Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 271
  • Visningar Visningar 57 388
Tur att det fanns fler lediga platser...

Bifogade filer

• PXL_20250217_184658590.webp
    PXL_20250217_184658590.webp
    235,1 KB · Visningar: 62
Vad har hänt nu då med Facebook? Först har det bara varit massa inlägg som jag inte bett om och mina kontakters poster syns inte längre för de trycks undan. Och det som trycker undan är inget jag är intresserad av eller bett om. Nu så kommer nästa skräp - aviseringar från grupper jag inte är med i eller inte intresserad av "Bilpoolen har lagt ut en ny post" blandat med aviseringar från mina grupper där man får aviseringar på varje inlägg. Vissa ger väääldigt många röda blippar eftersom det är många inlägg. Vill Meta att man slutar anvnända FB? Ingen kan väl tycka att detta är kul eller bra??
Jag är mycket mindre på Facebook sen flödet började översvämmas av random inlägg.
Idag när jag skrev en kommentar i en grupp så hoppade rutan och jag råkade klicka på ”gå med i alla”, så plötsligt var jag medlem i 5 random grupper. :meh: Kunde som tur var klicka på gå ur, på alla en och en innan de försvann från skärmen.

Jag stör mig på att jag sedan flera dagar har någon form av inombordsfinne eller liknande på ena sidan av nästippen som inte vill ge med sig. Min stackars näsa är både öm och rödsvullen!

Jag stör mig inte alls på detta, men jag vill bara meddela att inombordsfinnen från helvetet äntligen - efter 10 dagar - har letat sig ut. Vilken befrielse! Nu har jag förvisso ett litet hål på ena sidan nästippen, men det läker förhoppningsvis igen.

Folk som inte verkar förstå att bara för att de ställer upp på intervju i en artikel innebär det inte att de automatiskt kan gå in och göra en massa ändringar i den färdigskrivna artikeln. Jag brukar skicka ett utkast och vara tydlig med att det enbart är för att de ska kunna se hur jag citerat dem och få en chans att göra små justeringar av själva citaten, men ibland händer det att de gör betydligt mer än bara se över sina citat. Senast i morse fick jag tillbaka en artikel från ett intervjuobjekt där hen ändrat hela ingressen samt de två första styckena, och dessutom lagt till lite ord i resten av texten så att den nu är ungefär 100 ord längre och har en annan ton. Jag vet inte vilken del av "jag är skribent, du är intervjuobjekt" hen inte förstår, men jävlar vad irriterad jag blir! Hen missade dessutom deadline för ändringar med 4 dagar... :devil:

Folk som inte verkar förstå att bara för att de ställer upp på intervju i en artikel innebär det inte att de automatiskt kan gå in och göra en massa ändringar i den färdigskrivna artikeln. Jag brukar skicka ett utkast och vara tydlig med att det enbart är för att de ska kunna se hur jag citerat dem och ha en chans att göra små justeringar av själva citaten, men ibland händer det att de gör betydligt mer än bara se över sina citat. Senast i morse fick jag tillbaka en artikel från ett intervjuobjekt där hen ändrat hela ingressen samt de två första styckena, och dessutom lagt till lite ord i resten av texten så att den nu är ungefär 100 ord längre och har en annan ton. Jag vet inte vilken del av "jag är skribent, du är intervjuobjekt" hen inte förstår, men jävlar vad irriterad jag blir! Hen missade dessutom deadline för ändringar med 4 dagar... :devil:

Det låter som om du skulle ha intervjuat en forskare. :D

Jag stör mig lite på när tragiska människor utan liv går in i div. inlägg i grupper på fejjan bara för att skriva nåt helt ovidkommande eller klaga på nåt som nån annan skapat eller helt enkelt vara elak, går man sen in i deras profil finns det inte många vänner men däremot många bilder på alkohol och speciellt fordon dom aldrig kommer att äga eller kunna skapa. Avundsjukan i sin prydno och dom brukar inte bli långvariga i grupperna.:down::cool:

Jag har många tunna tröjor av samma modell, som finns i många färger att välja på, så jag har olika röda, gröna och blå.
Men.
Ärmarna hasar upp till armbågarna nästan hela tiden och är lite för korta.
Störigt.

Stör mig även på att jag behöver duscha men är trött. Är väl bäst att ta tag i det bara … :sleep:

Världen igen. En stor enorm ogreppbar störning. Jag börjar på allvar oroa mig över demokratin. Att saker som anses bisarra i USA ändå realiseras, och att saker börjar röra sig i Sverige, eller Europa, i liknande anda (kritik mot den akademiska världen som anses "vänster", ifrågasatt "skydd" för vissa grupper, minoriteter i samhället, t ex språkundervisning eller myndigheters/sjukvårdens översättningar/tillgänglighet i andra språk). Jag är en doer men fattar inte vad jag som individ kan göra. Det tynger mig. Demokratin har röstat för sin egen undergång tänker jag i mina mörka stunder. Sorry, har pratat med olika personer i dag och deras tankar har byggt upp ett dystopiskt samhälle.

Du är väl inte på väg att få vinterkräk eller nåt annat elände?
Nej, det är nog en kombo av en massa pillerländen och att jag nästan bara åt kokta och råa grönsaker på lunchen. Vågar nog inte ta någon värktablett ikväll och chansar på att ta en i morgon, eller om jag ska göra tvärt om. Ta en tablett ikväll och strunta att ta någon i morgon. Har heldagskurs igen och handlat så jag kan göra frukostmacka på jobbet före kursen börjar. Hoppa över frukostmackan på kursen då jag inte gillar sirapslimpa, ta en rejäl portion på lunchbuffén och strunta i fikat på em. 🤔

Jag är inte otacksam, men jag önskar de köpte in något annat och grövre, mjukt bröd på jobbet. 🤨

Nej, det är nog en kombo av en massa pillerländen och att jag nästan bara åt kokta och råa grönsaker på lunchen. Vågar nog inte ta någon värktablett ikväll och chansar på att ta en i morgon, eller om jag ska göra tvärt om. Ta en tablett ikväll och strunta att ta någon i morgon. Har heldagskurs igen och handlat så jag kan göra frukostmacka på jobbet före kursen börjar. Hoppa över frukostmackan på kursen då jag inte gillar sirapslimpa, ta en rejäl portion på lunchbuffén och strunta i fikat på em. 🤔

Jag är inte otacksam, men jag önskar de köpte in något annat och grövre, mjukt bröd på jobbet. 🤨
Förstår dig gillar inte heller sirapslimpa.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 020
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 067
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 476
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka