Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 304
  • Visningar Visningar 65 156
Jag har fått små utslag/blåsor (som nu torkat) på ett rätt litet område på ena sidan av magen. Visst har de svidit/kliat, men bara lite. Först trodde jag det var typ att valpen legat och sovit med tassen mot min hud, för det är ungefär tassformat, men nu har jag haft det i nästan en vecka och det ser precis ut som på bilder av bältros. Men som sagt, mycket lindrigt förutom att jag var trött/hängig, kändes som pms fast i fel fas.

Har du sluppit symtom efter det?
Jag hade sånt precis under bh bandet för cirka 2 år sen. Trodde först jag fått skavsår. Men visade sig va bältros. Än idag kan jag få som ett hugg på det stället. Så att jag nästan tappar andan.

Jag har fått små utslag/blåsor (som nu torkat) på ett rätt litet område på ena sidan av magen. Visst har de svidit/kliat, men bara lite. Först trodde jag det var typ att valpen legat och sovit med tassen mot min hud, för det är ungefär tassformat, men nu har jag haft det i nästan en vecka och det ser precis ut som på bilder av bältros. Men som sagt, mycket lindrigt förutom att jag var trött/hängig, kändes som pms fast i fel fas.

Har du sluppit symtom efter det?
Jag har fortfarande ett ställe som kliar lite grann
Jag fick gabapentin av mamma åt det en vecka drygt

Jag hade sånt precis under bh bandet för cirka 2 år sen. Trodde först jag fått skavsår. Men visade sig va bältros. Än idag kan jag få som ett hugg på det stället. Så att jag nästan tappar andan.
Jag har fortfarande ett ställe som kliar lite grann
Jag fick gabapentin av mamma åt det en vecka drygt

Ja, det ni skriver nu stämmer med andra erfarenheter som jag läst, att det kan hänga kvar/kännas av länge även om man har det lindrigt. Jag önskar att jag fattat direkt att det kunde vara bältros, nu är det ju/väl försent att behandla med något annat än smärtlindrande om det skulle behövas.

Jag har rätt jobbig pms/pmds så jag är van att bli paniktrött/hängig då och då, var väl också därför jag inte riktigt reagerade i tid.

Ja, det ni skriver nu stämmer med andra erfarenheter som jag läst, att det kan hänga kvar/kännas av länge även om man har det lindrigt. Jag önskar att jag fattat direkt att det kunde vara bältros, nu är det ju/väl försent att behandla med något annat än smärtlindrande om det skulle behövas.

Jag har rätt jobbig pms/pmds så jag är van att bli paniktrött/hängig då och då, var väl också därför jag inte riktigt reagerade i tid.
Tog tre veckor innan jag fattade att det nog var bältros :crazy:
Jag vet inte om jag hade några blåsor tittar inte på min egen rygg

Grr. Trött på min aningslöshet.
Köpt "sprödbakad kummel" till extrapris. Gjorde lunch idag. Tog normal dos insulin och sedan började blodsockret rusa i höjden. Efter tre timmar har jag fortfarande inte fått bukt med det.

Kollar innehållsförteckningen och paneringen innehåller dextros som andra ingrediens och även socker.

Pucko-tant :arghh:

Jag har förresten haft några gånger när det verkligen hugger till i ryggen såpass att jag tappar andan men jag har inte kopplat ihop det med bältros :confused:
Men jag vet inte vad som utlöser ryggsmärtan annat är att det har varit kallt så det kanske har med bältros att göra?

Har varit trött, hängig och haft ont i ryggen och höften hela helgen. Har utöver det tennisarmbåge på båda armarna. Idag slog vi till med en dundrade huvudvärk dessutom. Vet inte om det beror på hur jag känt mej under helgen eller om det är blåsten. Hur som så anser jag att det är ORIMLIGT. Ska på begravning i morgon så jag vill verkligen inte ha ont i skalet då. Annars hade jag nog gått i ide den här veckan för säkerhets skull.

Dom gör inget åt bältros om man inte är plus 50 här. Om man ska göra nån behandling är det inom de första dygnen har jag för mig.

Jag har förresten haft några gånger när det verkligen hugger till i ryggen såpass att jag tappar andan men jag har inte kopplat ihop det med bältros :confused:
Men jag vet inte vad som utlöser ryggsmärtan annat är att det har varit kallt så det kanske har med bältros att göra?
Jag har än idag kvar en mörkare fläck där jag hade utslagen. Är där jag får smärtan så nått med nerverna är de som är kvar. Är aldrig på olika ställen. Då är det inte av bältrosen.

Idag när jag skulle läsa ett brev så var jag tvungen att lysa med ficklampa för att kunna läsa. Trots att taklampan är tänd.
Brukar få använda ficklampa ibland när jag löser korsord också.
Så behöver ju glasögon men det är så krångligt! Största problemet är att välja bågar för jag har alltid så svårt att bestämma mig … :arghh:

Grr. Trött på min aningslöshet.
Köpt "sprödbakad kummel" till extrapris. Gjorde lunch idag. Tog normal dos insulin och sedan började blodsockret rusa i höjden. Efter tre timmar har jag fortfarande inte fått bukt med det.

Kollar innehållsförteckningen och paneringen innehåller dextros som andra ingrediens och även socker.

Pucko-tant :arghh:
Socker i fisk? I panering har jag salt inte Socker. Måste man alltså kolla innehållet på panering med... :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Handlade på Lyko och fick en liten flaska Maroccan oil gratis. Det var ju bra men tyvärr fanns det ingen pipett på den så det var svårt att inte få för mycket och svårt att applicera det i hårbotten

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 070
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 844
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 430
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 280
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31