Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just i sammanhanget med att prova balklänning så har jag svårt att se kommentaren som en komplimang. Oprofessionellt av säljaren att kommentera andras kroppar oavsett vad syftet bakom var.
Oproffsigt att kommentera andras kroppar, självklart. Men så länge vi ser det som negativt att vara något annat än en späd, smal person med lagom kurvor så förstör vi kvinnors självbild.
 
Nja, det skulle jag säga beror på om det finns ytterligare symptom eller att läget förvärras, så att man faktiskt kan misstänka bakterier - och att immunförsvaret inte kan ta hand om det. Men det får @Tonto bedöma om det känns relevant.
Tänker att man kan gå snorig hela vintern ibland. Har gjort det flera gånger innan. Är det kvar någon månad till så tänker jag att man kanske får kolla om det är något mer. Var fruktansvärt dålig i två-tre veckor så tänker att det är efterdyningar efter det.
 
Tänker att man kan gå snorig hela vintern ibland. Har gjort det flera gånger innan. Är det kvar någon månad till så tänker jag att man kanske får kolla om det är något mer. Var fruktansvärt dålig i två-tre veckor så tänker att det är efterdyningar efter det.
Jag är förkyld 10-11 månader om året. Så det är väldigt olika.
 
Tänker att man kan gå snorig hela vintern ibland. Har gjort det flera gånger innan. Är det kvar någon månad till så tänker jag att man kanske får kolla om det är något mer. Var fruktansvärt dålig i två-tre veckor så tänker att det är efterdyningar efter det.
Vet inte om du har barn och hört uttrycket vab-ruari. 😅 Kom att tänka på det nu. Virussjukdomarnas högsäsong.
 
Jag är förkyld 10-11 månader om året. Så det är väldigt olika.
Jäklars. Sen jag fick ordning på sömnen så handlar det om 2-3 perioder på 2-3 dagar per år med högst 8 timmar rejäl förkylning och sen bara pyttesymptom dagen efter. Men det var ändå inte i din klass innan heller…..
 
Antibiotika biter inte på virus, det trodde jag var allmänt känt? Och äter man antibiotika för en förkylning så ökar man bara resistensen.
Jo, det är ett stort problem på samhällsnivå, mitt hjärta blöder dock fortfarande för det barn som dog här i Linköping förra veckan av hjärnhinneinflammation trots att vård söktes omgående (hjärndöd dag 2). Hade hen fått antibiotika direkt hade det sannolikt gått annorlunda, men jag vet också hur stort problemet med resistens är.
 
stör mig på att grannen snett över plogat sin snö in i mitt staket så stolparna ligger och nätet ligger under snön ca 70cm in på tomten, vilket gör att min tomt nu inte är hundsäkrad o inte heller håller ulven på utsidan om han kommer igen. :rage:
Men men ,han kommer väl hem vad det lider o då har jag en del jobb åt honom
 
Bad mamma om recept på en kaka vi ätit sen jag var barn. Ställde förtydligande frågor kring fördubbling av delar av receptet och storlek på form.

Kakan blir asliten och glasyren täcker inte ens. Då har hon inte sagt att hon kör dubbel sats på kakan och dubbel sats på glasyren.

Meningen var att vi skulle ha lite mellofika ikväll och att sambon skulle kunna ta med lite kaka till mor sin. Det kan vi ju skita i kan konstateras :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 284
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 131
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp