Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukhusens parkeringar,
På en vanlig mataffär kan jag mkliva in och handla för flera hundra och bara blippa kortet.

På sjukhusen måse man stoppa in kortet. Kontakt med banken upprättas, kortet kontrolleras etc etc. Det tar över en minut! och man hinner bli gravt irriterad innan allt är klart.
Dvs OM skiten fungerar!

Visst kan man ladda ner en app. Men hur lång tid tar inte det och hur krångligt är inte det. Jag har sammanlagt stått vid trilskande p-maskin ett par gånger och det har inte funkat ladda upp appen. Så nu vägrar jag.

Nä, blippa och gå - det är min dröm.

När jag fick problem med att ett personligt besök ändrades till ett telefonsamtal och det resulterade i att det såg ut som jag uteblivit fick jag påminnelse och straffavgift så gick jag till centrala kassan och pratade med dem. De hänvisade mig till ekonomi som hade en timmes telefontid mån-tors. Tog mig tre dagar att faktiskt få prata med någon som sedan sa till mig att gå till centralkassan. Iaf efter mycket om och men efter att de hänvisade mig tillbaka till ekonomi så sa de att eftersom det var en felaktig faktura skulle jag prata med min mottagning. Ringde dem och de tog bort fakturan direkt.

Hade varit bra om ekonomi informerat mig om det :meh:
 
De ska jaga vildsvin i morgon så jag måste ta in hästarna ikväll och då måste de stå inne hela dagen i morgon. När jag slutar ikväll måste jag fylla dunkarna på jobbet, lasta av det i stallet, köra hösilage så jag kan fylla hönäten, fixa så de får kraftfodret inne och fylla hinkar med vatten och sen leda in dem i mörkret och halkan.

Hoppas jag är klar med allt till 21 för sen ska jag upp 05 så jag hinner titta till dem i morgon bitti innan jobbet, fylla hönäten, jobba till 19, fylla dunkar med vatten, köra hem och fylla på i hagen, ta ut hästarna och skynda mig hem till sängen igen för att kliva upp 05 på söndag morgon och jobba till 19, fylla dunkarna och hem till hästarna söndag kväll. 😣😖😬

Tur jag är ledig på måndag. 🥵
 
Idag hade min klass en lärare som drog en direkt parallell mellan "mentally disabled" och "the weak people". Jag minns inte det exakta citatet, men vi pratade om olika människor och olika förutsättningar när läraren använde "mentally disabled" och "weak people" i samma mening, som om de skulle vara direkta synonymer till varandra.

Jag kanske överreagerar pga att jag känner mig träffad. Men jag tycker faktiskt inte att det är okej att använda psykisk funktionsnedsättning och att vara en svag människa som synonymer (dessutom, vad är ens "en svag människa"? Hur definieras det?).

Nu vet jag inte vad som stör mig mest. Att någon ens får för sig att säga en sån sak eller att jag blev så ställd att jag inte ens sa ifrån :crazy:
En gång sa TV4s meteorolog att vädret var "schizofrent". :mad:
 
De ska jaga vildsvin i morgon så jag måste ta in hästarna ikväll och då måste de stå inne hela dagen i morgon. När jag slutar ikväll måste jag fylla dunkarna på jobbet, lasta av det i stallet, köra hösilage så jag kan fylla hönäten, fixa så de får kraftfodret inne och fylla hinkar med vatten och sen leda in dem i mörkret och halkan.

Hoppas jag är klar med allt till 21 för sen ska jag upp 05 så jag hinner titta till dem i morgon bitti innan jobbet, fylla hönäten, jobba till 19, fylla dunkar med vatten, köra hem och fylla på i hagen, ta ut hästarna och skynda mig hem till sängen igen för att kliva upp 05 på söndag morgon och jobba till 19, fylla dunkarna och hem till hästarna söndag kväll. 😣😖😬

Tur jag är ledig på måndag. 🥵
Får jag fråga varför de måste vara inne? Ska de jaga i hagen?
Oavsett mycket onödigt jobb för din del😅
 
Får jag fråga varför de måste vara inne? Ska de jaga i hagen?
Oavsett mycket onödigt jobb för din del😅
Ja, grisarna brukar hålla till i en tallplantering bredvid hagen och de kommer stå på pass om de rusar genom hagen så hästarna måste stå inne. Nu har jag lagt mig efter allt bök ikväll och klockan ringer 04:30 i morgon så jag hinner ta hand om dem före jobbet. Blir en lång helg. 🤬
 
Stör mig på att på tisdag så har jag varit sjuk i 7 veckor. :meh: Sambon har också blivit sjuk nu, men förhoppningsvis något mildare som inte håller i sig allt för länge. Numera går jag bara och hostar, fryser och snorar så det är ju inget allvarligt som hindrar allt för mycket. Men 7 veckor känns överdrivet långt.
 
Stör mig på att på tisdag så har jag varit sjuk i 7 veckor. :meh: Sambon har också blivit sjuk nu, men förhoppningsvis något mildare som inte håller i sig allt för länge. Numera går jag bara och hostar, fryser och snorar så det är ju inget allvarligt som hindrar allt för mycket. Men 7 veckor känns överdrivet långt.
Vad säger sjukvården?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 121
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp