Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar, måste vara olika bland märken, jag väger 58 kg har fått byta till S och M från XS när jag vägde 53-54 kg så kände att det var rimliga storlekar. :)
Det känns ju också helt befängt att du har M och väger 58kg och jag har M och väger betydligt mer.
 
När själva bindan är utifrån hur mkt mens någon har? Har aldrig haft problem med att storleken på trosan är avgörande för om bindan passar.

Men bindor är ju olika stora även ytmässigt. Alltså täcker en mindre eller större del av trosan.
Jag har till exempel mycket större rumpa än min dotter och således olika storlekar på trosor. Skulle inte finna det märkligt om vi skulle ha olika storlekar även utifrån det perspektivet.
 
Tror jag känner igen den här, och jag reagerade på att jag ska ha en storlek någonstans mellan xxs och 4xl, jag förstår helt enkelt inte hur jag ska läsa tabellen, mer än att jag tydligen måste gå från L till typ 4-5XL om jag ska gå på vikt.
Tror att det är vissa märken på sportkläder som gör så.

De sätter en S-M-L-bokstav på varje hopp i 36-38-40-skalan. (eller möjligen på någon annan skala som är lik den?) Vilket gör att man får börja räkna antal X från typ 44 (eller något sådant?) och sedan springer det i väg snabbt.

Idiotiskt att ha samma beteckningar som andra men använda dem på sitt eget sätt. Skrev de A-B-C eller något annat så kunde det fungerat om de inte vill ha vanliga siffrorna.
 
Tror jag känner igen den här, och jag reagerade på att jag ska ha en storlek någonstans mellan xxs och 4xl, jag förstår helt enkelt inte hur jag ska läsa tabellen, mer än att jag tydligen måste gå från L till typ 4-5XL om jag ska gå på vikt.
Den är lurigt. Vet jag hade problem första gångerna jag beställde utifrån en sån här tabell. Blev mycket dubbelt och skicka tillbaka under en period innan jag hittade "rätt" storlekar(!) beroende på plagg/version...
 
Stör mig på att skuldbeläggas för att skolan inte kan uppfylla sonens behov. (Dvs fylla personalbristen.) Att det då ifrågasätts om jag kan jobba mindre (?!) då de inte tycker att fritids är ”optimalt för honom.”
1. Jag jobbar redan deltid, tar all planeringstid jag kan hemma, kastar mig från jobbet raka vägen till hans skola varje dag för att han inte ska behöva vara där en minut extra.
2. Han har bara fritids 3 dagar i veckan, då Max 3h efter skoldagens slut (1dag. 2h övriga två). Är aldrig där på lov. Aldrig om jag är sjuk. Aldrig på studiedagar.
3. Det är skolans jävla ansvar att se till att han är trygg och får sina behov tillfredsställda. (Det är inga stora behov, han har autism 1 (tidigare asberger) och har behov av att slippa äta mellis i matsal + behöver hållas koll på för att han inte ska dra på egna äventyr. Det är liksom inte hjärnkirurgi…)

Bli så arg. Och ledsen.
Och trött. Så trött…
 
Stör mig på att skuldbeläggas för att skolan inte kan uppfylla sonens behov. (Dvs fylla personalbristen.) Att det då ifrågasätts om jag kan jobba mindre (?!) då de inte tycker att fritids är ”optimalt för honom.”
1. Jag jobbar redan deltid, tar all planeringstid jag kan hemma, kastar mig från jobbet raka vägen till hans skola varje dag för att han inte ska behöva vara där en minut extra.
2. Han har bara fritids 3 dagar i veckan, då Max 3h efter skoldagens slut (1dag. 2h övriga två). Är aldrig där på lov. Aldrig om jag är sjuk. Aldrig på studiedagar.
3. Det är skolans jävla ansvar att se till att han är trygg och får sina behov tillfredsställda. (Det är inga stora behov, han har autism 1 (tidigare asberger) och har behov av att slippa äta mellis i matsal + behöver hållas koll på för att han inte ska dra på egna äventyr. Det är liksom inte hjärnkirurgi…)

Bli så arg. Och ledsen.
Och trött. Så trött…
Så får det ju inte vara. Det kan du påminna dom om.
Eller ta det högre upp.
 
Så får det ju inte vara. Det kan du påminna dom om.
Eller ta det högre upp.
Det ska jag, ta det högre upp alltså. Blev ”överfallen” med detta i fredags eftermiddag så inte hunnit/orkat agera på det ännu.

Men oerhört tröttsamt att det ska läggas på mig när skolan inte uppfyller sitt ansvar. Jag kan ju inte sluta jobba liksom, vem ska försörja oss då hade de tänkt? :cautious:
 
Det ska jag, ta det högre upp alltså. Blev ”överfallen” med detta i fredags eftermiddag så inte hunnit/orkat agera på det ännu.

Men oerhört tröttsamt att det ska läggas på mig när skolan inte uppfyller sitt ansvar. Jag kan ju inte sluta jobba liksom, vem ska försörja oss då hade de tänkt? :cautious:

Du ska inte behöva sluta jobba. Och ditt barn ska ha det bra på skola och fritids!
Enda jag har föreståelse för om det blir olycklig sjukdom i personalen så att man inte kan handshålla kunnig personal. Men här brukar man kunna flytta om i personalen för det mesta.
 
Du ska inte behöva sluta jobba. Och ditt barn ska ha det bra på skola och fritids!
Enda jag har föreståelse för om det blir olycklig sjukdom i personalen så att man inte kan handshålla kunnig personal. Men här brukar man kunna flytta om i personalen för det mesta.

Det kan också handla om att de inte har 'råd' att ta in vikarier. Sån är tyvärr verkligheten för många verksamheter just nu.

(jag och mina kollegor tittar resignerat på när det vi förutspådde med nedskärningarna händer.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 073
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 880
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 134
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp