Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem har beställt det här :devil: skitvädret?! :rage:
Vatten på blankis, går knappt att ta sig till hönsen eller köra till stallet, höll på kana i sidled och nästan hamna i diket trots dubbdäck. :mad: Tack och lov är det än så länge bara blötsnö i hagen men jag hoppas att när det fryser på igen att det antingen kommer blötsnö som fryser ihop med underlaget eller att jorden hunnit tina fram. Går knappt att ta sig ur bilen och in i stallet, bara vatten och is. :arghh:
 
Tydligen har jag fuckat upp något med schemat, men jag fattar inte vad. Jag har gjort ändringar på en personal och INTE rört hennes lektioner (eftersom de ska ligga där de gör) men nu kommer folk och säger att jag tagit bort saker. Det har jag ju inte gjort. Tittar i schemavisaren och det ser inte konstigt ut?
 
Stör och stör men jag tycker att det är ett märkligt beteende.
Jag har varit inloggad på lunch på arbetstelefonen. När någon ringer får hen då autosvaret "personen du söker är fn på lunch och återkommer xx). Ändå ringer samma person var femte minut under lunchen. VARFÖR? 😅
 
Stör och stör men jag tycker att det är ett märkligt beteende.
Jag har varit inloggad på lunch på arbetstelefonen. När någon ringer får hen då autosvaret "personen du söker är fn på lunch och återkommer xx). Ändå ringer samma person var femte minut under lunchen. VARFÖR? 😅

För att folk är idioter 🤷‍♀️

-------

Ont som 🤬 runt vä skulderområde, men brandskyddsinspektion avklarad i morse och skorstenen ser fortsatt finfin ut sp det är bara att elda på.
Ilade sedan iväg i typ decimeterdjup modd mot grannbyn och jobb. Konstaterade på hemväg att jämförelse med i morse var väglaget en ren fröjd 😅

Har också fått kallellse till bentäthetsmätningen :up:
 
Tror mitt rekord är 14 missade samtal under en lunch från samma person...
Jag toppar med över 40 samtal under en timme. Hade gått ifrån telefonen när jag jobbade som skoladministratör (under sommarlovet ska tilläggas) och kom tillbaka till att telefonen typ brunnit upp. Någon hade ringt 1-2ggr/minut i en timme.
Jag ringde upp med andan i halsen och bara "vad?! var brinner det?"
Personen som ringt: vadå?
Jag: jaaa, alltså du har ju ringt typ 40ggr....
Personen: jaha, oj var det så många gånger. Nää, jag undrade bara-------- (typ på nivån om man behövde ha egna pennor med sig vid terminsstart).
 
Jag toppar med över 40 samtal under en timme. Hade gått ifrån telefonen när jag jobbade som skoladministratör (under sommarlovet ska tilläggas) och kom tillbaka till att telefonen typ brunnit upp. Någon hade ringt 1-2ggr/minut i en timme.
Jag ringde upp med andan i halsen och bara "vad?! var brinner det?"
Personen som ringt: vadå?
Jag: jaaa, alltså du har ju ringt typ 40ggr....
Personen: jaha, oj var det så många gånger. Nää, jag undrade bara-------- (typ på nivån om man behövde ha egna pennor med sig vid terminsstart).
Jisses!
 
Jo jag vet att det är parallellimport, det är icke desto mindre störigt eftersom det gör att det är svårt att få ut tabletterna.

Ingen bryr sig om att jag påtalar problemet, det vet de garanterat. Man behöver inte sitta med hög IQ för att kunna förstå det ju.
Ja, de går att dra bort, om man gillar att ha pilligt arbete för det går i småbitar och så sitter klister och papper kvar. Det är inte riktigt gjort för att dra bort känns det som, det är det som är det dumma.

Välja annat märke? Ska jag behöva betala extra och vänta längre för att få min medicin för att de tejpar på skit på förpackningarna? Tycker jag får störa mig på det faktiskt.
Så lätt är det inte att välja annat märke. Speciellt inte epilepsimedicin, du har kanske läst om restade mediciner, epilepsinmediciner är rätt vanligt att resta tydligen.
Oj vad du reagerade konstigt. Jag menade inte att du inte får störa dig på det, försökte bara föreslå en lösning på problemet.
Ondansetron är ingen epilepsimedicin, den är ju mot illamående. Ja, jag vet att det är svårt att byta ut ep-mediciner.

Jag har problem med att en tillverkares tabletter fastnar i halsen på mig (annan medicin), jag kan ta alla märken utom ett så det funkar ju inte att läkaren skriver ”får ej bytas”. Jag har löst det så att jag tar ut den när något annat märke är månadens vara och har då flera askar hemma att ta av när det dåliga märket är månadens vara. Det är en medicin som jag tar varje dag så det går ju åt rätt snabbt.

Om inte månadens vara finns inne så får man det som står på receptet inom förmånen. Iaf på Apotek Hjärtat.
 
Tror mitt rekord är 14 missade samtal under en lunch från samma person...
När jag nyligen hade flyttat hemifrån så hade jag en nummerpresentatör, hade bara fast telefon då. En dag när jag kom från stallet så hade jag 19 missade samtal från mina föräldrars nummer, tänkte såklart att det hänt nåt allvarligt och ringde upp. Så säger mamma ungefär att ”nå, jag visste ju att du var i stallet”.
Varför ringer man 19 ggr om man vet att personen är borta hemifrån i några timmar :banghead:
 
När jag nyligen hade flyttat hemifrån så hade jag en nummerpresentatör, hade bara fast telefon då. En dag när jag kom från stallet så hade jag 19 missade samtal från mina föräldrars nummer, tänkte såklart att det hänt nåt allvarligt och ringde upp. Så säger mamma ungefär att ”nå, jag visste ju att du var i stallet”.
Varför ringer man 19 ggr om man vet att personen är borta hemifrån i några timmar :banghead:
Hade en kollega som älskade att ringa igenom framförallt lunch (typ ringa via Teams istället för telefonen) och ba "jag såg att du var på lunch men jag tänkte att jag provar ändå".. Ringer en kollega igenom möte eller lunch så gissar jag ju att det är något allvarligt, men det var typ något som hade kunnat vänta en timme eller två.
 
Stör och stör men jag tycker att det är ett märkligt beteende.
Jag har varit inloggad på lunch på arbetstelefonen. När någon ringer får hen då autosvaret "personen du söker är fn på lunch och återkommer xx). Ändå ringer samma person var femte minut under lunchen. VARFÖR? 😅
Jag tror att det är ganska vanligt att folk på något vis fastnar i det de gör eller tänker göra. De har kommit till skott med att ringa, och då de inte får svar klarar de inte av att lägga bort den tanken och göra något annat en stund, utan de liksom hakar upp sig. Andra tankar och arbetsuppgifter kommer inte igång, då den här avbrutna uppgiften täpper till tankeflödet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 010
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp