Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ogillar nässpray och skyr det som pesten, förutom när jag har bihåleinflammation för att lätta på trycket inne i bihålorna (tack och lov går det flera, flera års mellanrum mellan gångerna) och stör mig igen på att det smakar satan när det rinner ner i halsen :wtf:

Hur kan folk använda sånt på regelbunden basis och inte bara när det känns som skallen imploderar och ögon exploderar av trycket :confused:
Kom igen när du testat Dymista! Den smakar skit på riktigt kan jag meddela - tyvärr är den även jävligt bra mot pollenallergi :laugh:
 
Kom igen när du testat Dymista! Den smakar skit på riktigt kan jag meddela - tyvärr är den även jävligt bra mot pollenallergi :laugh:
Jag har året problem med mer eller mindre svullna slemhinnor i näsa och bihålor, men jag föredrar ändå att inte använda nässpray som standard så den lär jag inte testa :p
 
En ryttare anklagas för djurplågeri för att hon använder ett par karledsringar...
1707734133976.png
 
Jag har året problem med mer eller mindre svullna slemhinnor i näsa och bihålor, men jag föredrar ändå att inte använda nässpray som standard så den lär jag inte testa :p
Den är mot just pollenallergi så den lär du inte behöva mot svullna slemhinnor och bihålor iaf :D För mig är den en gamechanger, men en riktigt vidrig sådan :laugh:
 
Blir väl lite ett moment 22 eftersom slemhinnorna ganska fort blir beroende av nässprayen och svullnar lättare/mer när de inte får sin "fix"?
Nja grejen är att det går inte över när jag slutar heller. Allt snorande och fräsande gör sitt det med. Det går inte över förrän framåt vårkanten när snorandet avtar
 
Hur folk behandlar barn :rage:

Åkte tunnelbana sen eftermiddag. Alla är trötta, stressade och slitna. Det är trångt. En liten flicka skriksjunger. Samma strof om och om igen. Totalt störigt, men alla är trötta och stressade. Sådana som jag som har ett par decenniers försprång, måste kunna klara det bättre än ett barn. Mamman (antar jag) försöker förmå flickan att sluta sjunga. Flickan lyssnar inte. Plötslig tjuter hon till och sången övergår i hysterisk gråt. Hon tjuter att mamman nöp henne och att det skedde med flit. Plötsligt börjar ett annat sällskap lägga sig i och pratar både om och till barnet och hennes mamma, om drama. Någon är en dramadrottning. Uj så dramatiskt... etc, etc ad naseum.

Vi övriga såg inte vad som hände mellan mamman och barnet. De andra passagerarna tog nog bara för givet att det var i sin ordning för det handlade om mamma och barn. Alla föräldrar är inte bra. Alla bra föräldrar gör ibland saker som är mindre bra. Det är trött och stressigt att vara mamma också. Men upplever man att man blivit tystad med våld, har man rätt att klaga. Att be om en förklaring och en ursäkt. Man ska inte riskera att förminskas av främmande människor.

Barn måste lära sig att visa hänsyn (vilket jag tror att man bäst lär sig genom att bli visad hänsyn), men de måste också lära sig att säga ifrån. Och att man hjälper de som är svagare. Nu tryckte de till en liten människa som redan blivit tilltryckt (vilket hon säkert kände sig även om mamman inte nöps med flit). Skulle medpassagerarna reagera likadant på händelsen om de utgick ifrån andra relationer mellan personerna - pojkvän och flickvän t.ex. eller vänner.

(Jag är inte upprörd över mamman och barnet - det är stressig och tröttsamt att vara mamma också. Men i den situationen tog jag illa vid mig av medpassagerarnas agerande)
 
Brukar semester, sjukfrånvaro, vab, osv godkännas med en gång i systemet hos er? Hos oss går cheferna oftast bara in ett par gånger/månad och godkänner.
Det måste godkännas innan det aktuella datumet, annars blir systemet helt kocko och drar fel antal dagar. Allt måste läggas in direkt för att slippa merarbete och en seg hr/löneenhet.

Nu när jag jobbar halvtid är systemet ännu mer kocko. Jag kan till exempel inte lägga in läkarbesök på arbetstid.

Vi har ett värdelöst system.
 
Det måste godkännas innan det aktuella datumet, annars blir systemet helt kocko och drar fel antal dagar. Allt måste läggas in direkt för att slippa merarbete och en seg hr/löneenhet.

Nu när jag jobbar halvtid är systemet ännu mer kocko. Jag kan till exempel inte lägga in läkarbesök på arbetstid.

Vi har ett värdelöst system.
Det låter verkligen jobbigt för cheferna! Hos oss är det månadens lönebrytdatum som är det viktiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 882
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 138
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp