Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir ju helt nervös av att bli jagad så, det skriker ju verkligen ”den här personen vill jag inte ha bland mina medarbetare” 😳🫣 det kanske är orättvist, hon kanske är jätteduktig - men beteendet…

Sen har jag inga lediga tjänster heller, så jag har inget att prata om nu..

Jag vet, det är som säljare som tjatar. Produkten kanske är bra, men jag vill inte vara en del av att uppmuntra det beteendet det allra minsta. Med arbetssökande kan man åtminstone avfärda dem med att det är ordinarie process som gäller och kan man inte respektera det kan man inte jobba hos oss åtminstone. :devil:
 
Såsat länge nog nu.
Ska ta mig samman och tvätta hundens täcke.

Han kissar rakt fram om han inte lyfter benet högt. Vilket han inte gör om han är väldigt nödig, då bara niger han och kissar rakt in under täckets maggördel, eller mot bröstkorgen.

Har en ärtsoppa puttrande på spisen, få se om den är ätbar.
Och så är det kallt ute. Kommer att fortsätta vara kallt. Morr.
 
Har nåt utslag på sidan av hakan. Tror det är för att jag brukar luta hakan mot handen just där.
Hur kan man få utslag av det? 🤔
Provar smörja med hydrokortison och inte luta mot handen på ett tag.
 
Ja, många såna kurser (både af och privat) uppmuntrar att man ringer och "visar sig intresse". Jag har aldrig förstått mig på det..
Jag gick sån kurs när jag blev uppsagd för många år sen. Där sa hon att jag skulle överdriva och ljuga om min kompetens.
Det gjorde jag inte för jag har ingen lust att få ett jobb på falska premisser och sen inte kunna leverera.
 
Kollektivtrafiken som går så sällan att hade jag haft bilen idag hade jag kört trots att det är en kort sträcka inom stan för det tar så mycket längre tid än nödvändigt bara för att bussen går sällan. Stadsbuss som kör genom centrum!

Jag ska på ett möte nere i stan som tar en halvtimme. Hade jag kunnat cykla hade det tagit ca 20 min totalt (ToR). Nu kan jag inte cykla idag och bilen är inte hemma heller. Med stadsbuss blir restiden en hel timme eftersom stadsbussen som går härifrån och dit jag ska just de timmarna går mindre än 2 ggr/timmen. Hade den gått oftare hade jag kunnat resa dit och hem på samma biljett dessutom och nu blir det dubbelt så dyrt eftersom de går så sällan.

Hade bilen varit hemma jag definitivt tagit den! Utan tvekan!
 
När jag kör längre än ett par mil har jag en tendens att använda mig av google maps för att se om nåt har hänt längst vägen så att det är snabbare att ta en omväg. Eftersom jag använder mig av detta i bilen så styr jag navigation osv med röststyrning (google assistant). Dock... har den egna idéer.

Jag: "Hej Google, navigera till Ölanda" (liten håla några mil från där jag för tillfället var)

Google: skriver 'Navigera till ölanda', säger "Navigera till ÖLAND" och skickar mig tvärs över Sverige.

Jag; "Nej. Navigera till ÖLANDA"

Google: skriver 'navigera till ölanda'. Säger "Navigera till ÖLAND" igen.

Jag: (innombords) "öagr hahioarteåionhavet uoåat uho".
Jag använde röststyrningen i bilen för att ringa @Houdinie en gång. Det ringde en signal, sen la bilen på det samtalet och ringde upp @athena_arabians särbo istället O_o Jag gjorde ingenting!
 
Jag gick sån kurs när jag blev uppsagd för många år sen. Där sa hon att jag skulle överdriva och ljuga om min kompetens.
Det gjorde jag inte för jag har ingen lust att få ett jobb på falska premisser och sen inte kunna leverera.

Samma här. "Man kan ju krydda sitt cv" sa de på kursen.
Och exakt när ska man avslöja att man aldrig ens kom in på läkarlinjen? När man står inför en patient och ska skära, eller??

Ungefär så tänker jag varje gång jag hör det där om att man ska överdriva om sin kompetens...
och så tänker jag att det är svaret till varför vissa (läs 99% män) får jobb som dom aldrig borde ha fått...
 
Och exakt när ska man avslöja att man aldrig ens kom in på läkarlinjen? När man står inför en patient och ska skära, eller??

Ungefär så tänker jag varje gång jag hör det där om att man ska överdriva om sin kompetens...
och så tänker jag att det är svaret till varför vissa (läs 99% män) får jobb som dom aldrig borde ha fått...
Brukar inte sånt komma fram efteråt? :angel:
 
Och exakt när ska man avslöja att man aldrig ens kom in på läkarlinjen? När man står inför en patient och ska skära, eller??

Ungefär så tänker jag varje gång jag hör det där om att man ska överdriva om sin kompetens...
och så tänker jag att det är svaret till varför vissa (läs 99% män) får jobb som dom aldrig borde ha fått...

Eller 20 år in i yrket.

"William Chandler; a South African pilot, had to resign after it was found he had a fake licence. He was flying for the last 20 years."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 219
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 878
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 117
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp