Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har aldrig varit ett problem för egen del.

Ser inget direkt problem med färgfrågan heller faktiskt, är nog väkdigt vanligt att folk har färgpreferenser.
Jag är så fruktansvärt gammal att jag köpt bil ett antal gånger :D

Jag har aldrig haft nån med mig - det är ju min bil och jag behöver ingen att rådfråga i bilhallen.
Jag har blivit nonchalerad och nedvärderad så otroligt många gånger.

Det gäller i många sammanhang.
Hej, jag vill ha en xx. Nej det vill du inte, det är stora grejer förstår du - du vill ha en sån här.

Hej, den där dragkroken ni skickade med till min nya bil, det är inte rätt grejor. -Vänta lite så ska vår verkstad förklara, du har visst rätt saker. Tröttnade eefter en halvtimme och gick rakt in i verkstan och visade -Ojdå, det är ju helt fel o0ch inte ens komplett. Här ska du få rätt fabrkat och fullständig uppsättning grejor.

Eller i telefon -är din man hemma. Nej, men det är min gård. Åh förlåt
 
Fast det beror ju på. Ska jag köpa en helt ny bil och den ska beställas från fabrik osv då är färgfrågan relevant (om det finns val att göra). Men om man kommer in och säger att man vill ha en begagnad bil så blir frågan mycket märklig tycker jag.
För mig är färgen viktig på så vis att jag inte vill ha en vit bil eftersom jag bor vid en grusväg. Har alltid valt grå eller beigea bilar och jag har alltid köpt begagnat.
Tillägg: det är alltså inte mitt enda krav vid bilköp.
 
För mig är färgen viktig på så vis att jag inte vill ha en vit bil eftersom jag bor vid en grusväg. Har alltid valt grå eller beigea bilar och jag har alltid köpt begagnat.
Tillägg: det är alltså inte mitt enda krav vid bilköp.

Jag kollar iaf först och främst efter vilka modeller de har inne. Hur gamla de är och skicket.
 
Min hund ballade ur fullkomligt när vi mötte en annan hund på nära håll sådär olyckligt runt ett hörn. Jag lyckas iaf stoppa honom och börjar dra honom bort bakom byggnaden, så att vi ska kunna gå en annan väg och slippa se hunden och min hund ska kunna lugna sig. Hundmöten har varit kämpiga ett tag (unghund…) men har blivit värre sedan han blev påhoppad av en rottweiler i flexikoppel för ett tag sedan.

Vad gör den andra hundägaren? HON FORTSÄTTER GÅ MOT OSS! Min hund är i absoluta småbitar, kastar sig framåt och runt och tokskäller, gläfser. Jag försöker desperat öka avståndet och hon bestämmer sig för att de först ska gå rakt mot oss och sedan passera oss på typ tre meters avstånd. De var helt uppenbart ute och morgonstrosade. Vi möttes i en korsning. Man väljer väl en annan väg? För sin egen skull?

Vi tränar och tränar och tränar och tränar på de där jävla hundmötena. Sedan rottweilern är vi tillbaka på ruta ett igen, eller ännu värre. Det här var INTE en bra upplevelse för min hund att ha i ryggsäcken.
Helt ärligt, bara för att din hund inte kan uppföra zig , zka inte vi andra behöva gå en annan väg, det där hade väl varit ett utmärkt tillfälle att träna på , be dom avvakta o äg zom det är.
 
Helt ärligt, bara för att din hund inte kan uppföra zig , zka inte vi andra behöva gå en annan väg, det där hade väl varit ett utmärkt tillfälle att träna på , be dom avvakta o äg zom det är.
Nej, jag vet att du tycker så.

Men du som har hundvana måste väl förstå att det är ett fullkomligt olämpligt tillfälle att träna, med en komplett främling och en komplett främmande hund, när en skrämd unghund redan gått i affekt och tappat kontrollen? Vad föreslår du jag skulle skrikit? ”Du, jag vet att du inte känner mig och att min hund beter sig som om han vill slita skallen av din hund, men han är bara lite rädd, kan inte du bara stå där i morgonkylan ett slag så jag kan få träna min hund lite?”?
 
Nej, jag vet att du tycker så.

Men du som har hundvana måste väl förstå att det är ett fullkomligt olämpligt tillfälle att träna, med en komplett främling och en komplett främmande hund, när en skrämd unghund redan gått i affekt och tappat kontrollen? Vad föreslår du jag skulle skrikit? ”Du, jag vet att du inte känner mig och att min hund beter sig som om han vill slita skallen av din hund, men han är bara lite rädd, kan inte du bara stå där i morgonkylan ett slag så jag kan få träna min hund lite?”?

Ptja, varför inte?
 
Hur kan Quizkampen misslyckas med nästan samtliga titlar?

Screenshot_20240120_151152_QuizDuel.jpg
 
Störning 1: Haft huvudvärk hela dan. Blä. Fast det är lite bättre nu, iaf i nacken/bakhuvudet

Störning 2: En it-leverantör har utsatts för en ransomwareattack så bl.a. Filmstaden, Rusta och Granngården kan inte sälja nåt. Få se hur många fler som är drabbade.

Störning 3: Har vräkt i mig för mycket skräp. Orkar inte. :(
 
Stör mig på (och förundras över) den ofta så hetska och bittra stämningen bland kommentarerna på Icas recept. Alltså hur arg kan man bli när matlagningen/bakningen går fel? Och vem kör premiärlagning på saker när det ska bjudas hem folk?!
Jag provar ofta på något nytt då jag ska ha gäster :) Men så brukar visserligen det mesta bli bra då jag lagar mat, och har inte råkat ut för desto större misslyckanden trots nya recept. Men så är jag också ganska obrydd, blir något annorlunda än jag tänkt, så blir det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp