Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast ska du haka upp dig pånamnet så finns fler sjukdomar med fel namnJag vet. Fast det är ändå fel ord för åkomman.
Enligt ICD-11 heter det diabetes typ 2 (diabetes mellitus typ 2), vad skulle det annars heta?Fast ska du haka upp dig pånamnet så finns fler sjukdomar med fel namn
Diabetes typ 2 till ex.
Jag tror exemplen är många.
Det är ju knäppt att kalla det ett beroende när det inte är en beroendesjukdom.
Hela benämningen är fel eftersom D1 och D2 är två helt olika sjukdomar.Enligt ICD-11 heter det diabetes typ 2 (diabetes mellitus typ 2), vad skulle det annars heta?
https://icd.who.int/browse/2024-01/mms/en#119724091
Fast nu var det ju WHO jag länkade till. Inte media.Hela benämningen är fel eftersom D1 och D2 är två helt olika sjukdomar.
Och press och allmänhet envisas med att bara kalla det diabetes.
Åhh vet händer hela tiden.Det var nånting jag skulle googla, men när jag öppnade Google glömde jag bort vad det var.. Störigt
Tog han fel på formen? Bullar och pinnar?Min man som bestämde dagens middag. Fiskpinnar med ris och dillsås..! Jag försökte verkligen men alltså nej, kunde inte äta upp.
Men du kanske bör vara?Telefonen tror att jag är i Hällefors hela tiden. Det är jag inte.
Nej men tydligen brukade han äta fiskpinnar på det här viset när han var liten Oerhört märkligt, tur att han har andra kvaliteterTog han fel på formen? Bullar och pinnar?
Det var en väldigt märklig blandningMin man som bestämde dagens middag. Fiskpinnar med ris och dillsås..! Jag försökte verkligen men alltså nej, kunde inte äta upp.