Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på jobbiga kollegor. Jobbig kollega snarare... Har en kollega som alltid har bråttom att sätta sig i soffan och där kan man sitta tre och vi är fyra så jag hamnar alltid vid ett bord istället. När vi är tre på plats bara sätter hon sig vid bord när jag sätter mig i soffan-"det är så trångt att sitta tre", vilket alltså bara gäller om jag sitter där..........
I dag satte jag mitt te, vatten och telefon där och gick för att fixa mina knäckemackor till fikat, en annan kollega satte sig vid bordet för att hon visste att jag känner mig utanför som alltid ska sitta sitta där ju. Den andra kollegan placerar sig först i soffan men när hon ser att kollegan sätter sig vid bordet flyttar hon dit. Jag smällde av och flyttade och satte mig vid ett annat bord. Tyvärr hamnade fjärde kollegan i kläm, jag trodde hon skulle sätta sig hos de andra, det såg ut så men hon satte sig i soffan där jag också satt/skulle sitta, såg inte det förrän det var för sent. Ska be om ursäkt till henne i morgon.
Blir bara så trött på beteendet och orkar liksom inte riktigt med. Sitter gärna för mig själv och äter istället för att sitta ensam i "gemenskapen", tänkte gå in på mitt rum och sätta mig i dag och vill gärna skippa fikat varje dag av den här anledningen, men andra kollegan vill inte ha konflikter på arbetsplatsen så då är det jag som ständigt får bita ihop och bjuda till trots pissigt beteende från den andra. När jag inte mår bra och inte orkar hålla fasade uppe så blir det sånt här löjligt surande och kallt krig från hennes sida. Jag har stått ut med skiten i ett halvår, fasen vad det sliter när man inte mår bra! Så mycket enklare att låta det rinna av sig när man mår bra och har kontakt med andra kollegorna, men när det är kämpigt allmänt så gör det ont allt som händer.

Stör mig på snön- ovanpå is, som då alltså inte syns....
 
Återigen, VÄDRET.

Det ska vara rejält kallt närsmaste tio dagarna. Ser vedhögen krympa. Tror förstås ( :nailbiting: ) att den ska räcka tills jag inte behöver elda mer. Men jag är van att kunna slösa med veden.

Får se det goda - jag får för första gången en chans att röja i hela vedskjulet.
 
Återigen, VÄDRET.

Det ska vara rejält kallt närsmaste tio dagarna. Ser vedhögen krympa. Tror förstås ( :nailbiting: ) att den ska räcka tills jag inte behöver elda mer. Men jag är van att kunna slösa med veden.

Får se det goda - jag får för första gången en chans att röja i hela vedskjulet.
Jag ligger också lite pyrt till med ved för i år
Till nästa år däremot blir det nog välfyllt
 
Återigen, VÄDRET.

Det ska vara rejält kallt närsmaste tio dagarna. Ser vedhögen krympa. Tror förstås ( :nailbiting: ) att den ska räcka tills jag inte behöver elda mer. Men jag är van att kunna slösa med veden.

Får se det goda - jag får för första gången en chans att röja i hela vedskjulet.
Vi är väldigt glada att grannen plötsligt dök upp med flera träd som han fält, och inte hade användning, för i höstas. Det vi själva lagt in tar slut imorgon.
 
Återigen, VÄDRET.

Det ska vara rejält kallt närsmaste tio dagarna. Ser vedhögen krympa. Tror förstås ( :nailbiting: ) att den ska räcka tills jag inte behöver elda mer. Men jag är van att kunna slösa med veden.

Får se det goda - jag får för första gången en chans att röja i hela vedskjulet.
jag ligger väldigt bra till med ved här nere, för jag kommer inte enz åt veden, med ett läktartak ovanpå och zen znö upp till fiffi på dom mindre djupa ztällena o navel på andra.
Hemma ligger jag ok till om jag zparkar på min bondevän,då han har en hel traktorkärra med ved zom är min men ej klyvd o lev.
 
jag ligger väldigt bra till med ved här nere, för jag kommer inte enz åt veden, med ett läktartak ovanpå och zen znö upp till fiffi på dom mindre djupa ztällena o navel på andra.
Hemma ligger jag ok till om jag zparkar på min bondevän,då han har en hel traktorkärra med ved zom är min men ej klyvd o lev.
Jag köper två lass vartannat år och ett lass däremellan. Men förra året köpte jag ett lass kortare ved för att avkomman skulle ha tillräckligt. Trodde mitt lass skylle räcka, men aå blev det en svinkallt vinter....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 141
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 874
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp