Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är vad min förra läkare kallade de som inte uppfyller kraven för övervikt/fetma men som ändå försökte komma runt kriterierna för att få Saxenda för att tappa ett fåtal kilo, typ beach body-hets.
Får man ändå det utskrivet för så få kilon här i Sverige? Det är hemskt i så fall! Jag har full förståelse för fetma osv men några få kilon tycker jag inte är ok, speciellt inte när det är så svårt att få tag i numera. Det är ju bara... rakt av fjantigt att skriva ut till de personerna ju!
 
Får man ändå det utskrivet för så få kilon här i Sverige? Det är hemskt i så fall! Jag har full förståelse för fetma osv men några få kilon tycker jag inte är ok, speciellt inte när det är så svårt att få tag i numera. Det är ju bara... rakt av fjantigt att skriva ut till de personerna ju!

Det har jag svårt att tro. Men det går ju köpa om man är beredd att casha upp
 
Får man ändå det utskrivet för så få kilon här i Sverige? Det är hemskt i så fall! Jag har full förståelse för fetma osv men några få kilon tycker jag inte är ok, speciellt inte när det är så svårt att få tag i numera. Det är ju bara... rakt av fjantigt att skriva ut till de personerna ju!

Jodå, den läkaren berättade att trycket från den gruppen, icke-patienterna, är enormt. Det har varit uppe på nyheter om att läkare, speciellt via appar, skriver ut det utan att ens se och/eller träffa 'patienterna' för en behovsanalys. Men nu skulle det skärpas, om jag tolkade det rätt. Sent skall syndaren vakna. :grin:
 
Jodå, den läkaren berättade att trycket från den gruppen, icke-patienterna, är enormt. Det har varit uppe på nyheter om att läkare, speciellt via appar, skriver ut det utan att ens se och/eller träffa 'patienterna' för en behovsanalys. Men nu skulle det skärpas, om jag tolkade det rätt. Sent skall syndaren vakna. :grin:
Ah jag läste något om en klinik som skrev ut mycket sådant förresten och fått mycket kritik. Hoppas man sätter åt dem!
 
Vården säger till mig att vara på en viss plats inom en viss tidsram för ett visst ärende.
Jag är på rätt plats på rätt tid.
Vårdgivaren tycker att jag är där många, många veckor för tidigt och i fel ärende, borde ha fått med mig andra dokument, och helst egentligen varit på en annan plats.

Samt att jag väl knappast har ont och nog kan arbeta heltid med fysiskt tungt jobb.

Jag försöker göra rätt, men hur ska man egentligen göra om ingen är överens om hur jag ska göra :confused:
 
Jodå, den läkaren berättade att trycket från den gruppen, icke-patienterna, är enormt. Det har varit uppe på nyheter om att läkare, speciellt via appar, skriver ut det utan att ens se och/eller träffa 'patienterna' för en behovsanalys. Men nu skulle det skärpas, om jag tolkade det rätt. Sent skall syndaren vakna. :grin:

Fast Yazen som det skrivs mest om tar in aktuella bilder.

Ingen app-tjänst ”träffar” ju patienterna men det handlar inte om övervikt och då är folk inte lika benägna att hugga direkt.
 
Men hur får de den utskriven? Som jag har förstått det är det en allmän brist och den skrivs ut till diabetiker 2 och inte till andra.

Det är fri förskrivningsrätt. Det är många mediciner som används till annat än ”originalsyfte”.

Det är ingen brist på substansen, det är brist på pennorna. Substansen finns även i annat namn och då får inte folk samma moraliska panik.

Dessutom är det väl samhällsekonomiskt klokt att förhindra att fler får D2?
 
Vilket störigt inslag! De pratar som att föräldrar matar sina barn med klämmisar 24 timmar/dygnet och att klämmisarna skulle vara istället för att "sitta och pilla med en ärta". Snacka om att de idiotförklarar föräldrar! Nu har jag inte barn i klämmis-ålder längre men jag gav bara klämmisar när vi var iväg nånstans. För att det var enkelt och kladdfritt. Hon fick aldrig nån klämmis hemma! Det blev ju alldeles för dyrt att ge klämmis med frukt istället för att bara ge en banan (mosad eller i bitar beroende på ålder på barnet) eller annan färsk frukt.

Ger folk verkligen sin barn klämmisar som annat än mellanmål på språng? Ger folk sina barn klämmisar regelmässigt när de är hemma? I så fall har jag helt missat det!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/klammisar-oroar-experter-inte-att-man-ger-men-hur
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp