Mirtazapin positivt

abc

Trådstartare
Vill bara ha info från er som blivit hjälpta av den. (orkar inte allt negativt om biverkningar nu) Har den hjälpt er med sömnen, ångest, depression. Vilken styrka tar ni.

Jag tar inte själv men träffar många personer i mitt yrke som fått mycket god effekt av den. Även några med lite sämre upplevelser men då är det ju bara att sluta ta den :)

• Gilla
Reactions: abc
Åt Mirtazapin i flera år pga förlossningsdepression och sömnproblem. Bästa medicinen för sömnen jag någonsin fått och den var troligen en av anledningarna till att jag till slut tog mig upp ur det svarta hålet jag var i.
Minns inte vilken styrka jag tog dock. Tror att det var 25mg. Tog jag en hel blev jag väldigt trött dagen efter så delade den alltid på mitten men är som sagt inte helt hundra, var ju typ fyra år sedan jag slutade med den.

Jag har tagit den i perioder för sömnen och den hjälper mig. Aldrig fått nån biverkning av den. Tagit 15 mg, högre dos hjälper mindre för mig och läkaren sa att det var relativt vanligt just med mirtazapin. Aldrig ätit den i antidepressivt syfte så det har jag ingen uppfattning om.

Vill bara ha info från er som blivit hjälpta av den. (orkar inte allt negativt om biverkningar nu) Har den hjälpt er med sömnen, ångest, depression. Vilken styrka tar ni.
Min mamma tog den i över ett år mot depression och det hjälpte. Hon är idag frisk utan mediciner.

• Gilla
Reactions: abc
Tog min första nu, får se om jag somnar på den. Mest oro att jag blir för dåsig imorgon, rädd för ångesten men lika rädd för att bli avtrubbad.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
589
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
436
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka