Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta stör mig:
Visa bifogad fil 137454
Det blir så mycket svårare att komma in och ta en tablett.. hel... när det sitter sånt extra vitt skit på! Har ju sådana tabletter i lådan till nattduksbordet ifall jag behöver när jag ligger i sängen, i skrivbordslådan, i väskan ifall jag behöver när jag är på språng och på jobbet. Enkelt vanligtvis att bara peta hål med en nagel och ta den känsliga tabletten. Det är ju munsönderfallande tabletter mot illamående så de kan ju tas när som helst behovet faller på och ska inte behöva vara inbrottssäkra.

För övrigt har jag råkat ut för det på epilepsimedicinen också, kapslar som ska tryckas ut, sådant där vitt klistermärke som knappt går att få av och när man ska trycka ut kapslarna blir de "mos". Hatar det!
Gissar att det är parallellimporterade förpackningar som de måste ha svensk info på. Kontakta kundtjänsten och påtala problemet/reklamera.
Eller välj annat märke nästa gång.
PS. Går det att dra bort de vita klisterlapparna?
 
Gissar att det är parallellimporterade förpackningar som de måste ha svensk info på. Kontakta kundtjänsten och påtala problemet/reklamera.
Eller välj annat märke nästa gång.
PS. Går det att dra bort de vita klisterlapparna?
Jo jag vet att det är parallellimport, det är icke desto mindre störigt eftersom det gör att det är svårt att få ut tabletterna.

Ingen bryr sig om att jag påtalar problemet, det vet de garanterat. Man behöver inte sitta med hög IQ för att kunna förstå det ju.
Ja, de går att dra bort, om man gillar att ha pilligt arbete för det går i småbitar och så sitter klister och papper kvar. Det är inte riktigt gjort för att dra bort känns det som, det är det som är det dumma.

Välja annat märke? Ska jag behöva betala extra och vänta längre för att få min medicin för att de tejpar på skit på förpackningarna? Tycker jag får störa mig på det faktiskt.
Så lätt är det inte att välja annat märke. Speciellt inte epilepsimedicin, du har kanske läst om restade mediciner, epilepsinmediciner är rätt vanligt att resta tydligen.
 
Tog ledigt idag eftersom min leverans kattsand ska levereras och jag hade inte en chans att ändra eftersom den ska levereras idag mellan 12-17. Bara det att jag la beställningen den 19 och jag har inte ens fått en bekräftelse att den börjat röra sig från deras lager. Dessutom är den 200 g för tung (20.2 kg) så den kan inte lämnas vid dörren utan kvittens eftersom Post Nord inte gör det för paket över 20 kg :banghead:

Nu är jag ännu mer störd. Plötsligt ändrades leverans till 17-22. Fick rusa ut i mörkret, blankisen och vattenpölarna för att hinna hämta ut paketet från abbott. Tänkte handla på vägen hem (hasselnötter) som naturligtvis var slut. Så fick halka och slira mig hem. Lyckades naturligtvis trilla och slå i huvudet och blev blöt på hela ryggen.

Hemma insåg jag inte att köksdörren var stängd och gick rakt in i den. Förhoppningsvis kommer det inte att synas så ingen kommer fråga vad som hänt och jag behöver säga att jag gick in i en dörr. För det låter mycket troligt.

Nu väntar jag på kattsand och funderar på middag.
 
Nu är jag ännu mer störd. Plötsligt ändrades leverans till 17-22. Fick rusa ut i mörkret, blankisen och vattenpölarna för att hinna hämta ut paketet från abbott. Tänkte handla på vägen hem (hasselnötter) som naturligtvis var slut. Så fick halka och slira mig hem. Lyckades naturligtvis trilla och slå i huvudet och blev blöt på hela ryggen.

Hemma insåg jag inte att köksdörren var stängd och gick rakt in i den. Förhoppningsvis kommer det inte att synas så ingen kommer fråga vad som hänt och jag behöver säga att jag gick in i en dörr. För det låter mycket troligt.

Nu väntar jag på kattsand och funderar på middag.
Ta det lite lugnt nu och känn hur du mår i huvudet efter vurpan!
Jag fick hjärnskakning för något år sen av ett sådant fall, det är lätt hänt.
Så om du mår lite illa eller börjar känna dig yr, då är det 1177 som gäller och en röntgen - basta!! :heart

Du får den utskällningen som jag fick den gången av min kollega, eftersom jag åkte till jobbet dagen efter med "lite huvudvärk" och dimsyn... så det var bara att larva iväg till Vc som remitterade till röntgen direkt och få hjärnskakningen konstaterad :meh:
 
Andra gången på kort tid som jag får saker jag köpt skickade i orimligt stora lådor. Skålen jag håller upp var alltså det enda i den lådan förutom en miljon såna små påsar de fyller med luft för att hålla produkten på plats.
20240122_145138.jpg
 
Beställde hem ett par saker från Apotea men det stinker parfym!
Så fort jag öppnade kartongen spred sig stanken i rummet och jag var tvungen att gå och tvätta händerna för att få bort skiten från fingrarna. Kartongen åkte i kaminen. :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 010
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp