Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan också handla om att de inte har 'råd' att ta in vikarier. Sån är tyvärr verkligheten för många verksamheter just nu.

(jag och mina kollegor tittar resignerat på när det vi förutspådde med nedskärningarna händer.)
Just med elever med särskilda behov handlar det oftast om att vem som helst inte kan gå in. Då får verksamheten försöka att möblera om efter en prioriteringslista där jag gissar att aktuella elev är någorlunda högt upp.
 
Har börjat vräka i mig vanligt godis och glass varje dag. Hade ju avvant mig från sockergodis. Skulle bara ta några bitar lösgodis ... och nästa gång bara några stycken ... och så gick det åt skogen. :(
 
Just med elever med särskilda behov handlar det oftast om att vem som helst inte kan gå in. Då får verksamheten försöka att möblera om efter en prioriteringslista där jag gissar att aktuella elev är någorlunda högt upp.
Min erfarenhet är att prioriteringslistan innehåller 10 elever med stora behov och 1,5 resurser. Så helt ofelbart räcker det inte till. Mitt barn fick inte ordentlig skolgång förrän specialskola blev tillgänglig.
 
Min erfarenhet är att prioriteringslistan innehåller 10 elever med stora behov och 1,5 resurser. Så helt ofelbart räcker det inte till. Mitt barn fick inte ordentlig skolgång förrän specialskola blev tillgänglig.
Ok. Här är man väldigt duktig på att se till att det löser sig. Både från ledning och personals håll. Och bra dialog och förståelse från föräldrar de få gånger det inte är möjligt att lösa. Sägas ska väl också att det satsas på assistenter och resurser.
 
Skulle se en dansk deckare/thriller igårkväll men det verkar som om de ändrade i tablån för det var nåt annat på den kanalen då. :confused:
Nåja, den finns på svtplay så kan kolla där.
 
Gul är min 9-åring. Röd är en kompis.
Screenshot_20240211-184927_Messenger.jpg
 
Ogillar nässpray och skyr det som pesten, förutom när jag har bihåleinflammation för att lätta på trycket inne i bihålorna (tack och lov går det flera, flera års mellanrum mellan gångerna) och stör mig igen på att det smakar satan när det rinner ner i halsen :wtf:

Hur kan folk använda sånt på regelbunden basis och inte bara när det känns som skallen imploderar och ögon exploderar av trycket :confused:
 
Ogillar nässpray och skyr det som pesten, förutom när jag har bihåleinflammation för att lätta på trycket inne i bihålorna (tack och lov går det flera, flera års mellanrum mellan gångerna) och stör mig igen på att det smakar satan när det rinner ner i halsen :wtf:

Hur kan folk använda sånt på regelbunden basis och inte bara när det känns som skallen imploderar och ögon exploderar av trycket :confused:
Jag fattar inte heller. Tar nässprej vissa år om min pollenallergi blossar upp lite extra. Att spruta sprej i näsan är ungefär lika trevligt som att få en kallsup... :wtf:
 
Jag fattar inte heller. Tar nässprej vissa år om min pollenallergi blossar upp lite extra. Att spruta sprej i näsan är ungefär lika trevligt som att få en kallsup... :wtf:
Jag får dessvärre spraya nästan hela vintern. Jag blir konstant förkyld, täppt och snorig. Utan nässpray så kan jag inte andas och får huvudvärk för att jag är täppt. Så jag tar gärna den där "kallsupen"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp