Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 270
  • Visningar Visningar 57 342
Hockey.
Jag föraktar hela företeelsen, på alla nivåer den utövas.

Det finns inte någon annan sport där slagsmål i affekt ingår i konceptet, är accepterat och till och med förväntat. Inte ens i någon kampsport jag känner till. Mina barn får gärna ägna sig åt MMA, men det kommer inte in en hockeyklubba i vårt hem.
https://www.aftonbladet.se/sportbla...i-hatmotet-flera-slagsmal-direkt-four-nations

20250216_112045.webp

Stör mig på att det är söndag
Att jag måste gå till affären och återvinningen och sedan röja så jag kan börja packa fler lådor
Ska städa den lilla toaletten så kan vi ställa lådor för den dörren
Gäller att tänka smart
Ja det är redan söndag. Det är en störning för mig med. jag hinner verkligen inte med. Jobb i morgon. Jag älskar att jobba, men vad skönt det skulle vara att få göra ingenting med min hjärna!

Men alltså, kan det inte vara så att det är x minuter kvar av det som tvättmaskinen håller på med för tillfället? Det vill säga tvättar, sköljer, centrifugerar...osv.
Nej den börjar på 2.15 ibland stämmer det ibland inte. Men den är så ointelligent att den kan få för sig att det är en fläck eller så och ändrar tiden... Det är det nya tydligen.

Hockey.
Jag föraktar hela företeelsen, på alla nivåer den utövas.

Det finns inte någon annan sport där slagsmål i affekt ingår i konceptet, är accepterat och till och med förväntat. Inte ens i någon kampsport jag känner till. Mina barn får gärna ägna sig åt MMA, men det kommer inte in en hockeyklubba i vårt hem.
https://www.aftonbladet.se/sportbla...i-hatmotet-flera-slagsmal-direkt-four-nations
Hockeyslagsmål och blodvite har ju genomsyrat hela "sporten" hur länge som helst och du kanske hört uttrycket "inget piggar upp som ett riktigt hockey-slagsmål". Tragiskt!

Fö. fortsätter jag störa mig på att folk inte gör som man måste göra när man renoverar utan kör bilhandlarvarianten, på med lite, med benämningen på LITE , underredsmassa i skärmarna så dom bara nätt och jämt blir svarta, naturligtvis utanpå leran, och så kräng skiten till nån nybliven entusiast som helt saknar kunskap och som förlorar massor när det uppdagats och bilen i stort sett blir osäljbar i det skicket och måste slumpas bort. Undrar hur många rullande besiktningsbefriade likkistor det rullar på vägarna egentligen?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 020
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 067
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 476
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka