Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vad du reagerade konstigt. Jag menade inte att du inte får störa dig på det, försökte bara föreslå en lösning på problemet.
Ondansetron är ingen epilepsimedicin, den är ju mot illamående. Ja, jag vet att det är svårt att byta ut ep-mediciner.

Jag har problem med att en tillverkares tabletter fastnar i halsen på mig (annan medicin), jag kan ta alla märken utom ett så det funkar ju inte att läkaren skriver ”får ej bytas”. Jag har löst det så att jag tar ut den när något annat märke är månadens vara och har då flera askar hemma att ta av när det dåliga märket är månadens vara. Det är en medicin som jag tar varje dag så det går ju åt rätt snabbt.

Om inte månadens vara finns inne så får man det som står på receptet inom förmånen. Iaf på Apotek Hjärtat.
Jag reagerade konstigt för att det är något jag stör mig på. Det är korkat att sätta en klisterlapp på baksidan av en blisterförpackning, och med sådant hårt klister att den inte bara är att dra av så att tabletterna lätt kan tas ut. att jag förstår varför den sitter där gör inte att jag tycker att det är ok att sätta den på det viset så att när man ska ta av den så får man bara av småbitar med en massa rester kvar.

Jag får ofta beställa medicin eftersom apoteket inte har hemma så jag tar gärna det de har hemma eftersom det fungerar på just Ondansetron (som jag vet är mot illamående om du läste mina inlägg....spelar det för övrigt någon roll att den är mot illamående på något vis? Jag skrev inte att den var mot epilepsi.). Jag skrev om epilepsimedicin eftersom jag drabbas av samma där, Ondensetron är alltså inte den enda medicinen som man får det här på. Blir väldigt mycket vänta och byta ut och betala extra för att i så fall slippa klistermärken som annars inte alls påverkar medicinen.

Bra att det fungerar för dig.

Jag vet hur det fungerar på Apotek och med förmån. Detta är en tråd för saker som man stör sig på, det är väl ok att störa sig i en sådan tråd? Dina lösningar fungerar ju uppenbart inte.
 
Kollar lite på hemorganiseringsvideor (jösses vilket ord!), mestadels från USA och det som stör mig är... Hur mycket bös folk har hemma! Jag tycker jag har mycket städprodukter som har typ tre olika sprayer, men det är ju sex-sju sprayflaskor, fem medel till tvättmaskinen, femton olika svampar... Sen är det tre-fyra vattenflaskor per person i hushållet också. Inte undra på att man behöver organisera när man har en halv ICA hemma :cautious:
 
Kollar lite på hemorganiseringsvideor (jösses vilket ord!), mestadels från USA och det som stör mig är... Hur mycket bös folk har hemma! Jag tycker jag har mycket städprodukter som har typ tre olika sprayer, men det är ju sex-sju sprayflaskor, fem medel till tvättmaskinen, femton olika svampar... Sen är det tre-fyra vattenflaskor per person i hushållet också. Inte undra på att man behöver organisera när man har en halv ICA hemma :cautious:
Ja, och också shopingvideor från usa. Hur det nu råkar sig att jag öppnat någon sådan ibland. De fyller vagnen med allt mellan himmel och jord av just vattenflaskor, köksattiraljer, kontorsmaterial, 174 olika små snacks, och ett gäng leksaker till barnen och en massa tvättmedel och dofta gott grejer på sin vanliga veckoinköpstur. Ungefär min årskonsumtion av sådana saker.
 
Jag reagerade konstigt för att det är något jag stör mig på. Det är korkat att sätta en klisterlapp på baksidan av en blisterförpackning, och med sådant hårt klister att den inte bara är att dra av så att tabletterna lätt kan tas ut. att jag förstår varför den sitter där gör inte att jag tycker att det är ok att sätta den på det viset så att när man ska ta av den så får man bara av småbitar med en massa rester kvar.

Jag får ofta beställa medicin eftersom apoteket inte har hemma så jag tar gärna det de har hemma eftersom det fungerar på just Ondansetron (som jag vet är mot illamående om du läste mina inlägg....spelar det för övrigt någon roll att den är mot illamående på något vis? Jag skrev inte att den var mot epilepsi.). Jag skrev om epilepsimedicin eftersom jag drabbas av samma där, Ondensetron är alltså inte den enda medicinen som man får det här på. Blir väldigt mycket vänta och byta ut och betala extra för att i så fall slippa klistermärken som annars inte alls påverkar medicinen.

Bra att det fungerar för dig.

Jag vet hur det fungerar på Apotek och med förmån. Detta är en tråd för saker som man stör sig på, det är väl ok att störa sig i en sådan tråd? Dina lösningar fungerar ju uppenbart inte.
Jag tok-stör mig också på de där klisterlapparna (autocorrect föreslog klusterbomberna. :eek:) med fejkperforeringar! Jag tror tom jag skrivit om det på buke förr. Använder sax för att få ut dem men använder helst samma strategi som dig - att köpa när annat märke är förstahandsval.
 
Jag tok-stör mig också på de där klisterlapparna (autocorrect föreslog klusterbomberna. :eek:) med fejkperforeringar! Jag tror tom jag skrivit om det på buke förr. Använder sax för att få ut dem men använder helst samma strategi som dig - att köpa när annat märke är förstahandsval.
Ja jag har för mig att jag sett flera som skrivit om det förut faktiskt. Det är faktiskt rätt störande. Speciellt om man har många mediciner.

Nja, jag väljer inte annat märke eftersom jagi nte har koll på vilka märken som har så här, min hjärna är proppad redan som det är så ska jag ha koll på detta också, det finns ingen plats.
 
Jag har fyra rejäla utbrott av munsår (herpes) på båda mina läppar och jag ser helt vanskapt ut. Det är faktiskt det värsta utbrott jag någonsin har haft.
Men det som stör mig är att jag skäms över dem, något jag verkligen inte borde behöva göra :sorry: Men det gör jag och tänker hela tiden vad andra ska tänka om mina läppar och kanske äcklas lite av dem.

Ser inte heller framemot jobbet och ha munskydd hela dagen för av erfarenhet vet jag att munsåren kommer att komma åt det och läpparna är så himla svullna och ömma :cry:
 
IMG_1820.jpeg

Stallägaren som inte sandar för ”kommunen har sluta tillhandahålla grus”. Det där är mitt glidspår från bilen ner till stallet
 
Jag har fyra rejäla utbrott av munsår (herpes) på båda mina läppar och jag ser helt vanskapt ut. Det är faktiskt det värsta utbrott jag någonsin har haft.
Men det som stör mig är att jag skäms över dem, något jag verkligen inte borde behöva göra :sorry: Men det gör jag och tänker hela tiden vad andra ska tänka om mina läppar och kanske äcklas lite av dem.

Ser inte heller framemot jobbet och ha munskydd hela dagen för av erfarenhet vet jag att munsåren kommer att komma åt det och läpparna är så himla svullna och ömma :cry:

Har du fått medicin mot det? Jag kontaktade läkare en gång (för att fråga vad jag kan göra åt det) och fick en medicin mot det. Den ska tas så snart som möjligt efter första symptom men senast 2-3 dygn efter första symptom. Jag tycker att den hjälper. Den snabbar på förloppet och gör att det blir mindre illa.
 
Jag har fyra rejäla utbrott av munsår (herpes) på båda mina läppar och jag ser helt vanskapt ut. Det är faktiskt det värsta utbrott jag någonsin har haft.
Men det som stör mig är att jag skäms över dem, något jag verkligen inte borde behöva göra :sorry: Men det gör jag och tänker hela tiden vad andra ska tänka om mina läppar och kanske äcklas lite av dem.

Ser inte heller framemot jobbet och ha munskydd hela dagen för av erfarenhet vet jag att munsåren kommer att komma åt det och läpparna är så himla svullna och ömma :cry:

Kan du inte få Valaciklovir utskrivet? När du har ett sådant svårt utbrott borde det inte vara något problem att få recept på dem. Klart att de ska vara restriktiva med den typen av mediciner men det här känns ju som ett klockrent tillfälle när det är befogat.

Hoppas de ger sig snabbt :heart

Edit: Tvåa på bollen
 
En del av mitt jobb som är fullständigt dysfunktionellt.
Jag tycker det borde funka så här: Jag får fråga -> jag letar upp info i databas -> jag skickar info tillbaka.

Såhär är verkligheten: Jag får fråga -> Jag meddelar chefen om att frågan uppkommit -> Chefen meddelar kollega som är på gränsen till utmattning -> kollegan frågar en föredetta kollega -> föredetta kollegan går in i databasen och hämtar info -> föredetta kollegan skickar info till utmattningskollegan -> utmattningskollegan skickar till chefen -> chefen skickar till mig -> jag skickar info till personen som ursprungligen ställt frågan.

:arghh::cautious:
 
Jag har inte ridigt ut på evigheter. Funderar på att trotsa vädret och göra det idag. Inte för att det lockar så mycket. Det är så enkelt att bara vara i ridhuset men mer variation behövs.
 
Jag har fyra rejäla utbrott av munsår (herpes) på båda mina läppar och jag ser helt vanskapt ut. Det är faktiskt det värsta utbrott jag någonsin har haft.
Men det som stör mig är att jag skäms över dem, något jag verkligen inte borde behöva göra :sorry: Men det gör jag och tänker hela tiden vad andra ska tänka om mina läppar och kanske äcklas lite av dem.

Ser inte heller framemot jobbet och ha munskydd hela dagen för av erfarenhet vet jag att munsåren kommer att komma åt det och läpparna är så himla svullna och ömma :cry:
Munsårsplåster är bra och borde skydda mellan munsår och munskydd!
 
Har du fått medicin mot det? Jag kontaktade läkare en gång (för att fråga vad jag kan göra åt det) och fick en medicin mot det. Den ska tas så snart som möjligt efter första symptom men senast 2-3 dygn efter första symptom. Jag tycker att den hjälper. Den snabbar på förloppet och gör att det blir mindre illa.
Nej jag har haft munsåren hela livet och trodde det bara fanns receptfria salvor. Antar att det är tabletter som kanske är typ samma som till bältros eller så du menar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 262
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 010
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp