Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föräldrarna kommer på besök nu på Söndag och jag har INGENTING i ordning. Jobbar upp till sista dagen och.. well.. Jag blir sådär stirrigt stressad att jag inte kommer mig för att göra någonting. Jag älskar att de kommer men hatar verkligen stressen och pressen.
Har i alla fall lyckats tvätta alla sängkläder och hänga ut dem så att de är fräscha efter förrådet, men jag har varken lyckats damma uppåt taket eller torka i skåpen eller någonting. Det är så synd att ångesten alltid ska lägga locket på.
 
Min hund ballade ur fullkomligt när vi mötte en annan hund på nära håll sådär olyckligt runt ett hörn. Jag lyckas iaf stoppa honom och börjar dra honom bort bakom byggnaden, så att vi ska kunna gå en annan väg och slippa se hunden och min hund ska kunna lugna sig. Hundmöten har varit kämpiga ett tag (unghund…) men har blivit värre sedan han blev påhoppad av en rottweiler i flexikoppel för ett tag sedan.

Vad gör den andra hundägaren? HON FORTSÄTTER GÅ MOT OSS! Min hund är i absoluta småbitar, kastar sig framåt och runt och tokskäller, gläfser. Jag försöker desperat öka avståndet och hon bestämmer sig för att de först ska gå rakt mot oss och sedan passera oss på typ tre meters avstånd. De var helt uppenbart ute och morgonstrosade. Vi möttes i en korsning. Man väljer väl en annan väg? För sin egen skull?

Vi tränar och tränar och tränar och tränar på de där jävla hundmötena. Sedan rottweilern är vi tillbaka på ruta ett igen, eller ännu värre. Det här var INTE en bra upplevelse för min hund att ha i ryggsäcken.
 
Min hund ballade ur fullkomligt när vi mötte en annan hund på nära håll sådär olyckligt runt ett hörn. Jag lyckas iaf stoppa honom och börjar dra honom bort bakom byggnaden, så att vi ska kunna gå en annan väg och slippa se hunden och min hund ska kunna lugna sig. Hundmöten har varit kämpiga ett tag (unghund…) men har blivit värre sedan han blev påhoppad av en rottweiler i flexikoppel för ett tag sedan.

Vad gör den andra hundägaren? HON FORTSÄTTER GÅ MOT OSS! Min hund är i absoluta småbitar, kastar sig framåt och runt och tokskäller, gläfser. Jag försöker desperat öka avståndet och hon bestämmer sig för att de först ska gå rakt mot oss och sedan passera oss på typ tre meters avstånd. De var helt uppenbart ute och morgonstrosade. Vi möttes i en korsning. Man väljer väl en annan väg? För sin egen skull?

Vi tränar och tränar och tränar och tränar på de där jävla hundmötena. Sedan rottweilern är vi tillbaka på ruta ett igen, eller ännu värre. Det här var INTE sen bra upplevelse för min hund att ha i ryggsäcken.
Folk är dumma i huvudet. Var några här som skaffade en shiba och dom går verkligen rakt mot mig varje gång dom ser oss. Min äldre hund blir helt vansinnig och slänger sig platt på marken med världens ragg och blir jätterädd. En annan kärring skriker alltid "Han är helt ofarlig" och försöker låter hunden springa fram. Men när jag började ryta ifrån och säga att mina hundar skulle bita ihjäl hennes hund om hon släpper fram den så blev det andra bullar, nu ropar hon "Axeeeeel, Axeeeeeeel kom hiiiiit" utan större effekt för det mesta, men fram kommer den i alla fall inte... (Mina hundar skulle aldrig bita någon men skönt att skrämma folk som är dumma i huvudet...)
 
Min hund ballade ur fullkomligt när vi mötte en annan hund på nära håll sådär olyckligt runt ett hörn. Jag lyckas iaf stoppa honom och börjar dra honom bort bakom byggnaden, så att vi ska kunna gå en annan väg och slippa se hunden och min hund ska kunna lugna sig. Hundmöten har varit kämpiga ett tag (unghund…) men har blivit värre sedan han blev påhoppad av en rottweiler i flexikoppel för ett tag sedan.

Vad gör den andra hundägaren? HON FORTSÄTTER GÅ MOT OSS! Min hund är i absoluta småbitar, kastar sig framåt och runt och tokskäller, gläfser. Jag försöker desperat öka avståndet och hon bestämmer sig för att de först ska gå rakt mot oss och sedan passera oss på typ tre meters avstånd. De var helt uppenbart ute och morgonstrosade. Vi möttes i en korsning. Man väljer väl en annan väg? För sin egen skull?

Vi tränar och tränar och tränar och tränar på de där jävla hundmötena. Sedan rottweilern är vi tillbaka på ruta ett igen, eller ännu värre. Det här var INTE sen bra upplevelse för min hund att ha i ryggsäcken.

Folk är inte kloka. Jag var ute med en som har två hundar. De var kopplade och gick fint vid hennes sida och ignorerade den mötande hunden. Den andra hundägaren hade två val: fortsätta gå och passera oss i en trång passage mellan två buskage eller stanna upp några enstaka sekunder, gå nåt enstaka steg åt sidan och låta oss passera på lite mer avstånd. Vad gör människan? Fortsätter gå så vi möts i trånga passagen medan hans hund går fullständigt bananas i kopplet och det enda han gör är att hänga hunden i halsbandet så att frambenen inte når marken... hur dum får man vara när man vet att ens hund har problem med hundmöten? Våra hade inga bekymmer med att passera. Från det hållet vi kom fanns inte möjligheten att kliva åt sidan. Men från hans håll gick det alldeles utmärkt!
 
ävla väder.
Minus 25 när jag vaknade och det 'r fortfarande minus 22. Alltså kan jag inte ta med hunden ut när jag bär ved och skottar.
Han kommer inte att gilla det. Vi är som ler oich långhalm. Han går bra att lämna, men att skramla runt ute så han hör mig är inte snällt. Men har inget val. 2,5 kg hund blir genomkall snabbt
 
Nä, det var inte första gången :mad: De är relativt nyinflyttade och har ju inte gjort något jättebra intryck hittills :meh:
Läs lagen för dem - eller lusen av dem.

En tomt är inte allmän mark. Hota med polisanmälan - olaga intrång - om så behövs. (inte för att det leder till nåt men kanske får dem att inse allvaret i det de gör)

Jag hade blivit bindgalen.
Ungefär som den gången en äldre man - gubbe - parkerade sin bil några hundra meter bort. Kom knallandes längs byvägen till min gård och med enda handen innanför jackan kröp in i en hästhage i skogsbrynet. Intill ridbanan. Jag frågade vad han höll på med och han sa att han alltid gått upp i skogen den vägen.
Bindgalen som sagt. Dina grannar har tur att du inte är jag :rofl:
 
Jag kom att tänka på en säljare jag stötte på när jag skulle köpa en TV för några år sen. Han inledde med att anta att mannen som gick 20 m bakom mig i butiken (som jag alltså inte kände) var min man då tanken nog inte slog honom att en kvinna kunde köpa en tv på egen hand utan en mans hjälp. Han fortsatte sen med att förklara för mig vad det var jag ville ha när jag var helt på det klara med exakt vad jag ville ha. Efter mycket tröttsamt babbel från hans sida så kom det fram att den TV:n jag var intresserad av inte fanns inne. Så jag gav upp och åkte till en annan affär där de inte hade nåt emot att jag själv hade åsikter om vilken TV jag ville köpa.
Haha. Försök som ensam kvinna, utan sällskap med sig, köpa bil.
Har t.o.m. fått frågan om vilken färg jag tänkt mig.
:rofl::rofl::rofl:
 
Haha. Försök som ensam kvinna, utan sällskap med sig, köpa bil.
Har t.o.m. fått frågan om vilken färg jag tänkt mig.
:rofl::rofl::rofl:
Jag köpte bil i somras. Ena bilhandlaren var trevlig, professionell och lyssnade på vad jag behövde. Den andra jag besökte frågade vilken färg jag föredrog och vid provkörning av en bil skyllde han den kärvande växelspaken på min körning. Jag köpte bil hos handlare nr 1 :cool:
 
Haha. Försök som ensam kvinna, utan sällskap med sig, köpa bil.
Har t.o.m. fått frågan om vilken färg jag tänkt mig.
:rofl::rofl::rofl:

Vi tittar ju efter ny jobbil... jag var in till stan och hade en av borrarna med mig och vi hade lite tid över så jag tänkte vi kilar in på en bilhall och kollar vad de har.

Jag klädd i prydliga samt rätt dyra jakt/fritidskläder (ej camo och rätt standard för befolkningen i området) och borraren (av manligt kön då :D) klädd i slitna och skitiga varselkläder. Gissa vem säljarna vände sig till (inkl de kvinnliga säljarna)?!

Dvs man i skitig varsel trumfar prydlig kvinna i dyra fritidskläder :meh:
 
Haha. Försök som ensam kvinna, utan sällskap med sig, köpa bil.
Har t.o.m. fått frågan om vilken färg jag tänkt mig.
:rofl::rofl::rofl:
Jag och min moster var till en av de "finare" märkena för många år sen, fick knappt någon hjälp alls. När de väl kom för att hjälpa till och det visade sig att vi ville titta på en av deras beg bilar av annat märke följde han inte ens med ut. :cautious: Vi köpte bil på ett annat ställe i slutändan.
 
Har aldrig varit ett problem för egen del.

Ser inget direkt problem med färgfrågan heller faktiskt, är nog väkdigt vanligt att folk har färgpreferenser.

Fast det beror ju på. Ska jag köpa en helt ny bil och den ska beställas från fabrik osv då är färgfrågan relevant (om det finns val att göra). Men om man kommer in och säger att man vill ha en begagnad bil så blir frågan mycket märklig tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 940
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 055
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 014
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp