Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att en så märklig grej hände tidigare idag och jag kan inte riktigt släppa den, även om jag vet att jag aldrig kommer att bli klokare på den. Vid lunchtid upptäckte jag att jag hade ett missat videosamtal på WhatsApp från ett nummer jag inte kände igen. När jag tittade på profilbilden knuten till WhatsApp-kontot kände jag vagt igen personen i fråga som klubbkaptenen för ridklubben som jag var med i på universitetet för 12 år sedan. Jag blev mycket konfunderad - jag har inte pratat med människan sedan 2011/2012, och då endast 2-3 gånger. Fattar inte alls varför hon skulle ha mitt nummer sparat någonstans, jag visste inte ens att hon hade det från första början men antar att jag måste ha skrivit det på något formulär av något slag när jag gick med i klubben.

Så plötsligt gick det upp ett ljus för mig - jag hade dagen före gett en kompis tillåtelse att ge mitt nummer till ett par personer i hennes stall som söker medryttare. Det måste vara så att den här tjejen nu står uppstallad i samma stall som min kompis, och har försökt kontakta mig gällande medryttarskap! Ett väldigt lustigt sammanträffande förvisso, i en stad med nästan 2 miljoner invånare, men det förklarar ju å andra sidan allt! Döm då av min förvåning när jag frågar kompisen om den här tjejen är en av de som fått mitt nummer, och hon säger NEJ! De två sakerna har alltså ingenting med varandra att göra, och jag fattar fortfarande inte hur eller varför den f.d. klubbkaptenen ringt mig! Till slut skrev jag till henne och frågade men fick bara ett "Sorry, it was a mistake!" som svar. Och det kan det ju såklart vara, om än ett ganska märkligt sådant, men jag kan inte skaka av mig känslan av att det är ett väldigt märkligt sammanträffande att det skulle ske just dagen efter att mitt nummer skickats ut till ett gäng hästmänniskor... Hade det hänt om typ en vecka eller något hade jag inte funderat vidare över det, men det här kändes verkligen så himla märkligt! Ja ja, sånt är livet :D
 
Min chef har fortfarande varken godkänt semester eller skickat sjukanmälan till Försäkringskassan. Det brukar skötas snabbt och smidigt, fattar inte varför det tar sån tid den här gången. Hoppas bara att inget blir fel.. Vill ju inte stå utan inkomst (nåja, halv inkomst) i februari.
 
Att jag inte orkar varken det ena eller det andra i dag.
Att grannarnas äckliga fimpar hamnar nedanför loftgången, framför min dörr och spionens snöhög han rullar sig i, gräver i och äter ur. Skitäckliga grannar som inte kan behålla sina äckliga sopor hos sig själv.
 
Anmäl till värden, det där är ett oskick! :mad:
Ja jag har tänkt på det i dag när jag hittade 4 fimpar bredvid högen. Sparkade bort dem från "oss" ut på gården så att säga, tänker inte städa efter dem även om det hade varit det bästa för djur och miljön. men nej, tänker inte ta i deras äckel. Jag verkligen avskyr sånt äckligt beteende. Äckliga rökare som låter deras äckel gå ut över andra på mer än ett sätt. Jag som är så noga med att spionen inte ens får lyfta på benen och pinka inom området (andra grannar låter dock sina hundar göra det), för jag tycker inte man låter hundar kissa så, men rökare förpestar var de än står.
 
Tydligen något hans mamma brukade servera. Vet inte om min pappas "korvsallad" var så mycket bättre; isbergssallad, tomat, gurka, majs, "kinamix" och nedhackad grillkorv. Serverades med rikliga mängder rhode island-sås.

Min teori är att alla har minst en sån här underlig rätt som ens föräldrar serverat!
Jag kände en som ville ha sylt med det mesta. Gärna rabarbersylt. Alltså inte med pannkaka eller rostat bröd eller något som man kan tänkas ha sylt till, utan kotletter, stekt fisk, spagetti med köttfärssås, osv. :confused:Jag utgår från att det var något han börjat med som liten, och det hängt kvar.
Och ja, det var "kall pizza dejten" som jag berättade om häromdagen. Till pizzan hade han dock ingen sylt.
 
Jag tror min soffa har pajjat. På delen jag aldrig sitter 😂
Måste ta lös tyget och kolla nån dag.
 
Jag kände en som ville ha sylt med det mesta. Gärna rabarbersylt. Alltså inte med pannkaka eller rostat bröd eller något som man kan tänkas ha sylt till, utan kotletter, stekt fisk, spagetti med köttfärssås, osv. :confused:Jag utgår från att det var något han börjat med som liten, och det hängt kvar.
Och ja, det var "kall pizza dejten" som jag berättade om häromdagen. Till pizzan hade han dock ingen sylt.
Tja, jag tycker det är underligt med sött äppelmos till griskött. Men många tycker det hör till. Så rabarbersylt till salt mat kanske inte är så konstigt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 884
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 148
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp