Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt ljudbokskonto är begränsat fram till nästa betalning :rage: pga strider mot användarvillkoren :rage: visst jag har lyssnat mycket, men vad annars hade jag gjort för fel? :rage:

Vilken tjänst har du? Har du begränsat antal timmar eller obegränsat?

Jag har nämligen läst i kommentarer om Nextory att folk som har deras obegränsade abonnemang blivit blockade pga misstänkt aktivitet och liknande. I kommentarerna har folk sagt att de lyssnat väldigt mycket men att det är därför de skaffat ett obegränsat abonnemang. En del har blivit uppmanade att räkna upp alla böcker de lyssnat på under en viss period för att bevisa att det är de som lyssnat och inte flera personer. Deras konto har under tiden varit avstängt och de har inte ens kunnat avsluta det.
 
Vilken tjänst har du? Har du begränsat antal timmar eller obegränsat?

Jag har nämligen läst i kommentarer om Nextory att folk som har deras obegränsade abonnemang blivit blockade pga misstänkt aktivitet och liknande. I kommentarerna har folk sagt att de lyssnat väldigt mycket men att det är därför de skaffat ett obegränsat abonnemang. En del har blivit uppmanade att räkna upp alla böcker de lyssnat på under en viss period för att bevisa att det är de som lyssnat och inte flera personer. Deras konto har under tiden varit avstängt och de har inte ens kunnat avsluta det.
Har obegränsat hos Nextory. Skulle verkligen inte kunna räkna upp vad jag lyssnat på :o det är så många böcker. Så skaffade abonnemang hos Storytel så jag kan lyssna klart på boken.
 
Har obegränsat hos Nextory. Skulle verkligen inte kunna räkna upp vad jag lyssnat på :o det är så många böcker. Så skaffade abonnemang hos Storytel så jag kan lyssna klart på boken.

Då har du förmodligen kommit upp i nån hemlig gräns som de har men inte berättar för prenumeranterna. De misstänker alltså att du delar ditt abonnemang med nån annan. Jag tycker att det är otroligt fult av dem att kalla abonnemanget för obegränsat när de spärrar vid visst antal timmar!
 
Då har du förmodligen kommit upp i nån hemlig gräns som de har men inte berättar för prenumeranterna. De misstänker alltså att du delar ditt abonnemang med nån annan. Jag tycker att det är otroligt fult av dem att kalla abonnemanget för obegränsat när de spärrar vid visst antal timmar!
Fast så gör i princip alla såna tjänster, men visst kan man ifrågasätta var gränsen satts och hur svårt det ska vara att häva i kontakt med kundtjänst.
 
Fast så gör i princip alla såna tjänster, men visst kan man ifrågasätta var gränsen satts och hur svårt det ska vara att häva i kontakt med kundtjänst.

Då borde de inte kalla det obegränsat utan vara ärliga med var gränsen är. I kommentarerna säger folk att det är väldigt svårt att få det hävt, tar lång tid och under tiden måste abonnenten betala utan möjlighet att säga upp abonnemanget då man inte ens kan säga upp abonnemanget.
 
Mitt ljudbokskonto är begränsat fram till nästa betalning :rage: pga strider mot användarvillkoren :rage: visst jag har lyssnat mycket, men vad annars hade jag gjort för fel? :rage:
Det verkar vara många som råkat ut för det. Nextory ger inga svar vad som anses som för mycket lyssnande. Så unlimited lyssnande som de benämner sitt abonnemang stämmer verkligen inte. Har läst om det i gruppen Vi som älskar ljudböcker på Facebook (offentlig grupp så man behöver inte gå med i gruppen för att läsa)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp