Jag reagerade konstigt för att det är något jag stör mig på. Det är korkat att sätta en klisterlapp på baksidan av en blisterförpackning, och med sådant hårt klister att den inte bara är att dra av så att tabletterna lätt kan tas ut. att jag förstår varför den sitter där gör inte att jag tycker att det är ok att sätta den på det viset så att när man ska ta av den så får man bara av småbitar med en massa rester kvar.Oj vad du reagerade konstigt. Jag menade inte att du inte får störa dig på det, försökte bara föreslå en lösning på problemet.
Ondansetron är ingen epilepsimedicin, den är ju mot illamående. Ja, jag vet att det är svårt att byta ut ep-mediciner.
Jag har problem med att en tillverkares tabletter fastnar i halsen på mig (annan medicin), jag kan ta alla märken utom ett så det funkar ju inte att läkaren skriver ”får ej bytas”. Jag har löst det så att jag tar ut den när något annat märke är månadens vara och har då flera askar hemma att ta av när det dåliga märket är månadens vara. Det är en medicin som jag tar varje dag så det går ju åt rätt snabbt.
Om inte månadens vara finns inne så får man det som står på receptet inom förmånen. Iaf på Apotek Hjärtat.
Jag får ofta beställa medicin eftersom apoteket inte har hemma så jag tar gärna det de har hemma eftersom det fungerar på just Ondansetron (som jag vet är mot illamående om du läste mina inlägg....spelar det för övrigt någon roll att den är mot illamående på något vis? Jag skrev inte att den var mot epilepsi.). Jag skrev om epilepsimedicin eftersom jag drabbas av samma där, Ondensetron är alltså inte den enda medicinen som man får det här på. Blir väldigt mycket vänta och byta ut och betala extra för att i så fall slippa klistermärken som annars inte alls påverkar medicinen.
Bra att det fungerar för dig.
Jag vet hur det fungerar på Apotek och med förmån. Detta är en tråd för saker som man stör sig på, det är väl ok att störa sig i en sådan tråd? Dina lösningar fungerar ju uppenbart inte.