Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gör ont i mina tänder när jag har varit ute pga den här isande blåsten som är idag.

Jag fick hoppa ridningen idag dels för att jag inte ville bli en istapp och dels för att jag var på så jävla dåligt humör, för hästkräket rymde. Tydligen lite vajsing med strömmen och då gick hon igenom till den större hagen och när jag föst henne tillbaka så stack hon ut ur den rutan där hon skulle vara och var ute och sprang i minst 40 min. Hon motionerade sig själv idag. Var hopplöst att få tag i henne. Men nu är det ordning på strömmen igen.
 
Tog just ut min svarta kavaj ur tvättmaskinen. Den var nyrollad när jag la in den. Nu är den täckt (!!!) med vit, fluffig päls. Som omöjligen kommer från vår lägenhet, eftersom min katt är svart. Tack för den, liksom.
 
Min svarta kjol kom ut i samma skick. Har hämtat klädroller. Seriöst. Jag rollar kläder som blivit "pälsiga" innan jag lägger dem i tvätten, för att jag inte vill ha mina rena kläder fulla med katthår. Och när jag tvättar klödmöblernas dynor etc (som dessutom dammsugs ofta, så de är inte precis täckta med katthår när de hamnar i tvättmaskinen..) så kör jag maskinen tom på ett varmt program efter mig. Hur svårt ska det vara?! :banghead::rage:

End of sur-tant-i-tvättstugan-rant :p .
 
Det här:
IMG_8715.jpeg
 
Nu vet jag inte vad det gäller för klädesplagg men jag väger typ 80kg och dom flesta av mina toppar, klänningar, kjolar och tights är storlek M, från helt vanliga butiker.
Att jag skulle ha 2xl eller 3xl känns helt befängt.
Jag fattar, måste vara olika bland märken, jag väger 58 kg har fått byta till S och M från XS när jag vägde 53-54 kg så kände att det var rimliga storlekar. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 131
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp