Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också egna spellistor men lyssnar bara hemma med reklamblockerare, slipper all reklam. 😆

Svårt med adblocker på mobilen. Har vant mig vid det här lagt, no biggie.

Edit: Jag gillar också youtube eftersom man kan hitta obskyra låtar och versioner som inte finns på spotify. Som Lee Murdocks The Christmas Ship. Skrivet och utfört av en lokal singer/songwriter. Eller Lil Nas X version av Dolly Parton klassikern Jolene.
 
Senast ändrad:
Svårt med adblocker på mobilen. Har vant mig vid det här lagt, no biggie.

Edit: Jag gillar också youtube eftersom man kan hitta obskyra låtar och versioner som inte finns på spotify. Som Lee Murdocks The Christmas Ship. Skrivet och utfört av en lokal singer/songwriter. Eller Lil Nas X version av Dolly Parton klassikern Jolene.
Jag har också Youtube, fast premium då. Tycker det är jättebra! Där är så stor variation på musik och jag gillar också att det är en massa som inte har slagit igenom helt ännu, mycket bättre än Spotify!
 
De har hittat legionellabakterier i duscharna på damernas relaxavdelning så duscharna är avstängda tills minst den 26/2. :arghh: Relaxen är öppen men man måste gå en trappa ner och duscha i de vanliga duscharna och sen gå en trappa upp till bastu, pool och omklädningsrum. :sorry:
 
Jag är en dålig, dålig människa.

En man (kirurg, arméveteran, amerikan) försöker sol-och-våra mig via instagram. Det är helt uppenbart vad han försöker göra. Och jag tycker det är jättekul att driva med 'honom'. I stället för att bara skjuta ner hela saken.
 
Min kollega är sjuk, jag vill verkligen inte göra även hennes jobb, jag blir knäckt. Min arbetsledare sa "men du kan väl bara göra tillsyn?" 🙄
Tillsyn på 11 toaletter som ska städas varje dag samt 6 diskmaskiner som ska tömmas. Vad fan tänker hen med???!
 
Min kollega är sjuk, jag vill verkligen inte göra även hennes jobb, jag blir knäckt. Min arbetsledare sa "men du kan väl bara göra tillsyn?" 🙄
Tillsyn på 11 toaletter som ska städas varje dag samt 6 diskmaskiner som ska tömmas. Vad fan tänker hen med???!
Arbetsledaren borde hoppa in då om ingen annan finns tillgänglig. 11 extra toaletter låter mycket.
Alternativt att du får extra betalt för detta med övertid?
 
Arbetsledaren borde hoppa in då om ingen annan finns tillgänglig. 11 extra toaletter låter mycket.
Alternativt att du får extra betalt för detta med övertid?

Jag får betalt för kollegans 3h som hon jobbar. Men, det är liksom inte värt det, min kropp och mitt huvud tar stryk, jag vill gärna orka göra saker efter jobbet.

Vi är 2 som städar av en anledning, man hinner inte allt själv. Jag älskar mitt jobb, men den här vikariesituationen får mig att vilja säga upp mig. Tack och lov är inte kollegan sjuk speciellt ofta...

Sa att jag fixar det idag, men att dom får ta och lösa det till imorgon.
 
Min kollega är sjuk, jag vill verkligen inte göra även hennes jobb, jag blir knäckt. Min arbetsledare sa "men du kan väl bara göra tillsyn?" 🙄
Tillsyn på 11 toaletter som ska städas varje dag samt 6 diskmaskiner som ska tömmas. Vad fan tänker hen med???!
Jag var ledig i fredags. Idag är min kollega sjuk. Så nu får jag jobba igen fredagen samt jobba dubbelt idag 🙃
Man ska aldrig vara ledig…

(Hon kan förstås inte rå för att hon blev sjuk!)
 
Detta stör mig:
421661145_10160251680663877_2939760313306175013_n.jpg

Det blir så mycket svårare att komma in och ta en tablett.. hel... när det sitter sånt extra vitt skit på! Har ju sådana tabletter i lådan till nattduksbordet ifall jag behöver när jag ligger i sängen, i skrivbordslådan, i väskan ifall jag behöver när jag är på språng och på jobbet. Enkelt vanligtvis att bara peta hål med en nagel och ta den känsliga tabletten. Det är ju munsönderfallande tabletter mot illamående så de kan ju tas när som helst behovet faller på och ska inte behöva vara inbrottssäkra.

För övrigt har jag råkat ut för det på epilepsimedicinen också, kapslar som ska tryckas ut, sådant där vitt klistermärke som knappt går att få av och när man ska trycka ut kapslarna blir de "mos". Hatar det!
 
Tog ledigt idag eftersom min leverans kattsand ska levereras och jag hade inte en chans att ändra eftersom den ska levereras idag mellan 12-17. Bara det att jag la beställningen den 19 och jag har inte ens fått en bekräftelse att den börjat röra sig från deras lager. Dessutom är den 200 g för tung (20.2 kg) så den kan inte lämnas vid dörren utan kvittens eftersom Post Nord inte gör det för paket över 20 kg :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 010
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp