Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä... Har letat.
Men lyckades spara på skrivbordet och då funkade det.

Men dessa moderna människor tänker så annorlunda.....
Hmm. I min så kommer det upp alternativ typ Open, Save as , Print och Share på menyn som flikas in längst till vänster när man trycker på File… Sedan väljer man Share och Share as e-mail .

Men det beror säkert på både edition och version av Office.
 
Arkiv - dela - "Bifoga en kopia istället".

Och det är klart du kan välja vad saker ska sparas?
För att inte säga att det skiljer sig på språkversion också. Jag refererade till en engelsk version….

Det har blivit ett extra klick för att få välja exakt var man ska spara. När man gör save as måste man klicka Browse… för att få upp fildialogen. Annars envisas den med att vilja lagra i molnet.
 
Full förståelse för det. Lärde mig nåt nytt 👍 Så ni blir hjälpta av att det låter för att då vet ni att ni tryckt på knappen?
ja om man inte ser vad man gör helt tydligt så känns det som en bekräftelse på något vis att man hör, tex hör att skriva. Sedan läser man igenom, om man har så pass syn men det blir i alla fall lättare att skriva när man vet att man träffar rätt så att säga.

Ungefär som den jag läste som tyckte pipandet på tågen var så frustrerande, när dörrarna skulle stängas osv. jag som ser illa tycker det är jättebra eftersom de ju fyller funktionen för mig att dels veta var dörren är (och hur långt det är kvar tills jag är framme) och dels hör man på ljudet hur lång tid jag har på mig att gå på eller av tåget. Väldigt praktiskt, även om jag kan förstå störningsmomenten i de som inte behöver ljuden.
 
Nä... Har letat.
Men lyckades spara på skrivbordet och då funkade det.

Men dessa moderna människor tänker så annorlunda.....
Jag sparar alltid på skrivbordet, är så mycket enklare att hantera känner jag. Men jag känner mig som en 100 åring ibland, och väldigt omodern :D
 
Arkiv - dela - "Bifoga en kopia istället".

Och det är klart du kan välja vad saker ska sparas?
Ja, jag antar det Men min gamla hjärna fattar inte strukturen.
Vet vad jag vill göra men det ska ske på ett annat sätt än förr.
Plus att när jag väljer att öppna "senaste" får jag inte alls senaste filer utan några gamla inaktuella.

Och slutligen - att jag inte kan välja bort spara automatiskt. Så jag har ett gäng Dokument 1 bara för att jag inte döpte gilen inom några sekunder :cry:
 
Jag sparar alltid på skrivbordet, är så mycket enklare att hantera känner jag. Men jag känner mig som en 100 åring ibland, och väldigt omodern :D
Det går inte!!!
Det hamnar på något okänd ställe i cyberrymden. efyersom programmet såarar automatisk - VAR???
Jag måste välja att spara kopia på skrivbordet också.

Som sagt - saker försvinner och jag fattar inte hur och vart
 
Det går inte!!!
Det hamnar på något okänd ställe i cyberrymden. efyersom programmet såarar automatisk - VAR???
Jag måste välja att spara kopia på skrivbordet också.

Som sagt - saker försvinner och jag fattar inte hur och vart
Har du "spara automatiskt" påslagen? tror jag förstår hur du menar! Kollade mitt excelark nu på den här datorn och där står spara kopia, har aldrig sett det tidigare, men har den sparad på datorn och antagligen även i molnet, som jag skiter i. Funderar på om det är den automatiska sparningen som gör det.
 
Ja, jag antar det Men min gamla hjärna fattar inte strukturen.
Vet vad jag vill göra men det ska ske på ett annat sätt än förr.
Plus att när jag väljer att öppna "senaste" får jag inte alls senaste filer utan några gamla inaktuella.

Och slutligen - att jag inte kan välja bort spara automatiskt. Så jag har ett gäng Dokument 1 bara för att jag inte döpte gilen inom några sekunder :cry:
Spara automatiskt kan du stänga av uppe i vänstra hörnet. Det är som en plupp där. Klicka ur den så slutar den spara automatiskt.

Arkiv - Spara Som så väljer du var den ska sparas.

Varför du får senaste som inte är aktuella är svårt att säga utan att kunna se dina iställningar i word.
 
Spara automatiskt kan du stänga av uppe i vänstra hörnet. Det är som en plupp där. Klicka ur den så slutar den spara automatiskt.

Arkiv - Spara Som så väljer du var den ska sparas.

Varför du får senaste som inte är aktuella är svårt att säga utan att kunna se dina iställningar i word.
@tanten gör så, och då kan du också välja bläddra och spara på skrivbordet.
 
ja om man inte ser vad man gör helt tydligt så känns det som en bekräftelse på något vis att man hör, tex hör att skriva. Sedan läser man igenom, om man har så pass syn men det blir i alla fall lättare att skriva när man vet att man träffar rätt så att säga.

Ungefär som den jag läste som tyckte pipandet på tågen var så frustrerande, när dörrarna skulle stängas osv. jag som ser illa tycker det är jättebra eftersom de ju fyller funktionen för mig att dels veta var dörren är (och hur långt det är kvar tills jag är framme) och dels hör man på ljudet hur lång tid jag har på mig att gå på eller av tåget. Väldigt praktiskt, även om jag kan förstå störningsmomenten i de som inte behöver ljuden.

Tack för bra förklaring!
 
På tal om Office paketet och störiga saker. Jag har det installerat på min gamla dator och tydligen fick jag med det på den nya också, men det poppar ständigt upp en ruta att betalningen för officepaketet har löpt ut... betalar ju varje månad för det, men antar det är mitt "gamla" på andra datorn? Jag har inte orkat forska i det här, men borde nog då jag ju använder det, men blir så trött bara att att fundera på det! Vill bara att allt ska fungera utan krångel!

Störningsmoment nummer två på min nya... några månader gamla dator är att den kom med gratis game pass i några månader, jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska fortsätta med det eller inte. Jag har inte använt det en enda gång, men VILL ju spela lite spel. Ska bara orka.... Jag stör mig på min velighet! på grund av den poppar rutan om Game Pass upp varje gång datorn startar, jag har ju inte bestämt mig ännu! :rofl:
 
Spara automatiskt kan du stänga av uppe i vänstra hörnet. Det är som en plupp där. Klicka ur den så slutar den spara automatiskt.

Arkiv - Spara Som så väljer du var den ska sparas.

Varför du får senaste som inte är aktuella är svårt att säga utan att kunna se dina iställningar i word.
Allt sånt begrep jag i gamla office. Men office 356 ser helt annoprlunda ut.

Det fetade finns inte numera

Några knappar för att slå av hittar jag inte.
I hjälpen står det att sparaknappen är borta för att Office sparar allt automatisk med jämna mellanrum.

När loggade du in på din Office 365 senast?
Det ändrar sig. För halvannat år sen logade jag på laptopen för första gången. Nu loggade jag inte på min fådda "nya" dator och de två ser inte alls lika ut.
På laptopen finnas möjligheten att öppna bara Word. På nya går det inte, allt är integrerat.
Samma prenumeration.
 
Allt sånt begrep jag i gamla office. Men office 356 ser helt annoprlunda ut.

Det fetade finns inte numera

Några knappar för att slå av hittar jag inte.
I hjälpen står det att sparaknappen är borta för att Office sparar allt automatisk med jämna mellanrum.

När loggade du in på din Office 365 senast?
Det ändrar sig. För halvannat år sen logade jag på laptopen för första gången. Nu loggade jag inte på min fådda "nya" dator och de två ser inte alls lika ut.
På laptopen finnas möjligheten att öppna bara Word. På nya går det inte, allt är integrerat.
Samma prenumeration.
Var inloggad och hade ett worddokument uppe samtidigt som jag skrev inlägget 🙄


Du kan öppna bara word med men själva word ser likandant ut oavsett vilket håll du går för att öppna det.
 

Bifogade filer

  • word.png
    word.png
    5 KB · Visningar: 15
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp