Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag kör längre än ett par mil har jag en tendens att använda mig av google maps för att se om nåt har hänt längst vägen så att det är snabbare att ta en omväg. Eftersom jag använder mig av detta i bilen så styr jag navigation osv med röststyrning (google assistant). Dock... har den egna idéer.

Jag: "Hej Google, navigera till Ölanda" (liten håla några mil från där jag för tillfället var)

Google: skriver 'Navigera till ölanda', säger "Navigera till ÖLAND" och skickar mig tvärs över Sverige.

Jag; "Nej. Navigera till ÖLANDA"

Google: skriver 'navigera till ölanda'. Säger "Navigera till ÖLAND" igen.

Jag: (innombords) "öagr hahioarteåionhavet uoåat uho".
 
Blev precis utskälld inför hela bussen för att jag råkade blippa min ENKELBILJETT två gånger.
Vad exakt gör det? Hade väl varit mkt värre om jag inte blippat min biljett öht?

Chauffören flippade och skrek ”VARFÖR BLIPPAR DU DIN BILJETT TVÅ GÅNGER”!!!!?????

Ja jag ber så hemskt mkt om ursäkt?
Väl värt att betala 42 kr för att ngt as ska stå och skrika på en… 😑😑😑
 
Blev precis utskälld inför hela bussen för att jag råkade blippa min ENKELBILJETT två gånger.
Vad exakt gör det? Hade väl varit mkt värre om jag inte blippat min biljett öht?

Chauffören flippade och skrek ”VARFÖR BLIPPAR DU DIN BILJETT TVÅ GÅNGER”!!!!?????

Ja jag ber så hemskt mkt om ursäkt?
Väl värt att betala 42 kr för att ngt as ska stå och skrika på en… 😑😑😑
Där hade jag nog varit petty å skrivit till bolaget om beteendet. En sån grej kan lätt hända nån gång ibland.
 
Där hade jag nog varit petty å skrivit till bolaget om beteendet. En sån grej kan lätt hända nån gång ibland.

Ja spontant kändes det som helt galet beteende?! Jag tog numret på bussen, antecknade exakt tid och linje så ska kontakta SL.

Inte så van att ngn flippar på mig sådär 😅 så blev helt skakig typ. Nu har jag dock träffat världens gulligaste person på sjukhuset jag skulle till så stressnivån har iaf lagt sig ngt
 
Blev precis utskälld inför hela bussen för att jag råkade blippa min ENKELBILJETT två gånger.
Vad exakt gör det? Hade väl varit mkt värre om jag inte blippat min biljett öht?

Chauffören flippade och skrek ”VARFÖR BLIPPAR DU DIN BILJETT TVÅ GÅNGER”!!!!?????

Ja jag ber så hemskt mkt om ursäkt?
Väl värt att betala 42 kr för att ngt as ska stå och skrika på en… 😑😑😑

Kanske är vare sig systemet eller förarna särskilt robusta för ett sånt extremt och helt ofattbart elakt misstag från din sida. Fast mest verkar det nog vara förarna. Eller så är hela bussavgiftssystemet nu helt terminalt skadat av det hemskaste som kan hända, en DUBBELBLIPP (som står högst upp i katastrofplanen för SL), och snart stannar alla bussar i hela Stockholm.

Och därefter kommer det göras en dramatiserad katastrofdokumentär "The Stockholm Double Blip Disaster", förmodligen med Dwayne Johnson (eller John Malkovich) som busschaufför.
 
Kanske är vare sig systemet eller förarna särskilt robusta för ett sånt extremt och helt ofattbart elakt misstag från din sida. Fast mest verkar det nog vara förarna. Eller så är hela bussavgiftssystemet nu helt terminalt skadat av det hemskaste som kan hända, en DUBBELBLIPP (som står högst upp i katastrofplanen för SL), och snart stannar alla bussar i hela Stockholm.

Ja risk finns! Kanske ingen idé att jag kontaktar SL - de kommer troligen istället söka upp MIG. Kommer säkert att drabbas ngt slags vite. Alternativt att polisen avd. Grova Brott står och väntar på mig nu när jag kommer hem
 
Den här har inte varit hos oss iallafall (men såna har man ju också haft, såna som man haft men inte kan ha igen) men jag förstår inte varför hon inte bara accepterar vad man säger? Jag är helt fine med att man ringer och hör sig för, men när man fått information om hur rekryteringsförfarandet går till så får man väl hålla sig till den ramen? Nej, jag har ingen hemlig tjänst denna gången heller...
Samma person har nu smsat och frågat om vi kan träffas efter sportlovet.

Nej! Varför skulle vi göra det?
 
Jag undrar om inte gränslöst beteende är något som lärs ut på vissa av de där "söka jobb"-kurserna...? :meh:
Jag blir ju helt nervös av att bli jagad så, det skriker ju verkligen ”den här personen vill jag inte ha bland mina medarbetare” 😳🫣 det kanske är orättvist, hon kanske är jätteduktig - men beteendet…

Sen har jag inga lediga tjänster heller, så jag har inget att prata om nu..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 874
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp