Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på folk som inte respekterar andras musiksmak. Tydligen så har (minst) två populära svenska artister tagit ned/fått musik borttagen på Spotify och självklart var fansen besvikna och frågade vad de nu skulle lyssna på istället i en FB-grupp – flera svarade i stil med, 'Bra musik, kanske?'

Idioter. Musik kan vara räddaren i nöden när man mår dåligt inombords och vem är de att döma ut någons musiksmak? Tycker folk borde bli betydligt snällare på den punkten.

Jag tycker att det här är så mycket större än bara musiksmak. Det som gjorde att några artister plockades bort var misstanke om köpta fejkade strömningar. Vilket används av kriminella för pengatvätt.

https://www.svt.se/kultur/kriminella-uppger-sa-tvattas-pengar-pa-spotify
 
Bättre förr :grin: , inte har någon kommit hem och begärt att ha fått gräva i min CD-samling när någon nyhet dykt upp. Å andra sidan får ju artisten vare sig mer eller mindre pengar framåt sett om CD-skivan lyssnas på eller inte…

Jag har ju väldigt mycket större utbud nu. Skulle min favvomusik försvinna från Spotify köper jag den istället.
 
Jag har ju väldigt mycket större utbud nu. Skulle min favvomusik försvinna från Spotify köper jag den istället.
Jag är gammaldags, har provat två olika tjänster men hittar inte alls sätt att lyssna på som passar mig. Hela album, väldigt medvetet val och lyssna då och då - hittills är cd-skivor med spelare överlägsna i mitt lyssnande.

Men det är en intressant aspekt av streamingtjänster, att det är någon annan som bestämmer vad som finns att välja på. Förutom då att valen påverkar de inblandades intäkter per uppspelning och inte per albumköp.
 
Jag är gammaldags, har provat två olika tjänster men hittar inte alls sätt att lyssna på som passar mig. Hela album, väldigt medvetet val och lyssna då och då - hittills är cd-skivor med spelare överlägsna i mitt lyssnande.

Men det är en intressant aspekt av streamingtjänster, att det är någon annan som bestämmer vad som finns att välja på. Förutom då att valen påverkar de inblandades intäkter per uppspelning och inte per albumköp.

Jag lyssnar på hela album. Jag tycker att det går utmärkt att göra på Spotify.

Det jag tycker är överlägset strömingstjänsterna är att jag kan bygga mina egna playlists som jag vill ha dem.
 
Jag lyssnar på hela album. Jag tycker att det går utmärkt att göra på Spotify.

Det jag tycker är överlägset strömingstjänsterna är att jag kan bygga mina egna playlists som jag vill ha dem.
Och jag vill ha playlistsen som artisten ville ha dem. Men jag är isolerad som gammaldags och utgör inte en tillräckligt intressant marknad. Grejen är att jag också vill ha en stationär spelapparat (alltså inte telefon eller dator) och sånt har jag inte sett för streamingtjänster, men det finns säkert på kinesiska köpställen. Kanske dör CD-skivorna ut lagom med mig. Vill trycka ON, få en platta spelad i sin designade följd helt utan interaktion i en timme-ish och sedan sluta utan interaktion för att invänta nästa albumlyssning några dagar senare.

Nog OT!
 
Morr. Elände. Puckotanten.

Alltså.Jag har använt datorer sedan mitten av 80-talet.

Nu har jag två datorer med win 10 och officepaketet på nätet. Och samma offece funkar olika på två datorer??
Jag blir galen.

Jag kan inte styra vad dokumenten lagras - vilket gör att jag inte hittar dem när jag letar.
Eftersom de finns på nätet så kan jag inte maila ut dem, för när jag infogar blir det en länkt till min one drive.

Gah. Jag har skrivit klart och vill maila ut dokumentet till de som det berör. Det har varit så enkelt. Jag har fått upp en lista med senaste filer när jag valt infoga i mailen.

VARFÖR kan inte saker vara ENKLA.

JAG HATAR DET HÄR för jag fattar inte hur jag ska göra. Fram tills för en vecka sen eller så, funkade det alldeles utmärkt.

F.d dataläraren behöver gå en kurs. :banghead: :banghead: :banghead:
 
Morr. Elände. Puckotanten.

Alltså.Jag har använt datorer sedan mitten av 80-talet.

Nu har jag två datorer med win 10 och officepaketet på nätet. Och samma offece funkar olika på två datorer??
Jag blir galen.

Jag kan inte styra vad dokumenten lagras - vilket gör att jag inte hittar dem när jag letar.
Eftersom de finns på nätet så kan jag inte maila ut dem, för när jag infogar blir det en länkt till min one drive.

Gah. Jag har skrivit klart och vill maila ut dokumentet till de som det berör. Det har varit så enkelt. Jag har fått upp en lista med senaste filer när jag valt infoga i mailen.

VARFÖR kan inte saker vara ENKLA.

JAG HATAR DET HÄR för jag fattar inte hur jag ska göra. Fram tills för en vecka sen eller så, funkade det alldeles utmärkt.

F.d dataläraren behöver gå en kurs. :banghead: :banghead: :banghead:
I File-menyn finns en Share as e-mail. Då bifogas filen till mejlet.
 
Och jag vill ha playlistsen som artisten ville ha dem. Men jag är isolerad som gammaldags och utgör inte en tillräckligt intressant marknad. Grejen är att jag också vill ha en stationär spelapparat (alltså inte telefon eller dator) och sånt har jag inte sett för streamingtjänster, men det finns säkert på kinesiska köpställen. Kanske dör CD-skivorna ut lagom med mig. Vill trycka ON, få en platta spelad i sin designade följd helt utan interaktion i en timme-ish och sedan sluta utan interaktion för att invänta nästa albumlyssning några dagar senare.

Nog OT!

Nä,vill man inte alls blanda in en mobil eller dator så är cd helt klart bäst.

Jag lyssnar också på album i den ordning srtisten ville. Men jag sätter ju ingång det via mobilen men den är kopplad med Bluetooth till en högtalare (stationär).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 604
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp