Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släpade mig till affären före lunch med enda orsaken att affären hade smakprov på mat. Nej, personen hade en timmes lunch och hade inte låtit någon ta över stationen som brukligt vid längre än 15 min:mad: Klart folk får ha raster men kanske inte när jag är utsvulten vavavavava :down:
 
Släpade mig till affären före lunch med enda orsaken att affären hade smakprov på mat. Nej, personen hade en timmes lunch och hade inte låtit någon ta över stationen som brukligt vid längre än 15 min:mad: Klart folk får ha raster men kanske inte när jag är utsvulten vavavavava :down:
Alltså det borde du förstått, att på lunchtid serverar man väl aldrig mat. Hörs ju på namnet.
 
Kollektivtrafiken som går så sällan att hade jag haft bilen idag hade jag kört trots att det är en kort sträcka inom stan för det tar så mycket längre tid än nödvändigt bara för att bussen går sällan. Stadsbuss som kör genom centrum!

Jag ska på ett möte nere i stan som tar en halvtimme. Hade jag kunnat cykla hade det tagit ca 20 min totalt (ToR). Nu kan jag inte cykla idag och bilen är inte hemma heller. Med stadsbuss blir restiden en hel timme eftersom stadsbussen som går härifrån och dit jag ska just de timmarna går mindre än 2 ggr/timmen. Hade den gått oftare hade jag kunnat resa dit och hem på samma biljett dessutom och nu blir det dubbelt så dyrt eftersom de går så sällan.

Hade bilen varit hemma jag definitivt tagit den! Utan tvekan!
Om det tar 10 minuter att cykla borde du kunna gå?
 
Jag gick sån kurs när jag blev uppsagd för många år sen. Där sa hon att jag skulle överdriva och ljuga om min kompetens.
Det gjorde jag inte för jag har ingen lust att få ett jobb på falska premisser och sen inte kunna leverera.
Jag kände en som klagade väldigt på facebook över hur hon blir bemött av både arbetsgivare och andra, då hon inte fick jobb, folk inte var så entusiastiska över att ha med henne att göra, osv. Hon ville att folk skulle behandla henne som den hon skulle komma att bli, inte den hon var nu.
Problemet var att hon var pillermissbrukare, inblandad i tveksamma kretsar, osv.
Situationen många år senare har inte förbättrats nämnvärt, och hon har fortfarande inte blivit den där fantastiska personen hon skulle bli...
 
För att få tillgång till den där extrahemliga tjänsten som bara är tillgänglig för dem som visar extrem framåtanda, och helst stormar rakt in på kontoret hos vd och presenterar sig och sitt fantastiska kunnande oanmälda :idea:

IMG_4549.jpeg
 
Veterinärens milersättning var lite väl i överkant :meh:

Det snöar nått förbannat. Såg nästan inget på vägen hem.

Bara för att jag trodde att jag hade eukalyptushydrolat så var det nästan slut och jag blir tvungen att beställa nytt. Mitt i utmaningen :mad:

Jag har fortfarande inte fått ordning i nya lägenheten fastän jag bott här sen innan jul. Jag känner mej stressad över att jag inte orkar
 
Idag hade min klass en lärare som drog en direkt parallell mellan "mentally disabled" och "the weak people". Jag minns inte det exakta citatet, men vi pratade om olika människor och olika förutsättningar när läraren använde "mentally disabled" och "weak people" i samma mening, som om de skulle vara direkta synonymer till varandra.

Jag kanske överreagerar pga att jag känner mig träffad. Men jag tycker faktiskt inte att det är okej att använda psykisk funktionsnedsättning och att vara en svag människa som synonymer (dessutom, vad är ens "en svag människa"? Hur definieras det?).

Nu vet jag inte vad som stör mig mest. Att någon ens får för sig att säga en sån sak eller att jag blev så ställd att jag inte ens sa ifrån :crazy:
 
När jag kör längre än ett par mil har jag en tendens att använda mig av google maps för att se om nåt har hänt längst vägen så att det är snabbare att ta en omväg. Eftersom jag använder mig av detta i bilen så styr jag navigation osv med röststyrning (google assistant). Dock... har den egna idéer.

Jag: "Hej Google, navigera till Ölanda" (liten håla några mil från där jag för tillfället var)

Google: skriver 'Navigera till ölanda', säger "Navigera till ÖLAND" och skickar mig tvärs över Sverige.

Jag; "Nej. Navigera till ÖLANDA"

Google: skriver 'navigera till ölanda'. Säger "Navigera till ÖLAND" igen.

Jag: (innombords) "öagr hahioarteåionhavet uoåat uho".

Fortsättning på samma störning:

Jag: 'ring farmor'

Google assistansen: 'ringer mormor'

Jag: 'skämtar du med mig?'

Mormor, förvirrat: 'hallo!'
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 878
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 117
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp