Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
... och min gamla chef på jobbet har hoppat in för att täcka föräldraledighet för min nya och alla hatar det och det suger! Jag som är van vid henne får gå runt och trösta alla andra hela dagarna. "It's just temporary..." "don't leave.." två dagar in.
 
Svar jag nyss fick på annonsen på spionen. Ungefär samma upprepande som första svaret han skrev på annonsen trots nya frågor till honom samt slutklämmen "om vi kan få honom gratis, hemmet var viktigare än priset skrev du om jag förstod rätt". Han är för fan till salu för 2000 kr! 1. Kände från början i maggropen att det inte kändes 100 och 2. Det känns inte i närheten av bättre nu!

Ångest, ångest och ångest. Min fina fina spion. En kollega sa i dag att jag är för hård och inte kan ha sådana krav... som om det är för mycket krav att tilltänkt ägare kan lösa ensamheten? Annars kan jag ju lika gärna ha kvar honom, han skulle inte må sämre hos mig....

Kunde inte sova innan och lär väl inte göra det nu heller, fasen också!
 
Svar jag nyss fick på annonsen på spionen. Ungefär samma upprepande som första svaret han skrev på annonsen trots nya frågor till honom samt slutklämmen "om vi kan få honom gratis, hemmet var viktigare än priset skrev du om jag förstod rätt". Han är för fan till salu för 2000 kr! 1. Kände från början i maggropen att det inte kändes 100 och 2. Det känns inte i närheten av bättre nu!

Ångest, ångest och ångest. Min fina fina spion. En kollega sa i dag att jag är för hård och inte kan ha sådana krav... som om det är för mycket krav att tilltänkt ägare kan lösa ensamheten? Annars kan jag ju lika gärna ha kvar honom, han skulle inte må sämre hos mig....

Kunde inte sova innan och lär väl inte göra det nu heller, fasen också!
Känns det inte rätt så släpp honom inte!
 
Känns det inte rätt så släpp honom inte!
Nej, alltså, jag förstår frågan om gratis på sätt och vis, även människor som inte kan betala en massa pengar för en hund kan vara bra hundägare, vet många exempel på det, MEN då svarar man utförligt på mina frågor och man ställer inte frågan i meddelande två.

Jag stör mig i övrigt på snön som har kommit i natt. Ett tjockt lager snö.
Stör mig på att det inte kommer att vara skottat innan jag går hemifrån i dag. :cry:
Stör mig på att jag inte sovit alls.
Stör mig på att en som plogat på parkeringen och gångstigar här i området har en maskin/traktor/vad det nu är för gul sak som låter och gnisslar orimligt mycket, mer än vad de brukar göra. Jag tror inte jag är ensam om att inte ha sovit sedan den kom och började ploga. Men men, inte klaga på snöröjarna, alla andra yrken är fria att klaga på, men inte de stackarna....:meh:
 
Folk i kollektivtrafiken... En av bussarna jag tar på morgonen fylls alltid till bredden och lite till trots att den går var tionde minut. Alltid är det en handfull människor som totalt skiter i sin omgivning genom att allt ifrån att ställa sig i vägen (gärna blockera hela gången och typ vägra flytta sig trots att 15 pers minst hade kunnat gå förbi) tills busschauffören får skrika att hen får flytta på sig, tränger sig förbi när man ska på (chaufförerna har fått sluta ha båda dörrarna öppna för det blir bara kaos) osv osv. Lägg sedan på att där jag kliver av behöver man gå ut på en cykelbana, tro fasiken att idioter på två hjul promt måste cykla i hög hastighet förbi TROTS att de borde se att en gigantisk buss precis stannat och börja släppa av folk.
Människor alltså....
 
Sjukhusens parkeringar,
På en vanlig mataffär kan jag mkliva in och handla för flera hundra och bara blippa kortet.

På sjukhusen måse man stoppa in kortet. Kontakt med banken upprättas, kortet kontrolleras etc etc. Det tar över en minut! och man hinner bli gravt irriterad innan allt är klart.
Dvs OM skiten fungerar!

Visst kan man ladda ner en app. Men hur lång tid tar inte det och hur krångligt är inte det. Jag har sammanlagt stått vid trilskande p-maskin ett par gånger och det har inte funkat ladda upp appen. Så nu vägrar jag.

Nä, blippa och gå - det är min dröm.
 
Att man på min bil inte kan vika upp torkarbladen från bottenläget utan man måste slå på torkarna och sen stänga av bilen när de är uppe för att sen kunna lyfta upp dem, kommer ihåg det ungefär noll gånger innan jag redan hunnit stänga av bilen :meh:
 
En person som ringer mig gång på gång och söker jobb. Hen ringer och frågar om det finns några lediga tjänster, och jag svarar varje gång att lediga tjänster annonseras på kommunens hemsida och platsbanken - men timvikarier behöver vi ju alltid.
Sen är det tyst ett par veckor, och så ringer hen igen och frågar om vi har några lediga tjänster.

:banghead:
 
Elaka kollegor...Fick skäll idag för något som jag inte visste hur det skulle göras. Frågar snällt flera gånger om personen kan visa mig hur det ska göras eftersom jag inte kan den uppgiften. Människan bara stirrar på mig och klagar högljutt på ett annat språk till folket i närheten. Ingen vill förklara jobbet för mig. Chefen stod nära och skrek att jag måste lugna ner mig. Och jag ber chefen visa eftersom alla kollegor vägrar. Då ber chefen en snäll man att visa. Han gör det åtminstone. Jag står inte ut.
 
Att man på min bil inte kan vika upp torkarbladen från bottenläget utan man måste slå på torkarna och sen stänga av bilen när de är uppe för att sen kunna lyfta upp dem, kommer ihåg det ungefär noll gånger innan jag redan hunnit stänga av bilen :meh:
På min bil kan man slå av bilen och sen trycka på spaken. Då stannar torkarna uppe på rutan.
Tog mig ett par år att komma på :laugh:
 
En person som ringer mig gång på gång och söker jobb. Hen ringer och frågar om det finns några lediga tjänster, och jag svarar varje gång att lediga tjänster annonseras på kommunens hemsida och platsbanken - men timvikarier behöver vi ju alltid.
Sen är det tyst ett par veckor, och så ringer hen igen och frågar om vi har några lediga tjänster.

:banghead:
Har också en sån. Hon mejlar inför varje terminsstart och får avslag varje gång (hon har varit hos oss tidigare). Förstår inte hur många gånger en människa orkar försöka.
 
Har också en sån. Hon mejlar inför varje terminsstart och får avslag varje gång (hon har varit hos oss tidigare). Förstår inte hur många gånger en människa orkar försöka.
Den här har inte varit hos oss iallafall (men såna har man ju också haft, såna som man haft men inte kan ha igen) men jag förstår inte varför hon inte bara accepterar vad man säger? Jag är helt fine med att man ringer och hör sig för, men när man fått information om hur rekryteringsförfarandet går till så får man väl hålla sig till den ramen? Nej, jag har ingen hemlig tjänst denna gången heller...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 055
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 872
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp