Jag "stör" mig på att man kallar knäckebröd för hårt bröd!En vän äter ketchup på hårt bröd. Iofs tycker jag om tomater och hårt bröd, men ketchup, njaaaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag "stör" mig på att man kallar knäckebröd för hårt bröd!En vän äter ketchup på hårt bröd. Iofs tycker jag om tomater och hårt bröd, men ketchup, njaaaa
Icke-patienter?
Får man ändå det utskrivet för så få kilon här i Sverige? Det är hemskt i så fall! Jag har full förståelse för fetma osv men några få kilon tycker jag inte är ok, speciellt inte när det är så svårt att få tag i numera. Det är ju bara... rakt av fjantigt att skriva ut till de personerna ju!Det är vad min förra läkare kallade de som inte uppfyller kraven för övervikt/fetma men som ändå försökte komma runt kriterierna för att få Saxenda för att tappa ett fåtal kilo, typ beach body-hets.
Får man ändå det utskrivet för så få kilon här i Sverige? Det är hemskt i så fall! Jag har full förståelse för fetma osv men några få kilon tycker jag inte är ok, speciellt inte när det är så svårt att få tag i numera. Det är ju bara... rakt av fjantigt att skriva ut till de personerna ju!
Får man ändå det utskrivet för så få kilon här i Sverige? Det är hemskt i så fall! Jag har full förståelse för fetma osv men några få kilon tycker jag inte är ok, speciellt inte när det är så svårt att få tag i numera. Det är ju bara... rakt av fjantigt att skriva ut till de personerna ju!
Ah jag läste något om en klinik som skrev ut mycket sådant förresten och fått mycket kritik. Hoppas man sätter åt dem!Jodå, den läkaren berättade att trycket från den gruppen, icke-patienterna, är enormt. Det har varit uppe på nyheter om att läkare, speciellt via appar, skriver ut det utan att ens se och/eller träffa 'patienterna' för en behovsanalys. Men nu skulle det skärpas, om jag tolkade det rätt. Sent skall syndaren vakna.
Ah jag läste något om en klinik som skrev ut mycket sådant förresten och fått mycket kritik. Hoppas man sätter åt dem!
Usch ja, minns också att det var liknande summa jag skulle hosta upp när det var tal om för mig. Inget billigt precis!Det känns som att det är lite 'Vill du betala så varsågod'. Den är ju inte billig, tror jag betalade 2500:-/månad.
Jag trodde det var Ozempic som alla vill ha, så den är restad för de som verkligen behöver den.
Mamma har svårt att få ut sin Ozempic, den är väldigt ofta restad. Tyvärr blir hon dålig av alternativen så hon måste ha just den.Som jag förstod det skall Ozempic främst gå till patientgruppen med diabetes, men även den skrivs ut felaktigt? Tror skillnaderna mellan Ozempic och Saxenda är insulinet.
Jag är även med i en grupp för de som är i klimakteriet på fb. Där rekommenderar de Ozempic till varandra hela tiden.
”Perfekt för att få till sommarkroppen”
Tro mig, det finns dom som läkare verkar skriva ut vad som helst till. Jag har en hypokondriker i släktenMen hur får de den utskriven? Som jag har förstått det är det en allmän brist och den skrivs ut till diabetiker 2 och inte till andra.
Vissa appar är effektiva har jag förstått.Men hur får de den utskriven? Som jag har förstått det är det en allmän brist och den skrivs ut till diabetiker 2 och inte till andra.
Jodå, den läkaren berättade att trycket från den gruppen, icke-patienterna, är enormt. Det har varit uppe på nyheter om att läkare, speciellt via appar, skriver ut det utan att ens se och/eller träffa 'patienterna' för en behovsanalys. Men nu skulle det skärpas, om jag tolkade det rätt. Sent skall syndaren vakna.
Men hur får de den utskriven? Som jag har förstått det är det en allmän brist och den skrivs ut till diabetiker 2 och inte till andra.
Jag trodde det var Ozempic som alla vill ha, så den är restad för de som verkligen behöver den.