Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man mejlar eller hör av sig i text och personen ringer upp. Det finns liksom en anledning till att jag vill ha svaret i skrift också. Blir galen, det är som att vissa inte vill ha något av deras arbete spårbart...
På min myndighet har vi blivit hårt itutade att ringa i första hand. Förstår att det inte är lämpligt alltid, men ofta vill man kunna ge ett snabbt svar och ställa följdfrågor och då är telefon enklast.
Men som sagt, jag har full förståelse för att det inte alltid är lämpligt. Det beror givetvis också på frågans/mailets karaktär.
 
På min myndighet har vi blivit hårt itutade att ringa i första hand. Förstår att det inte är lämpligt alltid, men ofta vill man kunna ge ett snabbt svar och ställa följdfrågor och då är telefon enklast.
Men som sagt, jag har full förståelse för att det inte alltid är lämpligt. Det beror givetvis också på frågans/mailets karaktär.
Självfallet finns det alltid undantag, men det blir så irriterande när man kanske vill kunna återkomma till frågan, kunna gå tillbaka för att se att jag fått all information jag har, det är inte alltid möjligt att anteckna osv. Det gör att det ibland med kommunikationen med vissa personer ser ut som jag mejlat aldrig fått svar på någonting.
 
Självfallet finns det alltid undantag, men det blir så irriterande när man kanske vill kunna återkomma till frågan, kunna gå tillbaka för att se att jag fått all information jag har, det är inte alltid möjligt att anteckna osv. Det gör att det ibland med kommunikationen med vissa personer ser ut som jag mejlat aldrig fått svar på någonting.
Jag förstår precis. En del grejer är bättre att ha skriftligt, det håller jag verkligen med om.
 
På min myndighet har vi blivit hårt itutade att ringa i första hand. Förstår att det inte är lämpligt alltid, men ofta vill man kunna ge ett snabbt svar och ställa följdfrågor och då är telefon enklast.
Men som sagt, jag har full förståelse för att det inte alltid är lämpligt. Det beror givetvis också på frågans/mailets karaktär.
Jag blir så stressad då jag får sådana samtal, speciellt då det är från myndighet, vården eller annat viktigt. De kommer i 99 % av fallen vid en oläglig tid på jobbet, jag har inget tyst hörn där jag kan prata i lugn och ro, jag blir stressad då jag inte riktigt förstår eller kommer ihåg eller har uppgifterna jag behöver för att ge vettiga svar, och först efteråt kommer jag på en mängd frågor jag borde tagit upp. Så jag föredrar mail alla gånger då det bara är möjligt.
 
När man mejlar eller hör av sig i text och personen ringer upp. Det finns liksom en anledning till att jag vill ha svaret i skrift också. Blir galen, det är som att vissa inte vill ha något av deras arbete spårbart...

Dito! Jag kan ursäkta det om det gäller ett snabbt beslut där man behöver diskutera alternativ eller om man bara vill spåna något fråga rätt löst, men i många fall känns det bara som ett sätt att kunna fula sig utan att det går att peka på i efterhand.
 
På att trafikredaktionen bryter in och poängterar att det är HALT - jättehalt - på alla vägar i området men att många fortfarande kör som om det var barmark. Som vanligt "fångade jag upp" några bilar bakom mig - hade varit rätt trevligt om den närmast hade kunnat tänka sig att hålla lite bättre avstånd - men man får trösta sig med att jag kanske var anledningen till att en del kom hem helskinnande ikväll....
 
Nej jag vill inte använda gymhandskar för tycker det ser så töntigt ut, så får väl skylla mig själv 😅
1000034292.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 871
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp