Känner mig som ett kort kylskåp!You and me Sister. Jag ser ut som en östtysk kulstöterska
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner mig som ett kort kylskåp!You and me Sister. Jag ser ut som en östtysk kulstöterska
Sjukhusens parkeringar,
På en vanlig mataffär kan jag mkliva in och handla för flera hundra och bara blippa kortet.
På sjukhusen måse man stoppa in kortet. Kontakt med banken upprättas, kortet kontrolleras etc etc. Det tar över en minut! och man hinner bli gravt irriterad innan allt är klart.
Dvs OM skiten fungerar!
Visst kan man ladda ner en app. Men hur lång tid tar inte det och hur krångligt är inte det. Jag har sammanlagt stått vid trilskande p-maskin ett par gånger och det har inte funkat ladda upp appen. Så nu vägrar jag.
Nä, blippa och gå - det är min dröm.
En gång sa TV4s meteorolog att vädret var "schizofrent".Idag hade min klass en lärare som drog en direkt parallell mellan "mentally disabled" och "the weak people". Jag minns inte det exakta citatet, men vi pratade om olika människor och olika förutsättningar när läraren använde "mentally disabled" och "weak people" i samma mening, som om de skulle vara direkta synonymer till varandra.
Jag kanske överreagerar pga att jag känner mig träffad. Men jag tycker faktiskt inte att det är okej att använda psykisk funktionsnedsättning och att vara en svag människa som synonymer (dessutom, vad är ens "en svag människa"? Hur definieras det?).
Nu vet jag inte vad som stör mig mest. Att någon ens får för sig att säga en sån sak eller att jag blev så ställd att jag inte ens sa ifrån
Får jag fråga varför de måste vara inne? Ska de jaga i hagen?De ska jaga vildsvin i morgon så jag måste ta in hästarna ikväll och då måste de stå inne hela dagen i morgon. När jag slutar ikväll måste jag fylla dunkarna på jobbet, lasta av det i stallet, köra hösilage så jag kan fylla hönäten, fixa så de får kraftfodret inne och fylla hinkar med vatten och sen leda in dem i mörkret och halkan.
Hoppas jag är klar med allt till 21 för sen ska jag upp 05 så jag hinner titta till dem i morgon bitti innan jobbet, fylla hönäten, jobba till 19, fylla dunkar med vatten, köra hem och fylla på i hagen, ta ut hästarna och skynda mig hem till sängen igen för att kliva upp 05 på söndag morgon och jobba till 19, fylla dunkarna och hem till hästarna söndag kväll.
Tur jag är ledig på måndag.
Det var ju ändå rimligt. Jag sa ring Maud och den ringde Mauritz (fast deras riktiga namn ).Fortsättning på samma störning:
Jag: 'ring farmor'
Google assistansen: 'ringer mormor'
Jag: 'skämtar du med mig?'
Mormor, förvirrat: 'hallo!'
När jag provade balklänning till examen sa damen i affären "hugger du ved ofta?"Känner mig som ett kort kylskåp!
fan vad dåligt sagt!När jag provade balklänning till examen sa damen i affären "hugger du ved ofta?"
Kände mig så lady like.
Volvos ingenjörer var inte så smarta uppenbarligenPå min bil kan man slå av bilen och sen trycka på spaken. Då stannar torkarna uppe på rutan.
Tog mig ett par år att komma på
Ja, grisarna brukar hålla till i en tallplantering bredvid hagen och de kommer stå på pass om de rusar genom hagen så hästarna måste stå inne. Nu har jag lagt mig efter allt bök ikväll och klockan ringer 04:30 i morgon så jag hinner ta hand om dem före jobbet. Blir en lång helg.Får jag fråga varför de måste vara inne? Ska de jaga i hagen?
Oavsett mycket onödigt jobb för din del
Äsch, jag tog inte illa vid mig alls. Jag såg inte ut som sinnebilden av någon som har balklänning utan var rejält bitig i axelpartiet. Hade inte velat byta bort det för allt i världen.fan vad dåligt sagt!
Jag har lika breda/bredare axlar än min sambo som är både längre och större än mig i övrigt. Jag brukar använda axelvaddar på alla mina kavajer. Det är snyggt!Äsch, jag tog inte illa vid mig alls. Jag såg inte ut som sinnebilden av någon som har balklänning utan var rejält bitig i axelpartiet. Hade inte velat byta bort det för allt i världen.
Vad säger sjukvården?Stör mig på att på tisdag så har jag varit sjuk i 7 veckor. Sambon har också blivit sjuk nu, men förhoppningsvis något mildare som inte håller i sig allt för länge. Numera går jag bara och hostar, fryser och snorar så det är ju inget allvarligt som hindrar allt för mycket. Men 7 veckor känns överdrivet långt.