vad problemet var med en gång! Istället har jag gått runt och lidit av ett lite småsmutsigt golv hela veckan medan vi funderat på vilken ny dammsugare vi ska köpa 😒 Till mitt/vårt försvar slutade den fungera just som vi höll på att förbereda för skidresa, så ingen av oss hade riktigt tid eller energi att undersöka saken närmare just då utan antog att det var batteriet som till slut dött eftersom dammsugaren är rätt gammal och vi egentligen bara väntar på att den ska ge upp. Ja ja, det var ju tur att vi upptäckte vad problemet var i tid i alla fall! Jag var verkligen SÅ himla nära på att klicka hem en ny i går kväll 😂
 
Har inte tillgång till del 2 av min onlinekurs än och jag vet inte om det är för att jag var sen med ett moment eller för att mina professorer inte har rättat förra veckans uppgift! :arghh:

Den började igår, men eftersom ingen svarat på mina mejl kommer jag nog få vänta tills nästa vecka innan det fixar sig… och då kan det vara för sent för registreringen :crazy:
 
Du kan låna min lilla🙄🙄😅

Min katt är gratis just nu. Under sommaren vill hon vara ute hela dagarna och under vintern vill hon inte sätta tassen utanför dörren utan ligger bara och sover på lite olika platser i huset. Men nu är det som att hon plötsligt vaknat till liv ur vinterdvalan så hon har massor av energi men tycker inte vädret är tillräckligt bra för att vara ute ännu så släpper man ut henne står hon och skriker på trappen efter max en kvart = ingen energi som bränns där inte = jäkligt jobbig katt inomhus som bara vill hitta på bus och inte leka med kattvänliga saker 🤪

Så ja, katten är ett störningsmoment just nu - låt våren komma fort :p
Bara skeppa över det :D
 
Känns lite ansträngt att andas när jag tar det lugnt. Är jag uppe och rör på mej så går det bättre. Känner mej dessutom väldigt trött i kroppen och Känner mej överansträngd ibland. Försöker hosta men får inte alltid upp nått men det känns som att det sitter nått i luftrören. Ibland går jag bara och Hostar upp slem. Hade tänkt undvika ringa vc men jag får nog göra det på måndag ändå.
 
Är det fullmåne eller något? Rötmånad? Planeterna står i någon konstig konstellation?

Fick precis en vänförfrågan på facebook från någon jag var tvungen att fundera ett tag på vem han var.
En man jag träffade som hastigast för ett antal år sedan.
Räcker det inte med honom som skickade meddelande igår om hur synd det är om honom nu när han inte har någon partner mer. Tänker alla jag någonsin dejtat nu ta kontakt en efter en? :cautious:

Män :rofl:
 
Att solen skiner men vi får hålla oss inne eftersom barnen är sjuka. Funderar dock på en sväng till affären sen inför kvällen.
 
Haft lite ont i halsen efter min resa i torsdags. I natt tappade jag rösten, något som jag tror bara hänt en gång tidigare i mitt liv. Väste mest bara när jag gav hönsen mat och släppte ut hästarna som fått sova inne inatt och torka upp efter allt regn. Som tur är släppte det fort men nu måste jag ut och köra foder till hästarna då jag antagligen får vänta tills i morgon med att få mina 600 kg inlyfta till dem.

När jag ändå håller på att klaga, sålde en vara på Tradera men när jag skulle skicka den kunde jag inte hitta den! :banghead: Blev dyr läxa, sälj inget utan att du vet säkert var det är. :cautious:
 
Haft lite ont i halsen efter min resa i torsdags. I natt tappade jag rösten, något som jag tror bara hänt en gång tidigare i mitt liv. Väste mest bara när jag gav hönsen mat och släppte ut hästarna som fått sova inne inatt och torka upp efter allt regn. Som tur är släppte det fort men nu måste jag ut och köra foder till hästarna då jag antagligen får vänta tills i morgon med att få mina 600 kg inlyfta till dem.

När jag ändå håller på att klaga, sålde en vara på Tradera men när jag skulle skicka den kunde jag inte hitta den! :banghead: Blev dyr läxa, sälj inget utan att du vet säkert var det är. :cautious:
Tur det inte varade så länge!
Jag har tappat rösten en gång i livet. När man går i skolan önskar man ju nästan det då och då när man ska redovisa muntligt inför alla (minns fortfarande hur det var i fyran när jag som ett mobboffer tvingades stå framför klassen och redovisa om igelkottar och alla skrattade åt mig utan anledning, urk). På en utbildning var det ett tillfälle med en muntlig redovisning, en viktig sådan. Hade förberett mig noga, var nervös men kände att jag ändå hade koll. På morgonen vaknade jag utan röst! Det kändes dråpligt att viska fram intill lärarens öra att jag tappat rösten... Men det var i allra högsta grad sanning! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
23 858
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp