Det kan ju vara så att den andra personen var på väg någonstans och behövde gå den vägen du gick? Jag har hamnat i just den situationen ett antal gånger i närheten av där jag bor. Om jag har ett val tar jag ett annat håll men ibland måste jag gå en viss väg för att komma hem och då blir det ju problematiskt.Min hund ballade ur fullkomligt när vi mötte en annan hund på nära håll sådär olyckligt runt ett hörn. Jag lyckas iaf stoppa honom och börjar dra honom bort bakom byggnaden, så att vi ska kunna gå en annan väg och slippa se hunden och min hund ska kunna lugna sig. Hundmöten har varit kämpiga ett tag (unghund…) men har blivit värre sedan han blev påhoppad av en rottweiler i flexikoppel för ett tag sedan.
Vad gör den andra hundägaren? HON FORTSÄTTER GÅ MOT OSS! Min hund är i absoluta småbitar, kastar sig framåt och runt och tokskäller, gläfser. Jag försöker desperat öka avståndet och hon bestämmer sig för att de först ska gå rakt mot oss och sedan passera oss på typ tre meters avstånd. De var helt uppenbart ute och morgonstrosade. Vi möttes i en korsning. Man väljer väl en annan väg? För sin egen skull?
Vi tränar och tränar och tränar och tränar på de där jävla hundmötena. Sedan rottweilern är vi tillbaka på ruta ett igen, eller ännu värre. Det här var INTE en bra upplevelse för min hund att ha i ryggsäcken.